Ceni 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva se določata v skladu z vladno uredbo o oblikovanju cen naftnih derivatov na vsakih 14 dni, po metodologiji, ki temelji na gibanju cen naftnih derivatov na svetovnem trgu in gibanju tečaja dolar-evro.
Vlada je v začetku meseca za dva meseca podaljšala uredbo, vmes pa naj bi se vlada odločila, ali oz. kako bo nadaljevala s postopno deregulacijo pogonskih goriv, potem ko se je aprila odločila za delno deregulacijo in sprostila ceni 100-oktanskega bencina in kurilnega olja.
Predviden naslednji korak v postopni sprostitvi cen je liberalizacija cen na avtocestnem križu in ob hitrih cestah. Iz analize ministrstev za finance in za gospodarstvo izhaja, da bi deregulacija cen na avtocestah in hitrih cestah vplivala na spremembo prodajnih cen in količine prodanih naftnih derivatov, kar bi posledično zmanjšalo javnofinančne prihodke.
Ob upoštevanju enoletnega zamika pri prilivih davka od dohodkov pravnih oseb v državni proračun bi bili lahko prihodnje leto proračunski prihodki nižji za do 2,2 milijona evrov, če bi distributerji zvišali maržo za 50 odstotkov. V letu 2018 bi lahko bili ob 100-odstotnem dvigu marž glede na trenutne proračunski prihodki nižji za do 3,9 milijona evrov, od leta 2019 dalje pa za do največ 3,3 milijone evrov, če bi se marža dvignila za 100 odstotkov.