Dela bosta za 6,7 milijona evrov v skupnem nastopu izvedla hrvaški GP Krk in ljubljanski CBE.
Talne označbe bodo Darsovi vzdrževalci začeli postavljati predvidoma ob 19.30, nadaljevali pa bodo tudi v soboto. Če bo zapora postavljena že v soboto, bo izvajalec z obnovitvenimi deli začel že v soboto, sicer pa v nedeljo, so sporočili z Darsa.
Delali bodo od zore do mraka
Večina del bodo opravili podnevi. Delali bodo od zore do mraka, ob sobotah, nedeljah in praznikih. Nekaterih del pa naj bi se lotili tudi ponoči (npr. rušitvena dela, demontaža prometne signalizacije in prometne opreme, rezkanje asfaltnih plasti).
V prvi fazi odprti vsi priključki
Zastoje pričakujejo zlasti v začetni fazi. In sicer predvsem v jutranji in popoldanski prometni konici, še posebej v prvih dneh. Po postavitvi zapore med deli na odseku med Tomačevim in Celovško bosta sicer vseskozi vzpostavljena po dva zožena prometna pasova v vsako smer. V prvi fazi, ki bo trajala predvidoma 17 dni, torej praktično do prvega tedna v juliju, ko se bodo že začele počitnice, bosta zaprta prehitevalna pasova v obe smeri, promet pa bo potekal po voznem in odstavnem pasu v obe smeri, v prvi fazi bodo odprti tudi vsi priključki.
Predvideni termini zapor posameznih priključkov:
• 5.7.-17.7. (zaprt izvoz/uvoz Lj. Bežigrad/Dunajska)
• 18.7.-26.7. (zaprt izvoz/uvoz Lj. Savlje)
• 27.7.-3.8. (zaprt izvoz Lj. Šiška, Celovška)
• uvoz Ind. cona Šiška zaprt celotno 2. fazo (5.7. - 3.8.).
Zastoji tudi na vzhodni obvoznici
Ob večjih popoldanskih in sezonskih prometnih konicah je zastoje lahko pričakovati tudi na vzhodni obvoznici pred predorom Golovec proti razcepu Malence ter na Dunajski in Celovški cesti. Večja gneča kot sicer bo predvidoma tudi na drugih vpadnicah v Ljubljano, predvsem na Dolenjski, Barjanski, Tržaški in Zaloški cesti. Ker pa gre za poletni čas, bo teh zastojev bistveno manj, kot bi jih bilo ostale mesece v letu.
Vozniki naj se pozanimajo o stanju na obvoznici
Dars svetuje, da si vozniki naložijo aplikacijo DarsPromet+, si vnesejo nekaj svojih alternativnih poti in pred potjo pogledajo potovalni čas za vsako vneseno pot. Aplikacija jih bo tudi med potjo obveščala o trenutnem potovalnem času in morebitnih novih ovirah na poti.
Dars svetuje, naj se vozniki pred potjo, še zlasti v prvem tednu po začetku del, pozanimajo o stanju na ljubljanski obvoznici. To lahko storijo na spletni strani promet.si ali pokličejo 1970, na poti naj spremljajo prometne informacije po radiu. Za vse, ki pridejo v Ljubljano po avtocesti, svetujemo uporabo ostalih obvoznic (zahodne, južne in vzhodne), v poletnem času, ko je na cestah več turistov in manj ljudi, ki gredo v službo in nazaj, pa bodo lahko alternativa tudi druge mestne vpadnice.
Ljubljanski avtocestni obroč sicer nudi veliko alternativnih poti, je pa izjemno obremenjen. »Zato si ne delamo utvar, da ob zapori in spremenjeni prometni ureditvi ne bo sprememb ob pretočnosti,« pravijo na Darsu, kjer svetujejo, da se vozniki zlasti na začetku del na pot v službo ali po opravkih odpravijo prej kot običajno.
Tovorni promet bo preusmerjen
Del severne obvoznice, ki bo obnovljen letos, prevozi na odseku med Celovško cesto in Industrijsko cono Šiška v letnem povprečju na primer kar približno 70.000 vozil na dan, od tega 3800 tovornih. V času obnove severne ljubljanske obvoznice bo tovorni promet preusmerjen na južno in vzhodno obvoznico.
Odsek med Tomačevim in Celovško cesto je bil zgrajen in predan prometu leta 1983. Gre za prva večja obnovitvena dela na tem odseku, saj so se v preteklosti izvajala le lokalna popravila asfalta, s katerimi se je zagotavljala ustrezna prometna varnost.