Cestno podjetje Gorica je bilo nekoč del Primorja. Ko je šla ajdovska gradbinska družba v stečaj, je pristal v stečajni masi kot ena njenih največjih dragocenosti. Prav iz slednjega razloga je bilo pričakovati, da se bo zanj hitro našel kupec, a ni bilo tako.
Kolektor iz Idrije z nakupom Cestnega podjetja Gorica za 18 milijonov evrov postaja najmočnejši gradbinec v Sloveniji.
Zakaj je cena višja
Stečajni upravitelj Primorja Rudolf Hramec ga je na več dražbah prodajal neuspešno. Vabil je k dajanju zavezujočih ponudb za 97 odstotkov delnic CPG, katerih izhodiščna cena je bila osem milijonov, nato pa se je podvojila in tako znašala 16,4 milijona evrov. Kot nam je pojasnil Hramec, je do zvišanja cene prišlo zaradi dobrega lastniškega upravljanja firme in njenega dobrega vodenja, kar se pač kaže v bilancah in posledično kot povečanje vrednosti delnic.
Nazadnje je potencialne kupce Hramec k nakupu vabil letošnjega februarja. Do tega tedna, ko se je rok za oddajo ponudb iztekel, je na njegov naslov prispelo kar sedem ponudb potencialnih kupcev.
Kdo bi ga kupil
Goriškega gradbinca so želeli kupiti Strabag, SGP Pomgrad, Iskratel, Kolektor Koling, konzorcij Trgograd, Adriaing in GIC Gradnje, hrvaški Kamgrad ter podjetje iz Švice v lasti Behdžeta Pacolija, nekdanjega predsednika Kosova.
Informacija, ki je včeraj zaokrožila po medijih; da je CPG kupil Kolektor Koling, ki je del idrijskega koncerna Kolektor, je še vedno neuradna. Zanj so menda Idrijčani ponudili 15 odstotkov več od izhodiščne cene. Torej je Kolektor Koling, ki je v solasti Stojana Petriča, ki s svojo družino na lestvici najbogatejši Slovencev zaseda 43. mesto, za nakup odštel 18 milijonov evrov.
Prvi odzivi skopi
Iz koncerna Kolektor še niso komentirali neuradnih navedb medijev o nakupu, tudi stečajni upravitelj Rudolf Hramec je povedal, da glede na stroga pravila postopka prodaje delnic trenutno še ne more dajati nobenih izjav v tej zadevi. Tudi Cestno podjetje smo zaprosili za izjavo, vendar neuspešno.
CPG posluje dobro in sodi med uspešnejša gradbena podjetja v Sloveniji. Med drugim ima koncesijo za vzdrževanje državnih cest na severnem Primorskem, od leta 2012 pa se vse bolj uveljavlja tudi na področju visokih gradenj. Lani je goriško podjetje ustvaril 84,5 milijona evrov prihodkov, leto poprej pa 70.