Pred dnevi se je iztekel rok za oddajo ponudb za gradnjo novega mostu čez Savo v Žadovinku, ki bo nastajajočo krško obvoznico pripeljal na desni breg reke. Na direkciji za infrastrukturo so do zaključka razpisa dobili šest ponudb za gradnjo, najugodnejšega ponudnika pa bodo izbrali v 30 dneh.
Miran Stanko, župan Krškega: Upam, da bodo gradnjo zadnjega odseka obvoznice začeli čim prej.
Kot so nam sporočili z direkcije, bo pregled ponudb zaradi obsežnosti in kompleksnosti trajal še kar nekaj časa, ponudbe pa so oddali konzorcij Markomark Nival in Asfalti Ptuj (4,14 milijona evrov), Kolektor Koling (4,74 milijona evrov), Kostak (4,98 milijona evrov), CGP (5,67 milijona evrov), Riko (6,08 milijona evrov) ter konzorcij Dinarik in Mat-Trade (6,76 milijona evrov).
Gradnja še letos?
Za zdaj torej najbolje kaže ptujskemu konzorciju, ki pa bo moral za pridobitev posla uspešno prestati natančen pregled oddane dokumentacije. Če ne bo zapletov s pritožbami, bi bila lahko pogodba z izvajalcem podpisana do konca julija, pravijo na direkciji za infrastrukturo. Dela bodo nato morala steči najkasneje sto dni po podpisu pogodbe, kar pomeni, da lahko po najbolj optimističnem scenariju začetek gradnje tretjega mostu čez Savo v Krškem pričakujemo novembra letos. Seveda če ne bo pritožb.
Izvajalec bo imel za gradnjo mostu na voljo dve leti, poleg mostu pa javno naročilo predvideva še gradnjo krožišča v Žadovinku na desnem bregu Save in izvedbo priključka na občinsko cesto pri nekdanjem Merkurju. Na levem bregu Save bodo most priključili na obstoječe krožno križišče pri tovarni Krka, pravijo na direkciji.
Tretji most v Krškem bo, če ne bo pretiranih zapletov, končan leta 2018, celotna obvoznica pa 2020.
Ko bo most končan, bo do zaključka dolgo napovedovane in težko pričakovane krške obvoznice manjkal še dober kilometer nove ceste, ki bo povezal novozgrajeno krožišče v poslovni coni v Žadovinku z obstoječim krožiščem pri Trgovskem centru Krško. Občina Krško je v soglasju z direkcijo doslej že pridobila vsa potrebna zemljišča za ta odsek ceste in pripravila projekt za gradnjo (v ta namen je založila približno 700.000 evrov), izdano pa je bilo tudi že gradbeno dovoljenje.
Kdaj nadaljevanje?
Na direkciji za infrastrukturo pravijo, da nameravajo, če bodo imeli zagotovljena finančna sredstva, razpis za gradnjo obvoznice Žadovinek objaviti v letu 2018, torej v letu, ko bodo šla h koncu gradnja mostu.
Ocenjena vrednost gradbenih del zadnjega odseka obvoznice po sofinancerskem sporazumu med direkcijo in Občino Krško znaša 4,1 milijona evrov, večino stroškov pa predstavlja gradnja visokega nasipa, po katerem bo tekla cesta. Krški župan Miran Stanko zato upa, da bi gradnjo lahko začeli čim prej, saj imajo izvajalci trenutno na voljo velike količine materiala, ki ga odstranjujejo pri širitvi in poglabljanju Save v sklopu gradnje bližnje brežiške hidroelektrarne.
Celotna krška obvoznica od mostu pri hidroelektrarni Krško do krožišča pri TC Krško bo sicer skupaj stala okrog 15 milijonov evrov, od česar bo občina financirala približno 20-odstotni delež, ostalo pa bo nase prevzela država. Kot kaže zdaj, bi bila lahko končana do leta 2020.