Tako onemogočijo varno pot pešcem pa tudi mimovozečim. »Zgodba se ponavlja iz dneva v dan. Po navadi parkirajo tudi na bližnjem križišču, in to najmanj po dva avtomobila. Tako moramo dejansko čakati drug drugega na cesti. Težko je parkirati avto 20 metrov višje pred blokom, češ 'saj bom samo minutko',« se je pridušal naš bralec, ki je opozoril na težavo.
NEKATERI STARŠI NEOZAVEŠČENI
Teh težav se zavedajo tako na šoli kot v Krajevni skupnosti Kandija - Grm. Ravnateljica OŠ Grm Sonja Simčič je pojasnila, da so imeli že veliko akcij za ozaveščanje staršev, med drugim so postavili znake na pločnike, posredovali obvestila domov, opozorili starše na roditeljskih sestankih, na pomoč poklicali tudi mestno redarstvo, policijo … A žal se med denimo štiristo starši vozniki še vedno najdejo takšni, ki jim ves ta trud nič ne pomeni, je dejala. Da so otroke zavarovali, so naredili varno pot za parkirišči. »Že vsa ta leta poskušamo najti rešitev, a glede na položaj šole, ki ne dopušča širitve parkirnih mest, nam ne preostane nič drugega, kot da apeliramo, ozaveščamo in vzgajamo starše ter voznike,« je poudarila.
PARKIRANJE PRED BLOKI
Predsednik krajevne skupnosti Srečko Vovko je izpostavil še drugi »parkirni« problem, in sicer okoli bližnjih blokov, kjer, ko zjutraj stanovalci odidejo na delo, tamkajšnja parkirišča napolnijo tisti, ki gredo v službo ali po opravkih v mestno jedro. »To so starejša blokovska naselja, ki imajo že tako ali tako za današnji čas premalo parkirnih prostorov za vse stanovalce, so pa postala privlačna tudi za druge, ker so brezplačna, medtem ko so parkirišča po mestu plačljiva. Problem se je še povečal, odkar je makadamsko parkirišče v Kandiji postalo plačljivo. To zdaj sameva, ljudje pa so se znašli po svoje,« je dejal in dodal, da so korenine teh težav pravzaprav v neurejenih funkcionalnih zemljiščih okoli blokov.
»Dokler ne bodo funkcionalnih zemljišč dodelili posameznim blokom, reda ne bo. Ko pa si bodo lahko stanovalci svoja parkirišča označili ali denimo postavili zapornice, se bo ta problem rešil.« Če in ko se bo Glavni trg v Novem mestu delno zaprl za promet, bo težava s parkiranjem še toliko večja, opozarja Vovko, zato bo še pred tem treba v okolici urediti primerna in cenovno ugodna parkirišča, morda uvesti mesečne ali letne parkirne karte »za vsak žep«.
NUJNA OBNOVA CEST
V Krajevni skupnosti Kandija - Grm, ki je po številu prebivalcev tretja največja v novomeški občini, po površini pa ena manjših, dodobra občutijo tudi vsako zaporo ceste okoli mestnega središča, kot je bila denimo že večkrat na Kandijski cesti. »Cestišče na Smrečnikovi ulici skozi našo krajevno skupnost, ki tedaj služi kot obvoznica in ena glavnih vpadnic v mesto, potrebuje temeljito prenovo. Gradnje novega mostu čez Težko vodo pri vrtnariji Gozdnega gospodarstva Novo mesto, ki bo nadomestil sedanjega močno preozkega, naj bi se občina lotila še letos, v nadaljevanju pa je nujno obnoviti še cesto od križišča pri trgovini Mercator mimo Osnovne šole Grm do podjetja TPV, ki je močno načeta, predvsem na račun povečanega prometa,« je še poudaril Srečko Vovko.