Slovenija

Svetovni uspeh majhnega koprskega podjetja

M.J./STA
28. 3. 2016, 12.01
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Izum samoaspiracijskega ozračevalnika vode brez gibljivih notranjih delov predstavlja podlago, na kateri je leta 2010 nastalo podjetje Toring turbine. S proizvodom, ki je varčnejši in učinkovitejši od konkurence, koprsko družinsko podjetje prodira na tuje trge, zanj pa dobivajo vse več aplikacij.

Toring turbine
Samoaspiracijski ozračevalnik brez gibljivih notranjih delov nudi veliko prednost v smislu zanesljivosti in energetske učinkovitosti.

"Zgodba tega podjetja je sam izdelek, ki je nastal v glavi Alfreda Zajića," je pojasnila direktorica Toring turbine Tina Zajić.

Samoaspiracijski ozračevalnik brez gibljivih notranjih delov nudi veliko prednost v smislu zanesljivosti in energetske učinkovitosti, ki je vsaj trikrat višja od drugih ozračevalnikov na trgu.

Zajićeva med prednostmi njihovega ozračevalnika poleg varčnosti in visoke učinkovitosti izpostavlja še enostavnost, majhnost in vzdržljivost ter nizko nakupno vrednost.

Velik potencial za trženje tega proizvoda po vsem svetu je bil podlaga za nastanek podjetja, ki trenutno zaposluje pet oseb.

Ozračevalnik ima svojo aplikacijo v odpadnih vodah vseh vrst, v plinski in oljni industriji, čistilnih napravah, ribogojnicah, rekah in jezerih. "Iz meseca v mesec je vse več novih aplikacij," ugotavlja Zajićeva.

Najprej prodaja na tujih trgih, sedaj sledi še Slovenija

Zaenkrat je v proizvodni liniji en ozračevalnik vode, vendar v različnih konfiguracijah, produkt pa vsako leto tudi nadgrajujejo. Prek spleta je njihov proizvod dosegel najprej tuji trg, tako da ta čas ozračevalnike prodajajo izključno v tujino, so pa tudi že v stikih s kupcem v Sloveniji, prodajo pa naj bi realizirali še v tem letu.

S poslovanjem so sicer zadovoljni. Trenutno še odpravljajo določene napake na proizvodu, nakar se jim bodo odprla še nova vrata, napoveduje direktorica koprske družbe. Letos se sicer še ne bodo dodatno širili, v letu 2017 pa računajo na nove redne zaposlitve.

Pot podjetja je zanimiva tudi zato, ker so od samega začetka zaplavali na trg samostojno in veliko delali na razvoju, tržnih raziskavah in prodaji, niso pa imeli dovolj časa za prijave na javne razpise. Nanje so se po besedah Zajićeve prvič prijavili šele lani in zdaj upajo na uspeh "že zaradi tega, da slovenski trg vidi, kaj slovensko gospodarstvo proizvaja oziroma prodaja" in da začnejo resneje tržiti svoj proizvod tudi na domačem trgu.