Pet alpinistov je v ponedeljek zaključilo čiščenje vrha skalnega podora v Trbovljah, od koder so odstranili nevarne polmetrske skale, ki so bile še vedno na brežini. To je bil pogoj, da se je lahko začelo čiščenje cestišča. Na cesti pri trboveljski cementarni so tako včeraj zjutraj začeli odstranjevati posledice skalnega podora. Skale bodo s cestišča odstranili predvidoma v dveh do treh dneh.
Škoda bo znana v ponedeljek
Kot je v ponedeljek napovedala namestnica direktorja direkcije za infrastrukturo Ljiljana Herga, bodo delavci skale na cesti najprej zdrobili, nato pa bodo odpeljali material in skušali vzpostavitvi prevoznost omenjene ceste, ki je precej poškodovana. V celoti je poškodovanih okoli 50 metrov ceste. Poškodovani so tudi vodi, ki so v cestnem telesu, pod cesto je tudi pokriti vodotok, kar močno otežuje sanacijo, je dejala. Herga je tudi pojasnila, da bodo ugotovili poškodbe, ko bodo skale odstranjene, ta teden pa bodo pripravili tudi inženirskogeološko poročilo, ki bo opredelilo ukrepe na brežini.
Taksisti morajo uporabiti 10 kilometrov daljšo pot, ker nimajo dovoljenja za prehod dvorišča v lasti cementarne.
SMRT ZA DELO TAKSISTOV
Ker bodo dela na cestišču, kot kaže, trajala še kar nekaj časa, bodo obstoječi obvoz še dodatno uredili. Toda to pomeni približno dodatnih deset kilometrov za vse, ki se vozijo po trboveljskih cestah. V ta namen se je trboveljska občina dogovorila s podjetjema Lafarge Cement in Integral Zagorje, da lahko avtobusi začasno vozijo do železniške postaje in Hrastnika prek dvorišča, ki je v lasti trboveljske cementarne. Vse lepo in prav, toda dodatnih deset kilometrov za taksiste v Trbovljah pomeni smrt njihovemu delu.
Dodatni ukrepi za večjo varnost
Obstoječi obvoz bo po napovedih direkcije za infrastrukturo dodatno urejen. Na trasi obvoza iz Zagorja ob Savi proti Trbovljam bodo izvedli tudi dodatne ukrepe za zagotavljanje višje stopnje prometne varnosti, s pomočjo semaforja na ožini bo namreč vzpostavljen izmenično enosmerni pomet.
DODATNIH DESET KILOMETROV
O delu taksistov v občini smo se pogovarjali z njihovo predstavnico Jasno Delić, ki je dejala, da je stanje v teh dneh katastrofalno. »Občani se sicer precej vozijo s taksiji. Ne gre za neke dolge relacije. V povprečju za vožnjo v eno smer plačajo od dva do tri evre, odkar je cesto zasul plaz, pa še teh voženj ni več. Glede na to, da bo sanacija trajala še nekaj časa, se lahko za te prihodke obrišemo pod nosom.« Kot nam je še povedala, obvoz pomeni dodatnih deset kilometrov vožnje, ki pa jih seveda nihče ne bo plačal oziroma se občani v tem primeru raje peljejo z avtobusom, ker je občutno ceneje.
REŠITEV JE, VOLJE PA NE
Tudi za ta primer bi obstajala rešitev, ko bi le bilo nekaj volje in prilagodljivosti tako občine kot nekaterih drugih akterjev v zgodbi, ki imajo v rokah dovolj moči, da bi rešili še tistih nekaj taksistov, ki si v tej zasavski dolini s težavo služijo vsakdanji kruh. Občina se je namreč, kot smo že omenili, z Lafarge Cementom dogovorila, da lahko avtobusi do železniške postaje v Trbovljah vozijo čez dvorišče, ki je v lasti cementarne, a to ne velja za taksi službo. Ta mora uporabljati daljše poti, kar pa je že močno načelo njihov posel. Po odgovore smo se obrnili na Lafarge Cement, ki ima v rokah okoli dvajset delovnih mest, kolikor je v Trbovljah taksistov. Odgovorom na naša konkretna vprašanja so se izognili, so pa zapisali: »Lafarge Cement in Občina Trbovlje sta sklenila sporazum, po katerem bo do sanacije podora skal na glavni cesti omogočen redni avtobusni prevoz oseb do železniške postaje in v Hrastnik skozi cementarno. Isto traso bodo lahko uporabljala tudi vsa interventna vozila (policija, gasilci, reševalci ...). Za vsa ostala vozila je urejen obvoz.« Ne samo cementarna, tudi občina Trbovlje v preteklosti ni imela kaj dosti posluha za taksiste, ki se že vrsto let srečujejo z različnimi težavami. Ta je samo še ena od njih, ki pa je lahko za marsikoga usodna. Težko se je tudi znebiti občutka, da gre v tem primeru za favoriziranje nekaterih prevoznikov in uničenje drugih, manjših.