Slovenija

Amicus zlati sponzor alpincev

Jurij Završnik
7. 1. 2016, 16.03
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Na sedežu Smučarske zveze Slovenije je direktor zveze Jožko Križan podpisal pogodbo o sodelovanju s podjetjem Amicus oziroma generalnim direktorjem podjetja Primožem Kapusom. Povod za podaljšanje sodelovanja je bilo prijetno druženje z reprezentanti v hitrih disciplinah in Ano Drev.

Nikola Miljković
Primož Kapus, generalni direktor podjetja Amicus in Jožko Križan, direktor Smučarske zveze Slovenije, sta s podpisom pogodbe sklenila dogovor o zlatem sponzorstvu.

Nikola Miljković
Ana Drev, slovenska alpska smučarka, ki nas je konec preteklega leta presenetila z več kot odlično uvrstitvijo - vodstvom po prvi vožnji veleslaloma za svetovni pokal.

Generalni direktor podjetja Amicus, Primož Kapus, je prijeten sogovornik, Jeseničan, ki ni naključno pristal v smučanju, ob podaljšanju pogodbe s SZS pa je povedal: »Podjetje Amicus je kot najcelovitejši ponudnik zunanjega oglaševanja ponosno, da je že šesto leto zlati sponzor alpskih disciplin. V teh letih smo dodobra spoznali smučanje, v prihodnje pa si želimo, da bi se naše sodelovanje še okrepilo. Želimo si, da bi se sinergijski učinki med partnerji SZS še razširili, kar pomeni, da bi vsi partnerji SZS, ne samo alpskih, temveč tudi nordijskih disciplin, med seboj bolje sodelovali in da bi našli pravi trikotnik med tekmovalci, zvezo in partnerji. V dozdajšnjem delu smo si vseskozi želeli veliko strokovnosti in dali tudi predloge, kako bi se stvari lahko izboljšale. Mislim, da bo pri vodstvu zveze marsikateri od teh predlogov naletel na plodna ušesa, kar pomeni, da se bodo v končni fazi pokazali pozitivni učinki za vse vpletene.«

Zelo zadovoljen je bil Iztok Klančnik, predsednik zbora in odbora za alpsko smučanje: »Vesel sem, da ponovno podpisujemo pogodbo z našim starim-novim sponzorjem, družbo Amicus, s katero smo letos sodelovanje nadgradili.«

Tudi direktor SZS Jožko Križan ni kazal kislega obraza: »Tako kot je treba za športni rezultat garati in je napredek viden korak za korakom, tako imamo tu podjetje Amicus, s katerim smo se uspeli dogovoriti za novo in konkretnejšo pogodbo o sodelovanju. Spletli smo že prvo sinergijo s skupnim projektom promoviranja slovenske smučarske družinske vozovnice, pri katerem dober produkt žičničarjev z medijskim delom pokriva Amicus. Tu se že vidi, kako se da med partnerji oziroma sponzorji lepo sodelovati.«

Nikola Miljković
Jožko Križan, Primož Kapus in Iztok Klančnik (prvi trije v prvi vrsti z leve) v družbi s slovenskimi smučarji.

Temelj je povezovanje

Primož Kapus ni naključno zašel v smučanje, saj je rekreativni smučar, poleg tega ima dve hčerki, ki se preizkušata v tem slovenskem nacionalnem športu. »Ena je stara enajst, druga pa osem let in obe se trudita v smučariji,« je povedal Kapus in dodal, da je njihovo podjetje že šest let sponzor alpskega smučanja. »Lepote in težave smučarske zveze poznam od najmlajših do Tine Maze.« Zaveda se, da je drago usmeriti otroke v tekmovalno smučanje. »Tako drago je, da si vsak tega ne more privoščiti. Nekdo s povprečno plačo si ne more privoščiti, da bi imel dva otroka v smučanju. Okoli jih sicer vozi klub, v katerem je vse dobro organizirano, toda vse ostalo je precej drago. Otroci morajo trenirati v tujini in kupiti letne karte za avstrijska smučišča, saj so bolj ugodne kot za slovenska smučišča. Verjamem, da bo zdaj zveza, ko se je konkretno povezala z združenjem žičničarjev, to popravila.«

Kot uspešen podjetnik seveda Kapus gleda na smučanje z več vidikov. »Nekaj je zagotoviti vrhunsko smučanje, nekaj drugega pa je zagotoviti pogoje, da se lahko mladi razvijajo. Ne sme se dogajati, da lahko ustvarjamo le mladinske svetovne prvake. Tretji in najpomembnejši korak bi bil, da bi se za otroke, ki zapuščajo osnovno šolo, ko se postavljajo na lastne noge, zagotovilo pravo in strokovno delo z nekim centrom na podoben način, kot ga imajo smučarski skakalci v Kranju. Tega v Sloveniji ni, v tujini pa imajo te zadeve zelo dobro urejene. V tem je največja razlika med nami in razvitimi alpskimi narodi, in tu moramo narediti korak naprej. Ne bi bilo potrebe po odkrivanju tople vode, ampak bi bilo treba pokazati samo nekaj dobre volje in koordinirati projekt med pristojnimi ministrstvi,« je govoril Kapus o idejah, katerim bi veljalo prisluhniti, in morda bi on lahko pokazal pot, ki jo iščejo na smučarski zvezi.

»Pri nas je veliko rezerve na področju promocije smučanja, kar pa je seveda močno odvisno od volje vseh zainteresiranih. Vsi vemo, da je sneg v Sloveniji vsako leto pozneje. Za zadnje praznike smo bili v Kranjski Gori, kjer je bilo pomanjkanje snega. Razen previsokih temperatur je verjetno največja težava denar. Umetni sneg stane, toda pogledati bi morali, kaj vpliva na ceno umetnega snega. Država bi morala dati verjetno kakšne ugodnosti pri električni energiji za delanje snega, vode imamo dovolj, žičničarji pa bi bili obvezani, da sneg naredijo. Ne da se Slovence vabi na smučišča, kjer pa ni snega. Na Voglu se recimo ne sme umetno zasneževati. Potem pa se odločimo – ni smučanja in konec.« Na ta način bi zagotovo privabili v naša zimskošportna središča več gostov, tako domačih kot tujih, in dolgoročno bi imeli vsi nekaj od tega, tudi država prek pobranega davka. »Pri nas se vse gleda kratkoročno, na leto ali dve, kar je narobe. Mi bi morali gledati, kaj se bo zgodilo čez pet let ali več. V tujini se vse gleda na dolgi rok.«

Nikola Miljković
Rok Perko

Razlika med sponzorjem in donatorjem

Amicus je sponzor alpskega smučanja že šesto leto. »Blizu nam je šport, blizu nam je motiv po doseganju vrhunskih rezultatov, kar je naš motiv v poslu. Tako kot naše podjetje želi, da je najboljše na svojem področju, tako želimo po svojih najboljših močeh podpirati gospodarstvo, kulturo in šport. Za sponzorstvo smučanja nas vodijo trije razlogi: da se vrhunskemu športniku omogoči vse, da kvalitetno tekmuje, da se mladim omogoči, da bi postali vrhunski športniki, tretji del pa je, da bi izboljšali sodelovanje med partnerji smučarske zveze,« je o poslovnih vidikih govoril Kapus in dodal: »Podjetje mora ob koncu sezone vedeti, da je naredilo nekaj dobrega za vrhunske in mlade športnike in da je naredilo nekaj dobrega zase. Treba je poznati razliko med sponzorstvom in donatorstvom. Tega bi se morale zavedati tudi športne panoge. Sponzor, ki vloži denar, želi to na neki način dobiti nazaj. Kako dobiti nazaj pa je naloga športne organizacije in povezovanja partnerjev. Treba je poiskati skupne projekte, da so vsi zadovoljni in da bodo morda v prihodnje še več vlagali v panogo.«

Vsekakor je treba imeti zadovoljne partnerje na obeh straneh. Ni vedno preprosto, toda z voljo in delom se da ustvariti projekte, ki zadovoljijo vse. In direktor Amicusa (po latinsko prijatelj) Primož Kapus ve, da prijateljstvo temelji na zaupanju in da tudi sponzorstvo temelji na zaupanju. In ti dve osnovni človeški čustveni potrebi sta tudi temeljni za kakršnokoli sodelovanje. Zato če potrebujete prijatelja ...