Raziskovalci Andong Cheng, Meg Meloy in Evan Polman so v raziskavi, v kateri so zajeli vzorec 7.466 posameznikov, prišli do zaključka, da se tisti, ki vedo, da bodo kupovali darilo za izbirčno osebo, najraje zatečejo k načelu »po liniji najmanjšega odpora«.
Velika verjetnost je, da se bodo ti posamezniki odločili svojega izbirčnega prijatelja sploh ne obdarovati, ali pa mu bodo podarili darilno kartico. Denar se zdi v takšni situaciji precej neoseben, zato sta raziskovalca Chelsea Helion in Thomas Gilovich opravila raziskavo o tem, kako posamezniki dojemajo in uporabljajo darilne kartice. Po njunih ugotovitvah naj bi bile darilne kartice popolna rešitev za obdarovanje, še posebno v primeru bolj zahtevnih obdarovancev. Darilne kartice so v osnovi le drugačna oblika denarja, četudi je njihov namen, da se jih porabi kot darilo in kot sta raziskovalca ugotovila v raziskavi, jih ljudje najraje uporabijo za nakup predmetov, ki zanje predstavljajo svojevrstno razvajanje in ki si jih sicer morebiti ne bi kupili.
Praznični čas je skoraj za ovinkom in verjetno se marsikdo že ob misli na obdarovalno mrzlico zdrzne. Brez predhodno razdelanega načrta za nakup prazničnih daril je lahko razmišljanje o tem, kaj kupiti komu v zadnjem hipu bržda precej stresno. Še posebno, če imamo navado vsako leto obdarovati vsaj tisti najožji krog družinskih članov in prijateljev in se potem iz leta v leto sprašujemo, kaj jim še podariti, česar nimajo.
S socialnega vidika obdarovanje predstavlja obliko utrjevanja medsebojnih vezi, zato ne preseneča dejstvo, da gre za priljubljen predmet preučevanja tako pri psihologih, antropologih, ekonomistih in tržnikih. Vsi so si namreč enotni v enem: obdarovanje predstavlja zelo pomembno in hkrati zelo kompleksno obliko medčloveške interakcije.
Darila so pogosto tudi najbolj očiten odraz tega, kaj si o nekom mislimo. Z dobro izbranim darilom oziroma s tem, koliko in kako se potrudimo pri izbiri in aranžiranju darila, lahko torej nekomu izkažemo pristen interes po poglabljanju odnosa, medtem, ko z napačno izbranim darilom lahko nekomu sporočamo, da nam ni mar.
Podariti darilno kartico nekomu, ki je v svojih željah po darilu bolj izbirčne narave, je torej lahko pametna poteza. Tega se zavedajo tudi nekatera podjetja, ki so v svojo ponudbo že vključila vrednostne darilne kartice. Te obdarovancem puščajo proste roke pri izbiri daril po lastni presoji. Največji izbor darilnih kartic na slovenskem trgu trenutno ponuja blagovna znamka SelectCard, ki v svojem programu združuje darilne kartice različnih cenovnih razredov nekaterih najprepoznavnejših slovenskih blagovnih znamk kot so Tomas Sport, Sportina, Mercator, 1001 Dar, Iglu Šport, GoOpti, SiTiTeater, ZOO Ljubljana, Vodno mesto Atlantis in s katerimi obdarovanec ne dobi le uporabnega darila, pač pa tudi svobodo izbire.
Podoben učinek lahko dosežete z darilnimi paketi SelectBox, ki ponujajo več kot 1200 različnih doživetij s področja turizma, kulinarike, wellnessa in športa. Več informacij o omenjenih darilnih karticah in darilnih paketih pa lahko najdete na spletni strani www.selectbox.si.