Po vzoru drugih mest, predvsem evropskih, mestna občina pripravlja strategijo o trajnostni mobilnosti. Ta, kot pojasni načelnica oddelka za infrastrukturo na občini Aleksandra Torbica, prometno piramido mest obrača, in sicer v prid pešcem in kolesarjem. »Trenutno smo glede tega še v fazi pogovorov in usklajevanj s krajevnimi skupnostmi, za katere nas sicer veseli, da so tudi same prepoznale, da so predvidene spremembe prometa v mestu pozitivne,« pojasni Torbičeva.
Jekleni konjički na obrobje
Na mestni občini pravijo, da se mora avtomobil počasi umakniti iz mesta. Na ta račun bodo sprejemali ukrepe, ki bodo to omogočali. Kot še razložijo, bodo največ pozitivnih sprememb opazili prav pešci in kolesarji, pa tudi tisti, ki uporabljajo javni prevoz. Za te bodo namreč izboljševali ali urejali nove pešpoti in kolesarske steze. Tudi javni prevoz se bo izboljšal.
Plačljivo parkiranje
Glavna in najvidnejša sprememba, pa tudi tista, ki bo morda najbolj neprijetna za ljudi, bo ta, ki bo v strogem centru mesta spremenila koncept parkiranja. S tem, kot še pojasnjuje načelnica, želijo spodbuditi umikanje mirujočega prometa iz jedra Nove Gorice na druge površine, bolj na obrobje. Sprememba režima parkiranja bo terjala tudi plačilo, saj se glede na kategorije obetajo različne tarife parkirnin. Zdaj je praktično parkiranje v mestu večinoma še brezplačno.
Kje bodo prve spremembe
»V mestu je treba odvzeti primat osebnemu vozilu,« poudarja Torbičeva in pojasnjuje, da bodo spremembe, kar se uporabe parkirišč tiče, stekle na delu Erjavčeve, na južnem delu Cankarjeve, Kidričeve in Rejčeve ulice.
»S spremembami težimo k kakovostnemu in bivanjsko urejenemu prostoru, dolgoročneje bomo vsi uživali rezultate, saj bomo vsi pridobili,« komentira in dodaja, da se na mestni občini zavedajo, da je vsaka sprememba človeških navad težka, a na koncu bomo vsi z več vidikov na boljšem.