V slovenskih zaporih v zadnjih letih veliko pozornosti namenjajo področju izobraževanja zaprtih oseb, je pojasnil Podržaj. Izobrazba je namreč po mnogih raziskavah dejavnik, ki poleg vseh ostalih pozitivnih učinkov tudi zmanjšuje možnost povratka v zapor. V upravi poleg tega želijo za zaprte osebe zaradi pomanjkanja dela zagotoviti dodatne možnosti udejstvovanja.
Z vso energijo so zato pristopili tudi k dvoletnemu projektu Competent To Do. Gre za mednarodni izobraževalni projekt, v katerem sodeluje šest partnerjev iz štirih držav - poleg Slovenije še iz Nemčije, Hrvaške in Litve. V Sloveniji poleg CD Univerzuma v njem sodelujeta še zavod MiT in Center Spirala ter nekaj tihih partnerjev.
Kot je pojasnil Albert Štrancar iz CD Univerzuma, so želeli s projektom iz Nemčije v Slovenijo, Litvo in posredno na Hrvaško prenesti dobre prakse izobraževanja zapornic. Drugi namen pa je bil motiviranje in usposabljanje zapornic za pridobivanje podjetniških in socialnih kompetenc, da bi se nato lažje integrirale v družbo.
V Sloveniji je izobraževanje potekalo na Igu, kjer se je usposabljalo sedem udeleženk. Vse so izobraževanje tudi končale, dve med njimi pa so nagradili z možnostjo dokončanja srednješolskega izobraževanja, je povedal.
V Zavodu za prestajanje kazni zapora Ig so se za sodelovanje v projektu odločili tako zaradi pomena izobrazbe za življenje kot tudi zaradi pozitivnih preteklih izkušenj na področju izobraževanja s CD Univerzumom in z Zavodom MiT, je pojasnila direktorica zapora Danijela Mrhar Prelić. Poudarila je, da je projekt še en dokaz o koristnosti mednarodnega sodelovanja in prenosa znanja.
Matej Brank iz zavoda MiT je dodal, da takšnega projekta v ženskem zaporu doslej še ni bilo. Prav tako je izpostavil izjemno motivacijo oz. željo po izobraževanju, kar dokazuje izjemna visoka, kar 97-odstotna prisotnost udeleženk na predavanjih.
Obe nagrajeni zapornici sta se udeležili tudi današnje novinarske konference. Poudarili sta, da jima projekt predstavlja odskočno desko in novo priložnost za uspešnejše in boljše življenje, ter izpostavili koristi izobraževalnih vsebin za vsakdanje življenje.
V zaporskem sistemu v Sloveniji je sicer v različne oblike izobraževanja vključenih 223 zaprtih, kar predstavlja dobrih 17 odstotkov. Se pa ta delež povečuje, je še povedal Jože Podržaj, ki si bo za takšne in podobne oblike izobraževanja prizadeval tudi v prihodnje.