Cene goriv se zdaj izračunavajo na vsake 14 dni po modelu, ki upošteva gibanja cen naftnih derivatov na svetovnem trgu in tečaj dolar-evro.
Trenutna marža za bencina je 0,08701 evra, za dizelsko gorivo 0,08158 evra in za kurilno olje 0,05370 evra za liter. Po predlogu uredbe, ki je objavljena na spletni strani vlade, se bodo marže zvišale za dva odstotka, kolikor so se zvišale tudi oktobra lani.
Po novem naj bi tako marža za motorna bencina znašala največ 0,08875 evra, za dizelsko gorivo 0,08321 evra in za kurilno olje 0,05477 evra za liter. Nova višina marže se bo prvič uveljavila ob prvi spremembi cen naftnih derivatov po uveljavitvi te uredbe - uredba bo začela veljati 9. oktobra, do spremembe cen po novi uredbi pa bo prišlo teden pozneje.
Kot predlaga gospodarsko ministrstvo, bo nova uredba veljala štiri mesece, v tem času pa naj bi 'padla' odločitev o sprostitvi cen naftnih derivatov. Ministrstvo je namreč načeloma naklonjeno liberalizaciji trga naftnih derivatov, k čemur so že večkrat pozvali distributerji naftnih derivatov.
Ministrstvo sicer vladi predlaga, da pred odločitvijo o bodoči organiziranosti trga preuči učinke morebitne liberalizacije trga naftnih derivatov. Zato ji predlaga, da se odloči regulacijo cen z uredbo podaljšati za štiri mesece.
Ob morebitni liberalizaciji ministrstvo ne pričakuje znatnega povišanja cen naftnih derivatov, saj je potencialni dvig marž in s tem cen naftnih derivatov navzgor omejen zaradi več dejavnikov.
Marže distributerjev namreč predstavljajo le okoli šestodstoten del v celotni strukturi cene naftnih derivatov, medtem ko nabavna cena na svetovnem trgu skupaj z dajatvami predstavlja okoli 90 odstotkov maloprodajne cene - morebiten dvig marž bi torej imel po oceni ministrstva sorazmerno majhen vpliv na končno ceno posameznih naftnih derivatov.
Poleg tega se bo povečala konkurenca med ponudniki, zaradi česar se lahko sčasoma pričakuje postopen padec cen naftnih derivatov.
Ministrstvo pričakuje, da bi ob liberalizaciji prišlo do različnih ravni cen po državi - cene naftnih derivatov na avtocestah bi bile višje, medtem ko bi bile v mestih in ob mejah zaradi konkurence nižje.
Ob morebitni liberalizaciji trga bo sicer po oceni ministrstva potreben okrepljen nadzor agencije za varstvo konkurence proti usklajenemu delovanju dveh največjih distributerjev (Petrol in OMV obvladujeta okoli 87 odstotkov trga), saj obstaja možnost, da bi ta dva ponudnika med seboj delovala usklajeno.