Slovenija

V Škofji Loki ob zaključku gradnje poljanske obvoznice o novih razvojnih priložnostih

STA/M.J.
26. 8. 2015, 11.12
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Pred odprtjem poljanske obvoznice v Škofji Loki kujejo načrte za ureditev Spodnjega trga, ki bo v kratkem razbremenjen težkega prometa. Gradnja obvoznice se zaključuje ta teden, danes pa si bo škofjeloški župan Miha Ješe z vodstvom Direkcije RS za infrastrukturo tudi ogledal gradbišče. Odprtje ceste naj bi sledilo jeseni.

zvkds.si

Kot je za STA povedal Ješe, bodo danes na gradbišču pregledali vse v zvezi z gradnjo obvoznice, ki se je s številnimi zapleti in zastoji gradila kar šest let. V prihodnjih tednih bodo sledili tehnični pregledi in prevzemi, pri čemer bo najzahtevnejši pregled predora pod Stenom, kjer je veliko signalizacije, ki mora pravilno delovati.

Ker je predor daljši od 500 metrov, je za morebitno posredovanje v njem v primeru požara potrebno posebno gasilsko vozilo, kakršnega škofjeloški gasilci nimajo. "To vprašanje je načeloma rešeno, morajo pa gasilci imeti še reševalno vajo," je povedal Ješe.

Kot je pojasnil, so z Direkcijo RS za infrastrukturo dogovorjeni, da zagotovi omenjeno vozilo za škofjeloške gasilce, pri čemer bo del sredstev dodala tudi občina. "Vendar je dobavni rok eno leto, zato ob samem odprtju ceste tega vozila še ne bo," je pojasnil Ješe, ki upa, da vozila ne bodo nikoli potrebovali, vendar pa ga morajo imeti.

Po tehničnih pregledih na direkciji računajo, da bo obvoznica uporabno dovoljenje dobila konec septembra ali v prvi polovici oktobra. Z odprtjem nove cestne povezave s Poljansko dolino bo staro mestno jedro Škofje Loke razbremenjeno prometa. "Naenkrat nam bo danih veliko razvojnih možnosti," je dejal župan.

V prvi vrsti bodo poskrbeli, da se bo tranzitni promet preusmeril na novo obvoznico in da bo cesta skozi mestno jedro namenjena izključno lokalnemu prometu, prebivalcem in turistom. Predvidena je prepoved tovornega prometa in hitrostna omejitev za ostala vozila 30 kilometrov na uro. Pri tem bodo cestišče uredili tako, da višje hitrosti niti ne bodo možne, prav tako ne bo mogoče dolgotrajno parkiranje.

Doreči bo treba tudi še avtobusni promet, saj naj tudi ta ne bi potekal po starem mestnem jedru. "Vztrajali bomo, da se preusmeri na obvoznico, bo pa treba narediti postajališče v Puštalu," je povedal Ješe, a dodal, da se bodo tega vprašanja lotili šele potem, ko bo izdano uporabno dovoljenje za obvoznico. To je trenutno namreč najbolj pomembno.

Po ureditvi zgornjega dela starega mestnega jedra Škofje Loke, kjer bodo predvidoma v prihodnjem letu uredili še plato pred stavbo upravne enote in otroško igrišče, bo sledilo urejanje spodnjega dela, ki ga bo obvoznica razbremenila. V letu 2017 naj bi uredili plato pred Kaščo, leta 2018 pa še Spodnji trg.

"To območje moramo oživiti, kot je bilo nekdaj, ko so na Spodnjem trgu živeli obrtniki, na zgornjem Mestnem trgu pa trgovci," je izpostavil župan in dodal, da bo ponudba v mestnem jedru sicer predvsem odvisna od iniciative posameznikov. Občina pa je tista, ki mora dati možnosti za razvoj obrtne in trgovske dejavnosti.

Hkrati na škofjeloški občini že razmišljajo o severni obvoznici proti Selški dolini, ki bi razbremenila novo mestno jedro, ki bi v prihodnosti postalo kulturno in upravno središče občine. Kot je povedal župan, je projektiranje severne obvoznice že v teku, v kratkem pa naj bi se o njej začeli dogovarjati tudi z DRSI.