Slovenija

V slovenskem paviljonu na Expu izredno zadovoljni s "prvim polčasom"

STA/J.P.
13. 8. 2015, 10.15
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Minili so prvi trije meseci svetovne razstave Expo v Milanu, ki so jo v Sloveniji pred odprtjem razglašali za veliko priložnost za promocijo države in gospodarstva, še posebej turizma. V slovenskem paviljonu so s "prvim polčasom" izredno zadovoljni - število obiskovalcev se je povzpelo do 6000 dnevno, v projekt pa se je vključilo 760 podjetij.

wikipedia

"Slovenija je na Expu izjemno uspešna," je za STA prve tri mesece komentirala generalna komisarka Slovenije Jerneja Lampret. Najboljši dokaz za to je množica obiskovalcev. "Avgusta smo pričakovali manj obiskovalcev, a se dogaja ravno obratno; vijejo se dolge kolone in postaviti smo morali dodatne pregrade, s katerimi usmerjamo vrsto za slovenski paviljon," je povedala.

V slovenskem paviljonu povprečno naštejejo okoli 4000 obiskovalcev dnevno, ob določenih dneh pa je naval še precej večji. V torek je tako na primer vstopilo več kot 6000 obiskovalcev, je pokazal števec.

Od odprtja do danes je Slovenija stalno razstavo v paviljonu, ki temelji na petih zgodbah - soline, čebele, pohodništvo in kolesarjenje, mineralne in termalne vode ter merjenje črnega ogljika - bistveno nadgradila. Ena od največjih sprememb je bila uvedena v delu, ki predstavlja soline, saj so v začetku ljudje sol lahko le gledali, sedaj pa se lahko po njej tudi sprehajajo. "To je ena od najbolj atraktivnih stvari v slovenskem paviljonu," je bila zadovoljna Lampretova.

Druga pomembna novost so posebne nalepke - srčki z napisom I feel Slovenia, ki jih osebje paviljona deli tako obiskovalcem notranjosti paviljona kot tudi tistim, ki se ustavijo ob različnih dogodkih na zunanjem odru. "S tem se dotaknemo prav vsakega. Te srčke vidimo praktično po vsem Expu - pa ne le po Expu, ampak tudi po Milanu," je povedala sogovornica.

Glede načrtov za prihodnost Lampretova pravi, da smo s stalno razstavo v paviljonu sedaj lahko maksimalno zadovoljni. To pa ne pomeni, da bo ekipa v prihodnje počivala - odvijali se bodo namreč številni dogodki, tako podjetniški kot zabavni. Slovenija je polno angažirala animatorja Evgena Bana, na 14 dni se menjavajo predstavitve slovenskih regij, ob sobotah zvečer pa še posebej mlade pritegne nastop DJ.

Izjemno zanimanje pa - v nasprotju s pričakovanji - beležijo tudi za klasične promocijske materiale z informacijami o Sloveniji in atrakcijah, kot so na primer zemljevidi države z vrisanimi znamenitostmi, katalog Postojnske jame ali predstavitvene brošure Ljubljane. Postojnska jama je tudi sicer nagradila svojo predstavitev v paviljonu, tako da sedaj obiskovalce nagovarja z video posnetkom, ki daje občutek, kot da so dejansko v jami.

Slovenija - za razliko od nekaterih drugih paviljonov - veliko pozornosti namenja tudi promociji slovenskega gospodarstva in podjetij. "Imeli smo že številne izjemno uspešne dogodke, v prihodnjih mesecih pa se jih še veliko obeta," je pojasnila Lampretova.

Slovenska ekipa je sicer prepričana, da se niti dve podjetji ne moreta predstavljati na enak način. Zato vse, ki se želi predstaviti, najprej vabijo na obisk v Milano, kjer jim predstavijo različne možnosti. Nato pa jim pomagajo pripraviti njim prilagojeno predstavitev.

V preteklih dneh je tako odmevala predstavitev podjetja Lina Design - ta je z razstavo pohištva in spremljevalnim programom s hostesami pritegnila 15.000 ljudi -, v prihodnjih dneh pa odmevno predstavitev med drugim pripravljajo za Lotrič Meroslovje.

Po besedah vodje poslovnega centra v slovenskem paviljonu na Expu Bojana Škode promocija gospodarskega dela poteka bistveno bolje od pričakovanj. "Podjetjem ponujamo štiri vrste storitev - in ni podjetja, ki ga v tem trenutku ne bi znali umestiti v eno izmed teh," je poudaril.

V prvih treh mesecih je priložnost sodelovanja v okviru Expa izkoristilo 760 slovenskih podjetij. Največ - 543 - se jih je vključilo v poslovno povezovalno platformo organizatorja Expa. Ta nudi možnost povezovanja in organizacije poslovnih sestankov s sodelujočimi podjetji z vsega sveta. Nekatera podjetja so na ta način že uspešno našla več poslovnih partnerjev, je poudaril Škoda.

Sicer pa se lahko podjetja udeležijo tudi delegacij, ki jih v imenu Slovenije pripravljajo javna agencija Spirit, Gospodarska zbornica Slovenije (GZS), Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije (OZS) in drugi - na primer razna združenja in organizacije. Doslej je bilo takih delegacij 16. Delegacije, ki so osredotočene na določene tuje svetovne velesile ali dele sveta, pa pripravlja tudi EU; teh bo skupaj sedem, večina pa se jih bo odvila v jesenskem času.

Zadnji način sodelovanja pa je neposredna predstavitev družb, ki se obrnejo na poslovni center v slovenskem paviljonu. V različne projekte so jih na ta način vključili 57.