Slovenija

Sramota za ministra Gašperšiča

Žiga Kariž
4. 7. 2015, 08.15
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Ko je iz Bruslja prišla novica, da za projekt drugega tira od Divače do Kopra ne bomo dobili evropskega denarja, je bilo med politiki začutiti malce nejevolje, a ker bo ponoven razpis na voljo že jeseni, iz neuspeha skorajda nihče ni delal tragedije. A naši viri iz Bruslja pravijo: Take »šlamparije« še nismo videli!

STA

Da se projektu drugega tira med Divačo in Koprom ne obeta ničesar dobrega, smo lahko slutili, še preden smo evropskim birokratom poslali zahtevano dokumentacijo. Res je sicer, da se je vlada v času, ko bi se morala intenzivno ukvarjati s pripravo projekta, šele sestavljala, a dejstvo, da se je minister za infrastrukturo Peter Gašperšič na začetku predstavil kot politik, čigar stališče je, da drugega tira niti ne potrebujemo, zagotovo ni pospešilo priprav. Na predstavitvi v državnem zboru je izjavil: »Glede na to, da so se tokovi že preusmerili z območja Slovenije in da gredo večinoma po Italiji in Avstriji, je vprašanje, ali bi z drugim tirom dejansko imeli dovolj prometa, da bi bil ekonomsko upravičen.«

Minister se premisli

Po hudih kritikah, tudi iz lastne stranke, je mnenje spremenil in v zadnjem trenutku smo projekt kljub temu prijavili na razpis CEF, preko katerega bi lahko dobili 413,3 milijona evrov za izvedbo na 1,4 milijarde evrov ocenjenega projekta. 

Ta teden so iz Bruslja sporočili, da v konkurenci 700 prijavljenih projektov našemu ni uspelo. Denarja ne bo. Iz ministrstva za infrastrukturo so v sporočilu za javnost zapisali, da projekt ni bil izbran kljub visoki kakovosti vloge, pozitivnim učinkom in realnosti izvedbe. Po njihovem mnenju naj bi bila problematična zgolj zrelost projekta.

Slaba kakovost

A iz Bruslja prihajajo malce drugačne ocene naše vloge. Pojasnili so, da je komisija ocenjevala projekte glede na pomembnost, pripravljenost, vpliv in kakovost. Zaradi številnih vlog in omejenih sredstev za sofinanciranje je morala komisija dati prednost projektom, ki so pripeljani najdlje. Zato projekt drugega tira kljub nekaterim prednostim ni mogel biti izbran. Tako je pojasnila komisarka EU za infrastrukturo Violeta Bulc.

Neuradno pa so ocene naše prijave, ki prihajajo iz Bruslja, precej bolj neprizanesljive. Vloga naj bi bila pripravljena površno in pod standardi, naš vir pa je celo dejal, da take »šlamparije« v Bruslju še niso videli. Težava je predvsem v tem, da za projekt še ni finančne konstrukcije in da se niti ne ve, kdo bo zasebni partner, ki bo poleg EU in Slovenije še financiral projekt.

Nihče ni kriv

 Minister za infrastrukturo Gašperšič je glede tega, da naj bi bil on kriv za nekakovostno prijavo,pojasnil, da je šlo za vladno odločitev. Predsednik vlade krivca za neuspeh ne išče v ministru, prav tako ne Karel Erjavec. Vsi poudarjajo, da se jeseni pripravlja nov razpis CEF in da že intenzivno delajo na pripravi. Iskali naj bi tudi že zasebnega partnerja, Karel Erjavec je med drugim omenil, da so veliko zanimanja za naš drugi tir pokazali tudi Madžari.