Vsi jih poznate. Najbolj znane slovenske revije, Lady, Jana, Stop, Obrazi, Anja in še nekatere druge, dozdajšnji izdajatelj, družba Salomon, od septembra ne bo več izdajala, ker državna NKBM ni sprejela njihove ponudbe za odkup. A brez skrbi, na prodajnih policah vas od tega tedna dalje čakajo nove revije, ki jih bodo za vas pripravila uredništva starih revij.
Ljudje, še posebej bralci, se hitro navadimo na določene vsebine. Tistemu, kar nam je všeč, ostajamo zvesti. Zatopljeni v branje prebiramo dobre, kakovostne in zanimive vsebine, ki jih za nas pripravijo ustvarjalci. To smo marljivi posamezniki, ki nam vsakodnevni kruh pomeni tisto, kar za vas pomeni informiranje in razvedrilo. Tisti, ki za vas pripravljamo novice, vemo, kako dober je občutek, ko vas vsak dan razveselimo, vam krajšamo čas, vas nasmejemo, mogoče včasih tudi razžalostimo, a vse to ima enak namen. Biti z vami in vam dati tisto, kar vas zanima in veseli. V teh dneh se na slovenskem medijskem terenu dogaja veliko novega. Morda ste lahko v preteklih dneh o tem že kaj prebrali. Natrosilo se je ogromno negativnih informacij, tudi neresnic in obtoževanj. A tisto, kar je pomembno pri vsem skupaj, so ljudje. Torej vsi ustvarjalci – uredniki, novinarji, tehnične ekipe in vsi preostali, brez katerih vaših ljubih končnih izdelkov ne bi bilo. Brez ljudi je vse le kalup, prazna lupina.
Ustvarjalci ostajajo isti
V tem tednu vas bodo na trgovinskih policah, v trafikah in pri vseh drugih prodajalcih revij pozdravile nove revije. Nova imena iz logotipov vas bodo vabila, da jih kupite. Pa bodo to res nove revije? Res je, imena revij bodo nova, medtem ko ustvarjalci ostajajo isti. Verjetno se sprašujete, zakaj se bo to zgodilo.
Dozdajšnji izdajatelj, družba Salomon, je zato, ker državna banka NKBM ni sprejela njene 4.300.000 evrov vredne ponudbe za nakup blagovnih znamk, revije Lady, Jana, Stop, Obrazi, Anja, Eva, Lepa & zdrava ter še mnoge druge z mesecem septembrom prisiljena prenehati izdajati. Zato so, kot pravijo, željo po postopni obogatitvi in posodobitvi obstoječih blagovnih znamk prenesli na nove revije. Z njimi bodo tako bralci dobili najboljše vsebine take kakovosti, kakršne so že vajeni, saj, kot že rečeno, ustvarjalci revij ostajajo isti.
Trinajst novih prijateljic
Trinajst novih revij bodo za vas ustvarjala prejšnja uredništva revij Lady, Jana, Stop, Obrazi, Anja, Eva, Lepa & zdrava, Rože in vrt, Pri nas doma, Smrklja, Naša žena in Kih. Od tega tedna dalje vas tako k nakupu že nagovarjajo revije: Zarja, v kateri lahko preberete odmevne, ekskluzivne zgodbe in se seznanite s portreti izjemnih ljudi, z revijo Zvezde se boste znašli v svetu znanih in slavnih, z Vklopom boste listali spored in se seznanili z vsem aktualnim dogajanjem na področju medijev in glasbe, z Avenijo pa se boste sprehodili po aveniji slavnih in izvedeli za dogajanja iz ozadja blišča in slave. Na policah vas čaka tudi Maja, ki bo popestrila vaše kulinarične užitke z okusnimi recepti, hkrati pa z najrazličnejšimi uporabnimi idejami polepšala vaš dom. Fatalna prinaša vse o trendih, modi, lepotnih nasvetih, odnosih med spoloma in tiste tematike, ki najbolj zanimajo ženske. Revija Bodi zdrava spodbuja k zdravemu, aktivnemu in pozitivno naravnanemu življenju. Vsi ljubitelji vrtnarjenja bodo zanimive in poučne vsebine našli v novem Zelenem raju. Dom2 je revija, polna praktičnih nasvetov za urejanje doma, predstavitev bivalnih prostorov in okolice. TOP! Za najstnike bo pravi raj za adolescente, prinesla bo vsebine o najljubših zvezdnikih, o odnosih s fantom, prijateljicami in starši pa tudi modne in lepotne nasvete. Revija Ženska bo postregla z zanimivimi intervjuji in reportažami, praktičnimi nasveti za vsakdanje težave, predvsem pa vsem tistim, zaradi česar je svet lepši. Ljubitelji križank in ugank pa boste na svoj račun prišli z revijo Kaj veš in povsem novim izdelkom enigmatikov, Ugankomatom.
Banka zavrnila najvišjo ponudbo
Iz družbe Salomon, najemnice blagovnih znamk, sporočajo, da so od leta 2011 in vse do danes na račun NKBM plačali več kot 3.500.000 evrov, kar je več, kot znaša neodvisna cenitev, ki je bila opravljena aprila letos in znaša 3,123.702 evrov. Družba Salomon je tudi ponudila zajetno ceno za blagovne znamke, 4.300.000 evrov, a je bila kljub temu zavrnjena. Ob vsem tem na Salomonu dodajajo: »Upoštevaje, da smo založnik, ki na slovenskem medijskem trgu deluje že od leta 1989, da imamo ves strokovni kader za ustvarjanje in izdajanje predmetnih revij, da smo se do banke vedli zelo korektno in tolerantno, tudi ko banka ne izpolnjuje pogodbenih obveznosti, da imamo vse obveznosti poravnane ter da smo štiri leta skrbeli za blagovne znamke kot zaupanja vreden poslovni partner, nam ostaja nepojasnjeno dejstvo in odločitev prodajalca, zakaj v postopku prodaje nismo bili obravnavani kot 'prvi med enakimi', kot bi po zagotovilu banke morali peljati postopek prodaje predmetnih blagovnih znamk.« Ker so se v javnosti pojavile še nekatera druga obtoževanja zoper družbo Salomon, njene odgovore objavljamo v okvirčku ob članku. Žal pa je ob vsem skupaj rezultat le en, in to je, da je družba Salomon od septembra dalje tako prisiljena prenehati izdajati revije, ki jih je izdajala do zdaj. Konstruktivnost delovanja podjetja Salomon na trgu dokazuje tudi nedavno uspešno izveden projekt združevanja dveh časopisov, Ekipe in Sportskih novosti, v eno – Ekipa SN.
Nove revije s staro dušo
Za komentar dogajanja smo zaprosili tudi štiri urednike, ki bodo odslej ustvarjali štiri nove revije, Zvezde, Vklop, Zarja in Ženska. Njihovi občutki so mešani, saj so dozdajšnje revije ustvarjali vrsto let. A kot pravijo, je treba v življenju iti dalje in se podati na nove poti. Čeprav bi uredništva za stare revije odšla na konec sveta, so se ustvarjalci vseh revij raje odločili, da ustvarjajo revije z novimi imeni. Da novim izdelkom vdihnejo dušo, kakršno so imele stare revije, in predvsem da svoje odlično delo nadaljujejo in bralce razveseljujejo pod novimi imeni revij. Lahko bi zaključili z rekom »dom je tam, kjer je srce«. In nedvomno se bo tudi pri revijah pokazalo, kdo jih resnično dela s srcem in katere revije nastajajo le zato, da kujejo dobiček.
Odgovor podjetja Salomon:
V izogib nejasnostim in napačnim navedbam, ki jih širi določen medij, družba Salomon podaja dejstva, ki dokazujejo korektnost in pošteno delovanje družbe ves čas pogodbenega razmerja s KBM Leasing – v likvidaciji, ki še traja:
– Banka Nova KBM je za več milijonov evrov prodala pravico do uporabe imen STOP, KIH, ANJA, JANA, LADY, NAŠA ŽENA in drugih imen. Od 44 blagovnih znamk je aktivnih in na trgu delujočih le 16.
– Nova KBM s tem ni prodala arhivov revij, vsebin, fotografij, oblike in tiskovne forme, kakor tudi ne dolgoletnega znanja in izkušenj. Predvsem pa ni prodala kadra, uredništev in vseh ustvarjalcev revij, ki vrsto let ustvarjajo vsebine revij ter odgovorno, zvesto in kredibilno pišejo zgodbe za vse bralce po Sloveniji. Vse to je last Salomona.
– Družba Salomon je po propadu podjetja Delo Revije, d. d., vsem naročnikom, ki so že plačali naročnino za vnaprej, na lastne stroške dostavljala revije eno leto, vse do izteka plačila. Za to in za sanacijo blagovnih znamk je družba porabila dodaten milijon evrov.
– Salomon je po propadu Dela Revij, d. d., ko je podjetje šlo v stečaj, na novo zaposlil 49 delavcev s pogodbami za nedoločen čas in takoj saniral situacijo neplačevanja zunanjih sodelavcev, ki soustvarjajo revije.
– Salomon kot dozdajšnji pogodbeni partner KBM Leasing – v likvidaciji ves čas izpolnjuje vse pogodbene obveznosti iz pogodbenega razmerja, ki še velja in traja do konca avgusta 2015. Salomon ima že danes poravnane vse obveznosti iz navedene pogodbe ter banki kot lizing hiši – v likvidaciji ni dolžan plačati ničesar več.
– KBM Leasing – v likvidaciji med drugim ni izpolnil pogodbe v enem bistvenih delov pogodbe, tj. predmet pogodbe, saj ni predal predmeta pogodbe v skladu z določili pogodbe, kljub temu da je od podpisa pogodbe preteklo že več let, da so bili na to ves ta čas večkrat opozorjeni in da je bila družba Salomon kot najemnik vseskozi zelo tolerantna in kooperativna.
– Salomon je v vsem tem času za predmetne blagovne znamke na račun KBM Leasing do danes plačal več kot 3.500.000,00 evrov.
–Vrednost po neodvisni cenitvi, ki je bila opravljena aprila letos, je pokazala, da so blagovne znamke vredne 3.123.702,00 evrov.
–Salomon je svojo ponudbo oddal v skladu s pogoji prodajalca, veljavnost ponudbe je na prošnjo likvidacijskega upravitelja Jureta Hartmana, ki je vodil postopek prodaje, podaljšal do 31. maja 2015. Ponudba družbe Salomon je znašala 4.300.000,00 evrov.
Mnenja urednikov
Marjan Kodelja, urednik revije Vklop:
»Bistvena pri ustvarjanju revije Stop je bila podpora cele ekipe, celotnega uredništva. Ker novi lastnik blagovne znamke ni delil tega mnenja in ker menim, da ima pravico delo, vsebino in novinarje organizirati, kot sam želi, smo se odločili, da svoje delo nadaljujemo pod drugim imenom revije. To je tudi edina sprememba. Vsebinsko bo revija Vklop takšna, kot je bila revija Stop do zdaj. Upamo, da bodo bralci prepoznali, da so korektne, poglobljene in zanimive vsebine tisto, kar želijo.«
Simona Dakič, urednica revije Zvezde:
»Vedeti morate, da bi ekipa, ki že vrsto let dobro ustvarja revijo, šla za Lady na konec sveta. Žal pa nam je novi lastnik na srečanju urednikov dal jasno vedeti, da ga zanimajo le znamke in ne ljudje. No, mi smo se odločili drugače – za ljudi. Odločili smo se, da, čeprav nam je omenjal tudi višje plače, ostanemo in delamo skupaj kot ekipa. Če ne pri Lady, pa pri kakšni novi reviji. Bralce bomo prepričali z znanjem, prodornostjo, ažurnostjo in ekskluzivnostjo. S privlačnimi zgodbami iz vsakdana domačih in tujih zvezdnikov. Še naprej bomo delali tako, kot najbolje znamo, in kar je, vsaj glede na lepe prodajne rezultate, ki smo jih dosegali z Lady, tudi najbolj prav.«
Melita Berzelak, urednica revije Zarja:
»Razširjeno uredništvo (zaposleni in honorarni sodelavci, tehnični in fotografski del) so se z glasovanjem večinsko odločili, da bodo bralcem še naprej pripravljali zgodbe, ki so jih imeli radi. Pač pod drugim imenom (lepim in simbolnim Zarja) pri zdajšnjem zaposlovalcu. Bralci lahko v Zarji pričakujejo odlične zgodbe, napisane s človeško občutljivostjo, brez senzacionalizma, cenenosti in vulgarnosti. Še naprej se bomo trudili častno opravljati novinarski poklic, še bolj pa se bomo posvetili iskanju in povezovanju ljudi, ki ponujajo rešitve, ne probleme. To je ekipa, ki se je enkrat že za las izognila svojemu pogrebu, zdaj to doživljamo drugič. Če kaj, potem razumemo ljudi, ki se jim dogaja podobno. Te zgodbe so nas povezale v skupni želji, da pomagamo ta svet narediti boljši, ne slabši.«
Marta Krpič, urednica revije Ženska:
»Novici, da podjetje Salomon, d. o. o., od 1. septembra letos ne bo več izdajatelj revij nekdanjega podjetja Delo Revije, med katerimi je tudi revija Naša žena, je sledilo presenečenje in veliko razočaranje, tudi zato, ker novi lastnik 44 blagovnih znamk ni prepoznal vrednosti prve slovenske ženske in družinsko revije, ki bi/bo letos konec leta slavila 75 let. Bralci, ki se bodo odločili za Žensko, bodo vsak prvi ponedeljek v mesecu dobili branje za ves mesec za vso družino, vse generacije. Vsebina bo pestra in verodostojna, nič rumena, posegala pa bo na vsa področja našega življenja. Verjamem, da bo imela revija veliko bralcev in dober doseg, saj bodo kmalu prepoznali, da se nismo izneverili napovedi, da bomo ohranili vse, kar je dobrega: dobro ter verodostojno vsebino in ekipo, ki jo ustvarja, lep slog pisanja, skrb za jezik …«