Slovenija

Brezplačni eko taksiji

Gabrijel Toplak
18. 6. 2015, 18.48
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Poleg okrogle mize o trajnostni mobilnosti so mestne ulice dopoldne zasedla ekološko prijazna vozila, usposobljeni vozniki, ki so ustavljali na avtobusnih postajah, pa so potnike ozaveščali in brezplačno zapeljali do želene postaje.

Gabrijel Toplak

Precej Mariborčanov je včeraj, ko jim je na postajališču namesto avtobusa ustavilo ekološko prijazno vozilo, vozniki pa so jih vprašali, če želijo, da jih brezplačno zapeljejo do želene postaje, obnemelo.

Gabrijel Toplak

Zavod Zadihaj je v sodelovanju z Mestno občino Maribor pripravil projekt ZadihajMom, zato je del mariborskega javnega potniškega prometa dopoldne potekal nekoliko drugače. »Zrak je vedno bolj pomemben za dihanje. Tega se v Mariboru zavedamo, saj spadamo med le nekaj mest v državi, kjer skupaj z resornimi ministrstvi izvajamo aktivno politiko na tem področju. Začeli smo hoditi tudi po poti, ki bi jo lahko leta 2050 po energetski strategiji zaključili s popolno elektrifikacijo prometa,« je ob odprtju okrogle mize z naslovom Maribor kot primer dobre prakse in predstavitev ustreznih nadaljnjih ukrepov na ravni države dejal tamkajšnji župan Andrej Fištravec.

Gabrijel Toplak

Danijel Železnjak iz občinskega urada za komunalo in promet pa je dodal, da občina sledi tovrstnim smernicam, saj so lani med drugim kupili mestne avtobuse na komprimiran zemeljski plin, obenem zgradili takšno polnilnico, na javnih parkirnih conah pa uredili parkirna mesta za električna vozila ali vozila, ki uporabljajo stisnjen zemeljski plin.

Gabrijel Toplak

Vlasta Krmelj iz energetske agencije za Podravje je mariborsko občino označila kot vodilno na področju trajnostne mobilnosti: »Aktivno smo pričeli z uvajanjem metana, zadnja tri leta smo aktivni na področju električne mobilnosti, zato imamo več električnih polnilnic in tudi električnih vozil.« Priložnost, ki je bila na voljo občanom, da lahko brezplačno sedejo v ekološko vozilo, je izkoristil tudi novinar Sveta24 in se zapeljal z voznico Alenka Kukec Ščavničar ter predelanim vozilom na plin oziroma metan po mestu.

»Vozilo se obnaša popolnoma isto kot bencinsko ali dizelsko, le vožnja je cenejša. Razdaljo 100 kilometrov prevozim samo za štiri evre,« je dejala voznica. Potniki niso skrivali navdušenja in tudi Viljem Lajh ne. A ker je bil pred upokojitvijo dejaven predvsem pri električnih predelavah vozil, je tudi »plinskega« pohvalil, saj ne onesnažuje okolja in podobno, a kot pravi, je za obema predelavama vozil preveč različnih lobijev, ki ne bodo dovolili, da bi bencinska vozila odšla v pozabo.

Gabrijel Toplak

Precej navdušeni nad tovrstnimi vozili so bili mlajši. Dijak Matevž Mirnik je iz ekološkega vozila izstopil na Titovi cesti in bil z vožnjo zadovoljen. »Ni nobene razlike med bencinskim in tem. Pritegnil me je, zato bom potem, ko opravim vozniški izpit in kupoval kakšen avtomobil, resno razmislil o takšnem vozilu,« je poudaril Mirnik.