Slovenija

9,5 milijona evrov za cesto, ki je ni

sta/mv
23. 5. 2015, 14.45
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Prebivalci Spodnjega Podravja že dolga leta zaman čakajo na hitro cesto med Ormožem in Ptujem, za katero je država doslej namenila že skoraj 9,5 milijona evrov, a kljub že pred leti izbranemu izvajalcu še ni dočakala realizacije. V osnutku strategije razvoja prometa do leta 2030 sploh ni omenjena, zato v Ormožu napovedujejo peticijo.

Kot so za STA pojasnili na Darsu, aktivnosti glede nadaljevanja del trenutno stojijo, saj je vlada že leta 2012 zaradi izdelave dodatnih preverjanj ustavila pripravo državnega prostorskega načrta (DPN) na odseku Ptuj-Markovci. Zaradi sprememb, ki so se zgodile od zaključka študije variant poteka trase v letu 2007 do danes, je treba pred nadaljevanjem postopka priprave DPN preveriti upravičenost omenjene cestne povezave, pravijo na Darsu, kjer napovedujejo izdelavo prometne in ekonomske študije upravičenosti z upoštevanjem novih dejstev, kot so odprtje pomurskega avtocestnega kraka, preusmeritev prometnih tokov, sprememba predpisov, vstop Hrvaške v EU in podobno. Sicer pa po njihovem mnenju niti odseka Markovci-Gorišnica ni mogoče začeti graditi, dokler v prostoru ne bo znana povezava odseka Ptuj-Markovci, saj je to pomembno zaradi izvedbe medsebojne navezave odsekov. Še več, dokler odsek Ptuj-Markovci ne bo zgrajen, tudi cesta od Markovcev do Gorišnice in naprej do Ormoža prometu nikakor ne more biti predana, še dodajajo na Darsu.

Zaradi stečaja obeh izvajalcev so odstopili od pogodb

Največ, kar 6,8 milijona evrov, je bilo doslej vloženih v odsek med Gorišnico in Ormožem, kjer sta bila že izbrana izvajalca. Z Vegradom so leta 2008 podpisali pogodbo za izgradnjo viadukta Sejanca, dve leti pozneje s Primorjem za izgradnjo omenjene trase, a so morali po stečaju obeh podjetij, ki z deli nista niti začeli, odstopiti od pogodb. Še dodatnih 2,6 milijona evrov je država vložila v projekte, zemljišča in arheološke raziskave na trasi med Markovci in Gorišnico, a je ta odsek odvisen od poteka odseka med Ptujem in Markovci. Tam pa trasa še ni izbrana, saj prvotno predvidena južna varianta ni mogoča zaradi območja Nature 2000, zato je zdaj predlagana severna varianta ob Ptujskem jezeru.

Nezadovoljni z neaktivnostjo države

Omenjena cestna povezava je najpomembnejša za ormoško območje, zato tam niso najbolj zadovoljni z neaktivnostjo države. Župana Ormoža Alojza Soka čudi, da se odgovornim ne zdi smiselno nadaljevati z projektom, za katerega so porabili že več milijonov evrov in kljub njegovim trditvam, da je župane šestih občin podprla tudi evropska komisarka, ko so jo v pismu opozorili na ta problem. "Gre za projekt, ki bi se lahko začel izvajati takoj. Čeprav se je po vstopu Hrvaške v EU promet povečal, pa na pristojnem ministrstvu zdaj trdijo, da je treba naredite nove študije o rešitvah, kar so tudi zapisali v strategijo razvoja prometa, ki jo pripravljajo," je za STA povedal Sok.

Zbirajo podpise za peticijo za takojšen začetek gradnje

Zaradi zavlačevanja države so se zato odločili začeti zbirati podpise pod peticijo, s katero zahtevajo takojšen začetek gradnje. Ob tem opominjajo, da je zaradi načrtovane hitre ceste v Mihovcih pri Veliki Nedelji ob rekonstrukciji železniške proge v nasprotju z zakonom ostal nivojski prehod, ki ob povečanem tovornem prometu na železnici povzroča prometne zastoje na sedanji glavni cesti. Pogosto zaprt prehod povzroča občasne kolone avtomobilov, ki vse bolj otežujejo normalno življenje v naselju, še menijo v Ormožu.