Ureditev štiripasovnega prometa na Dolenjski cesti od Škofljice skozi Lavrico do križišča na Rudniku v Ljubljani je po beseda ministra Petra Gašperšiča sicer le ena raven celovite rešitve problema prometne povezanosti regije s prestolnico.
Celovito reševanje te problematike poleg ureditve omenjene štiripasovnice zahteva še usposobitev železniške povezave od Kočevja do Ljubljane, vzpostavitev polnega avtocestnega priključka Šmarje-Sap in dodatno omogočanje koriščenja javnega potniškega prometa prek vzpostavitve sistema Park&Ride.
Kot je po srečanju z župani v izjavi novinarjem dejal Gašperšič, je štiripasovnica med Škofljico in Ljubljano ključna, obstajajo pa dobre možnosti, da jo izvedejo v čim krajšem času z ne prevelikim investicijskim vložkom. Po ocenah projektantov bi jo bilo mogoče urediti za 4,4 milijona evrov, po ministrovih ocenah pa so možni še nekateri prihranki.
Minister časovnice izgradnje štiripasovne ceste ni želel podati, je pa zatrdil, da bodo z določenimi odseki, kjer ni potrebno veliko gradbenih del, skušali začeti že letos - predvsem na odseku Lavrica-Rudnik, kjer je treba cestišče le preplastiti in narisati nove črte -, zagotovo pa se bodo projekta lotili prihodnje leto. Glavna omejitev so, tako minister, finančna sredstva.
Za izvedbo štiripasovne ceste - širina voznih pasov bo tri metre, prehitevalnih 2,90 metra, pločnik bo ustrezne širine, kolesarsko stezo bodo skušali premakniti na zahodno stran železniške proge, ponekod bo potrebna hitrost prometa 50 kilometrov na uro - ni predvidenih večjih gradbenih posegov, je pojasnil Gašperšič. Porušiti bo treba le dva pomožna objekta, ostala dela terjajo le manjše posege v zasebna zemljišča.
"Promet želimo urediti na identičen način, kot je v Ljubljani na Dolenjski cesti," je pojasnil minister Gašperšič, ki si želi probleme na področju prometne infrastrukture reševati na načine, ki niso nujno zelo dragi. Tak primer je denimo novo krožišče v Škofljici, s katerimi so občani po besedah župana Ivana Jordana zelo zadovoljni.
Minister ocenjuje, da bi s štiripasovnico, vzpostavitvijo železniške povezave Kočevje-Ljubljana in avtocestnega priključka Šmarje-Sap ter z dodatnim koriščenjem javnega potniškega prometa prometno problematiko celotnega območja lahko rešili za deset let. V tem času pa bo treba iskati rešitve za umestitev obvoznice, za kar pa bodo potrebni določeni napori.