Prodajni postopek za ljubljansko Žito se je začel lansko jesen in je po neuradnih informacijah v zaključni fazi. Glavna pretendenta za nakup večinskega deleža v uspešnem podjetju, ki je uspelo gospodarsko krizo izkoristiti v svojo korist, sta hrvaška Podravka in konzorcij dveh finančnih družb iz Litve. Ponavlja se podobna zgodba kot pri Telekomu. Velika začetna zainteresiranost, govorilo se je namreč, da se za Žito zanima kar 14 družb, se je sčasoma izjalovila, tako da sta za pogajalsko mizo ostala le dva ponudnika.
Po neuradnih informacijah, ki smo jih pridobili, sta bila kupca že dvakrat pozvana k povišanju cene, trenutno pa naj bi bila edina neznanka le še končna cena za delnico. Obenem smo uspeli izvedeti, da naj bi Podravka za 51-odstotni delež v Žitu odštela približno 60 milijonov evrov.
»Pogajanja potekajo malo počasneje od pričakovanj, a naj bi bila v kratkem zaključena,« je dejal eden izmed naših virov, ki je seznanjen s prodajo Žita. In kot smo pred časom napovedali, favorit za nakup Žita ostaja Podravka, ki bo tako postala lastnica kultnih znamk: čokolada Gorenjka, bomboni Šumi, 1001 Cvet, Zlato polje in Maestro.
Neznanka ostaja, kako snubca vidita nadaljnji razvoj Žita, ki je v preteklih letih uspel prodreti tudi na tuje trge in tako ni le lokalni proizvajalec. Prav tako ni znana usoda pekarstva v regiji, kjer je včeraj prišlo do še ene pomembne prodaje.
Pekarno Grosuplje kupil Slovenec
Mercatorjeva hišna pekarna, Pekarna Grosuplje, je v četrtek tudi uradno dobila novega lastnika. Za 30 milijonov evrov jo je od Mercatorja kupilo slovensko podjetje Don don, ki je sicer tudi največje pekarsko podjetje v Srbiji. Aleš Mozetič, direktor in solastnik podjetja Don don, je ob tem poudaril:
»Družba Don don je z nakupom Pekarne Grosuplje postala največje pekarsko podjetje v regiji. S pomočjo ekonomije obsega, z dodatnimi vlaganji v visoko tehnološko opremljenost Pekarne Grosuplje /…/ postavljamo trdne temelje za nadaljnjo rast in razvoj tako družbe Don don kot tudi Pekarne Grosuplje.« Ob tem je Mozetič uspel izpogajati novo triletno pogodbo, kar pomeni, da bo Pekarna Grosuplje svoje izdelke še naprej prodajala na Mercatorjevih policah. Z novim strateškim lastnikom pa so pekarni zdaj odprta tudi vrata na trge nekdanje skupne države, kjer je Don don že prisoten.