V Sloveniji se na vso moč izogibamo tujih lastnikov, prav tako je prodaja državnega premoženja precej vroča tema, na Aerodromu Ljubljana pa imajo drugačne izkušnje. Kot pravi direktor Aerodroma Zmago Skobir, so njegove izkušnje pozitivne.
»Od privatizacijskega postopka, kako so potekali postopki, pa ne nazadnje do preoblikovanja moram reči, da tisto, kar je bilo obljubljeno, rečeno in kar ostaja kot naš cilj, je bilo dejansko tudi uresničeno,« je za Svet24 povedal Skobir. Po njegovem mnenju to, da je Aerodrom v lasti Fraporta, pomeni, da so v rokah nekega močnega operatorja, ki je tudi finančno zelo soliden oziroma eden močnejših izmed konkurentov.
»Hkrati to pomeni, da bomo imeli neki stabilni razvoj, pridobili bomo tudi dodatno znanje z njihove strani. Vse to se bo kazalo, upam, v povečanju prometa, tako potniškega kot tovornega,« je dodal Skobir.
S poslovanjem Aerodroma v lanskem letu je Skobir zadovoljen.»Lansko leto je bilo pozitivno tako po rasti potnikov kot tovora, kar se je pokazalo tudi v boljših finančnih rezultatih. Kratko rečeno, dobro poslovno leto. Letošnje leto pa se glede na to, da smo lani januarja in februarja beležili precejšnjo rast potnikov, ta ne kaže v tolikšni meri, je slabše, kot je bilo lansko leto.
Je pa marca promet ponovno oživel in je pozitiven, prek pet odstotkov, tako da pričakujemo, da bo letošnje leto v skladu z načrti,« pravi Skobir. Naraščanje potniškega prometa je sicer prineslo tudi nov poletni vozni red, ki je na ljubljansko letališče pripeljal nekaj novih prevoznikov, nekateri pa so frekvence svojih letov povečali.
»Nazaj smo pridobili spet Swiss International Air Line, ki leti med Ljubljano in Zürichom, Turkish Airlines je frekvence letov v Istanbul povečal na deset na teden, Adria je v svoj vozni red dodala lete v Berlin in Stockholm, Finair pa bo v poletnih mesecih povečal svoje kapacitete. Pokriti želimo še destinacije, ki smo jih nekoč že imeli, tako imenovane sive lise. Manjka nam Pirenejski polotok, Norveška in severni del Nemčije. Sicer pa menimo, da bi letošnje leto utegnilo biti uspešno,« je optimističen Skobir.
Ljubljanskemu letališču se obetajo tudi nove investicije. »Prve naloge, ki so pred nami v luči novega lastništva, so prevetriti obstoječi terminal in takoj odpraviti pomanjkljivosti, ki so že leta problem našega letališča, ti sta predvsem prijava na let in varnostna kontrolna točka. Tako da bomo šli najprej v obnovo oziroma poboljšanje storitev v obstoječem terminalu, potem pa se skladno z večanjem prometa že načrtuje novi terminal oziroma modularna graditev novega terminala, ki pa bo ugledala luč, ko bodo prometne številke tako velike, da bodo to upravičevale,« je zagotovil Skobir.
Na letališču trenutno zaključujejo obnovo letališke ploščadi, že v letošnjem letu pa naj bi sledila omenjena obnova zdajšnjega terminala.Pomemben ostaja tudi tovorni promet, ki je lani rasel mnogo hitreje kot potniški. »Ljubljansko letališče v regiji predstavlja še vedno največje letališče, kar zadeva oskrbo tovora. Tu načrtujemo večanje vozlišča, ki ga zdaj upravljamo s prevozniki, ki prevažajo hitre pošiljke. Tudi na področju generalnega karga se z novim lastnikom proučujejo možnosti, kako povečati oziroma narediti obstoječi tovorni terminal bolj pretočen,« je poudaril Skobir.
Pomembno ostaja tudi sodelovanje z državo. »Nazadnje je bil na obisku minister Peter Gašperšič. Trenutno imamo odprte tri teme –prestavitev regionalne ceste Kranj–Spodnji Brnik, spremembo zakona o letalstvu, v katerem se predvidevajo dodatne obremenitve za potnike, stalno pa so odprti tudi podzakonski predpisi, ki še manjkajo, odkar velja zakon o letalstvu, predvsem na temo hrupa. Minister je pozorno prisluhnil našim problemom in njegova zagotovila so šla v smeri, da nas bodo podpirali pri nadaljnjem razvoju, ne glede na lastništvo,« je dejal Skobir. Seveda jim omenjene spremembe zakona o letalstvu niso najbolj všeč. »To ne bo dobro vplivalo na prihodnost letalskega prometa. Vsakokratne nove obremenitve pomenijo večanje tako imenovanih stroškov, ki jih ima potnik, ko prihaja v neko državo, ne glede na to, ali so to takse, ali je to gorivo ali karkoli drugega. Pričakujemo, da tak način polnjenja proračuna Agencije za letalstvo ne bo pozitivno vplival niti na regulatorni del te agencije,« je poudaril Skobir. Kljub temu pa je optimističen. »Prihodnost naj bi bila svetla. Kot rečeno, naše izkušnje do zdaj z novim lastnikom niso slabe in gredo v smer večanja prometa,« je zaključil direktor Aerodroma Ljubljana Zmago Skobir.