Zaradi intenzivnih usklajevanj s podjetjem Heta Asset Resolution in nadaljnjih korakov glede obnove smučišča Kanin je župan Valter Mlekuž za četrtek sklical izredno sejo občinskega sveta. Kot je povedal za STA, je bila seja odločilna za nadaljevanje prizadevanj za oživitev smučišča, saj jih svetniki soglasno podprli. Svetniki so potrdili predlog, da Heta, ki je interna slaba banka avstrijske banke Hypo, na občino brezplačno prenese krožnokabinsko žičnico in restavracijo, občina pa jo oprosti komunalnega prispevka za parkirišče in poravna stroške zadnjih dveh let, odkar naprave ne obratujejo, v prvi fazi ob sklenitvi pogodbe najprej 50.000 evrov za žičnico, z odlogom pa nato še preostanek za restavracijo.
Smučišče bo oživelo prihodnjo sezono
"Po sklepu občinskega sveta sledi nadaljnji korak, to je zaključek razgovorov s Heto za pridobitev lastništva," je pojasnil Mlekuž in dodal, da so bodo pogajanja nadaljevali tudi za pridobitev žičnic na smučišču, ki so del stečajne mase ATC Kanin, saj morajo za zagon smučišča imeti vso potrebno infrastrukturo. Povedal je, da so razgovori pri koncu in vse kaže na to, da bi smučišče v naslednji zimski sezoni lahko oživelo. Aprila naj bi namreč že steklo popravilo žičnic. O tem, kakšna vlaganja bodo potrebna za prenovo in zagon žičnic, Mlekuž še ni mogel govoriti. Dejal je, da je študija ocene potrebnih sredstev narejena, a njihove višine še ne more razkriti, dokler ne bo izdelan dokončni načrt.
Edina možnost
Občinski svetniki bodo tudi v prihodnje obveščeni v celotnem dogajanju in bodo o vseh ključnih korakih sami odločali, je dejal Mlekuž, ki je zadovoljen, da ima pri reševanju Kanina podporo vseh svetnikov. "Prav tako so tudi ljudje v dolini spoznali, da je to edini možen način, kako naprej," je še dodal župan. Enakega mnenja je tudi predsednik Združenja slovenskih žičničarjev Ernest Kovač, ki je za STA ocenil, da je odločitev bovške občine prava. "Mislim, da je to edina varianta. Smola je le to, da so se v Bovcu za ta korak odločili dve leti prepozno. To bi morali storiti že takoj in prevzeti vajeti v svoje roke. Tako bi bila danes bila bovška zgodba povsem drugačna," je dejal Kovač. Meni, da mora lokalna skupnost prevzeti nadzor nad žičniško infrastrukturo, gostinske lokale in ostalo turistično infrastrukturo pa prepustiti prosti gospodarski pobudi. Hkrati bi se morali povezati ponudniki gostinskih, hotelskih in drugih storitev v Bovcu, ki so vezani na žičnice ter v obliki neke turistične članarine prispevati sredstva za vzdrževanje žičnic.
Kot zelo dober primer aktiviranja lokalne skupnosti je Kovač navedel Celjsko kočo in dodal, da je ta model že dodobra preizkušen v Franciji. Na nivoju združenja pa se borijo, da bi skupaj z ostalimi dostavnimi žičnicami tudi kaninsko smatrali kot del javnega potniškega prometa ter bi bilo njeno delovanje sofinancirano s strani države, podobno kot nerentabilne avtobusne linije.