Povezava letošnjega dogodka s spominom na prvo svetovno vojno sovpada z obletnico začetka velike vojne tudi na kraških tleh.
Širši javnosti so dogodek Diham Harley odprli v petek v poznih popoldanskih in večernih urah s priložnostno razstavo v dvorani Thais hotela Maestoso, posvečeno 100. obletnici začetka prve svetovne vojne.
V dvorani Allegra so bili na ogled unikatni predelani motorji znamke Harley Davidson. Med njimi tudi beli Custom Harley, ki ga je predelal Tomaž Capuder in je sedaj s podpisom ekipe Dreamachine vreden 60.000 evrov.
Vozniki motociklov Harley Davidson iz Slovenije in Italije so se že v četrtek v skladu z motom dogodka, ki spodbuja raziskovanje dediščine krajev, skozi katere vodijo panoramske vožnje, podali do Parka vojaške zgodovine v Pivki skupaj z vozniki terencev Willys.
"Lipicanec in Harley, oba sta zame sinonima za svobodo in nekaj, kar zelo globoko občutim," je povedal pobudnik dogodka Vegasa de Laroja, ki je dogodku dal ime svoje prve pesniške zbirke, izdane pred štirimi leti. Prav zato in zaradi turistične infrastrukture, ki jo Lipica ima, je njegova želja, da bi dogodek Diham Harley postal tradicionalen, z domicilom v Lipici.
Kot je v sporočilu za javnost zapisal v.d. direktorja Kobilarne Lipica Boštjan Bizjak, je dunajski dvor prav s svojim ukrepanjem v času vojne pokazal veliko vrednost, ki jo je zanj pomenila kobilarna s plemenskimi konji. Dunajski dvor je namreč naročil, da je treba kobilarno zaradi vojne preseliti v Laxenburg pri Dunaju. Konje so tja prepeljali s sedmimi vlaki. V Laxenburgu so odrasle živali ostale ves čas prve svetovne vojne, medtem ko so žrebičke odpeljali v Kladrube na Češkem. Ob koncu vojne je bilo po 339 letih cesarsko-kraljeve dvorne kobilarne Lipica konec, saj je Primorska skupaj z Lipico pripadla Italiji. Ta pa je leta 1919 prevzela 109 lipicanskih konj in nadaljevala rejo v Lipici, medtem ko je Avstrija z 98 lipicanci nadaljevala rejo v Pibru, je zgodovino kobilarne med 1. svetovno vojno osvetlil v. d. direktorja Kobilarne Lipica Boštjan Bizjak.