"Za konec tega meseca je napovedan uskladitveni sestanek z vsemi lastniki zemljišč, tako da se bo sekanje in urejanje novih smučišč pričelo takoj, ko bodo snežne razmere to dopuščale, predvidoma v drugi polovici aprila," je za STA pojasnil Boštjan Čokl, direktor družbe 2864 Bohinj, ki je investitor v novo smučišče, za njo pa stojita MPM Engineering, ki ima v Bohinjski Bistrici že hotel in vodni park, ter izdelovalec žičnic Leitner. "S tem bo storjen velik korak naprej, saj bodo ljudje vedeli, da se zadeva premika in da se urejanje smučarskega središča začenja," je prepričan Čokl, ki računa, da jim bo prvo etapo investicije vendarle uspelo dokončati pred zimo in da bodo na smučišču 2864 decembra lahko sprejeli prve smučarje.
Medtem ko lahko na podlagi okoljevarstvenega soglasja začnejo z urejanjem prog, pa za postavitev žičniških naprav še čakajo gradbeno dovoljenje. "To je tako rekoč pripravljeno že od oktobra 2012. Od takrat naprej pa se ukvarjamo samo še z nekaj posameznimi lastniki zemljišč, katerih namen je nagajati," je poudaril Čokl.
Spomnil je, da je bilo zaradi treh ali štirih posameznikov, ki niso želeli dati služnostne pravice za gradnjo žičnic, potrebna sprememba zakona, ki je lani poleti omogočila pridobitev služnostnih pravic. "Izgubili smo ogromno časa in denarja. Mi smo izgubili že eno leto in štiri mesece, država pa zaradi izpada prihodka od dva do tri milijone evrov samo iz davka na dodano vrednost," je dejal Čokl.
Kot je povedal, je potrebno rešiti še problem pri agrarnih skupnostih, pri katerih je pridobitev služnosti zaradi nerešenih dedovanj, velikega števila lastnikov in neurejenih vpisov v zemljiško knjigo zelo dolgotrajna. Čokl sedaj vendarle računa, da bi bil tudi ta problem lahko rešen aprila in bi bilo maja izdano gradbeno dovoljen.
Težave so ...
S pridobitvijo gradbenega dovoljenja se mudi, če naj bi smučarsko središče zaživelo še letos. Težava bo namreč z zagotavljanjem dobave žičniških naprav. "Naš partner v projektu Leitner Spa, ki bo dobavljal vse žičnice in opremo, ima namreč že za več mesecev vnaprej rezervirano proizvodnjo in z vsakim dnem, ko še ne moremo potrditi izvedbe zaradi nasprotovanja posameznikov, se pričetek izgradnje smučišča odmika," opozarja Čokl. Probleme ustvarjajo tudi vodstvo in lastniki podjetja ŽTG Kobla, ki je nekdaj upravljalo s smučiščem nad Bohinjsko Bistrico, a je po finančnih težavah izgubilo koncesijo. Podjetje bi moralo po odločbi že v prvi polovici tega meseca obstoječe objekte in naprave odstraniti in vzpostaviti prvotno stanje.
ŽTG Kobla v boju za odškodnino
ŽTG Kobla prek več tožb išče možnost za odškodnino za svoja dolgoletna vlaganja, že dlje časa pa se postavlja vprašanje, zakaj se nad podjetjem še ni začel stečaj. V tem tednu so na Občini Bohinj oziroma v Turizmu Bohinj, ki mu podjetje dolguje turistično takso, vendarle sklenili, da bodo sami predlagali uvedbo stečaja in založili denar za njegov začetek. Računajo, da bodo s stečajnim upraviteljem lahko veliko bolje sodelovali.
V podjetju 2864 Bohinj medtem še vedno čakajo tudi na zagotovila o sofinanciranju projekta, ki je v prvi etapi vreden 30, v drugi pa še dodatnih 20 milijonov evrov. Čokl računa na 50-odstotno sofinanciranje s strani države in evropskih skladov. Glede tega še tečejo razgovori s predstavniki vlade. Čokl pa računa na modro politično odločitev, saj gre za investicijo, ki bi takoj dala rezultate.
O velikem pomenu, ki bi ga imelo smučišče za bohinjski in celoti gorenjski turizem govori tudi sin Boštjana Čokla in direktor Bohinj park eko hotela Anže Čokl. Kot pravi, so tuje turistične agencije večinoma Bohinj kot destinacijo že umaknile iz katalogov in so jih vanje ponovno pripravljene uvrstiti šele, ko se bo smučišče vsaj začelo graditi.
Infrastruktura v Bohinjski Bistrici je na smučišče dobro pripravljena, pravita Čoklova in pozdravljata tudi kamp za avtodome, ki ga urejajo Slovenske železnice. "To bo nova velika pridobitev za kraj," o novem prostoru za avtodome, še posebej pa o novem smučarskem središču meni tudi bohinjski župan Franc Kramar.