Izvršna direktorica AmCham za Slovenijo Ajša Vodnik je povedala, da bodo slovenska podjetja le ob skupnem nastopu na tujih trgih lahko resnično uspela. Slovenija je po njenem mnenju res majhna država, a je to hkrati lahko zanjo tudi velika prednost, saj je tako povezovanje lažje. V sodelovanju z agencijo Spirit in ameriško ambasado so zato nedavno pripravili ameriško-slovenski "Businessbridge", kjer so se ameriški gostje lahko prepričali o tem, kako veliko znanja je v Sloveniji.
"Ameriški trg je zelo zahteven trg, res pa je, da je tudi referenčen. Če ti uspe v ZDA, imaš pozneje reference po vsem svetu. Zavedati pa se je treba, da ZDA niso ena velikanska država, pač pa so razdrobljene na več državic in vsaka od njih ima svoje zakonitosti. Zato je izjemno pomembno dovolj dobro predhodno informiranje podjetij, preden vstopijo na ta trg. To pa je ob povezovanju in skupnem iskanju strategij precej lažje," je dejala Vodnikova.
Ptujski župan Štefan Čelan je pritrdil, da ni učinkovitega gospodarstva brez povezovanja tudi z negospodarskimi inštitucijami. Nenazadnje namerava Evropska unija več kot šest milijard evrov vložiti v nova javno-zasebna partnerstva v devetih gospodarskih panogah, kar je po mnenju Čelana prava pot.
"Prepustiti zgolj gospodarstvenikom prosti trg in jih ob tem ne biti sposoben spremljati ter jim pomagati, je nekaj, kar ne daje želenih rezultatov. To se danes vidi na vseh gospodarskih kazalcih," je dejal ptujski župan, ki ga veselijo takšni dogodki, namenjeni tudi krepitvi prepotrebne gospodarske diplomacije.
Avstrijski veleposlanik v Sloveniji Clemens Koja je dejal, da imata Slovenija in Avstrija močne gospodarske vezi, skupaj lahko sodelujeta tudi pri nastopih na ameriškem trgu, jasno pa je, da ima vsaka država svoje interese. Sicer pa je za naše severne sosede slovenski trg zelo pomemben, saj nanj izvozijo veliko več kot v vse države BRICS (Brazilija, Rusija, Indija, Kitajska in Južnoafriška republika) skupaj.
Povezovanje podjetij je po njegovem mnenju za nastop na velikih trgih nujno predvsem za tiste, ki se šele dokazujejo, medtem ko globalno uveljavljene blagovne znamke, kakršna je recimo Red Bull v Avstriji ali Gorenje v Sloveniji, lahko lažje nastopijo tudi same. Za druge je pomembno povezovanje v grozde.
Recepta za uspešen nastop na ameriškem trgu ni razkril niti namestnik veleposlanika ZDA David Burger, je pa poudaril, da kar nekaj slovenskih podjetij že uspešno nastopa preko luže. Nanj je po njegovih besedah zaradi številnih možnosti in njegove velikosti zelo lahko prodreti, pri tem pa ni pomembno ali gre za malo ali veliko podjetje. Nekoliko težje pa je po njegovem ameriškim vlagateljem prodreti v Slovenijo, medtem ko so v ZDA že zdavnaj opravili z birokratskimi ovirami in vmešavanjem politike v gospodarstvo.
Sicer pa je na današnjem dogodku s strani ameriške zbornice ptujski podjetnik Marjan Žargi, ki upravlja z družbo MZK Elektro, prejel nagrado amchampion, saj z njimi že nekaj let uspešno sodeluje, ima veliko izkušenj z mednarodnim poslovanjem in je te pripravljen deliti tudi z drugimi podjetniki. Kot je dejal, velikost podjetja za nastop v tujini ni pomembna, najpomembnejši je po njegovem interes, dokaz za to pa so nekatera podjetja iz regije, ki poslujejo po vsem svetu.
Slovenci se moramo za uspeh veliko bolj truditi
Ameriška gospodarska zbornica v Sloveniji je danes na Ptuju drugič pripravila srečanje z gospodarstveniki podravske regije. Na njem so med drugim govorili tudi o internacionalizaciji slovenskega gospodarstva ter o tem, da je njegova moč predvsem v povezovanju. V razpravi so sodelovali tudi predstavniki ameriškega in avstrijskega veleposlaništva.