Slovenija

Avtošole so edina dejavnost v Sloveniji, ki je zahtevala nadzor nad samim seboj

STA / S.R.
27. 11. 2013, 14.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.53
Deli članek:

Združenje šol vožnje, ki deluje v okviru Gospodarske zbornice Slovenije (GZS), je danes na novinarski konferenci sporočilo, da pristojna ministrstva že leta opozarja na nepravilnosti. Avtošole smo bile edina dejavnost v Sloveniji, ki je zahtevala nadzor nad samim seboj, je dejal predsednik združenja med letoma 1999 in 2012 Brane Lotrič.

Kot je dejal Lotrič, so skozi leta opažali številne nepravilnosti in kršitve, težavo vidijo že pri sami usposobljenosti učiteljev vožnje, inštruktorjev varne vožnje in članov izpitnih komisij. "Če je stroka tako slabo podkovana, kakšni naj bodo bodoči vozniki," se je vprašal.

Spomnil je tudi, da je ponavadi edino merilo za kandidate cena programa, nižjo ceno pa ima tisti, ki si bolj upa, in na račun tega ne obračunava davkov ali pa plače izplačuje na črno.

Zakonodaja s področja prometne varnosti po njegovem mnenju ni slaba, problematično se mu zdi, da nimamo nobenega ovrednotenja rezultatov zakonodaje. V združenju menijo, da je treba pregledati tudi študijo varnosti cestnega prometa ter izpeljati reorganizacijo izpitnih centrov.

Predstavili so komunikacijo s pristojnimi ministrstvi v zadnjih 13 letih. Kot pravijo, so oni ministrstvom predstavili napake, niso pa prijavljali posameznih kršitev, saj da so za to pristojne inšpekcije.

Po Lotričevih besedah je prvi imel posluh minister za notranje zadeve v prvi vladi Janeza Janše Dragutin Mate, ki je leta 2005 k njim prišel na sestanek. Seznanili so ga s težavami, Mate pa je obljubil, da bodo stvari poskušali rešiti. Nekaj se je uredilo, je pojasnil Lotrič, drugod pa se je zataknilo.

Ministrstvo za javno upravo je takrat šole pozvalo, naj kar same podajajo prijave na inšpektorat. A kot pravi Lotrič, šole niso organ, ki bi prijavljal nepravilnosti.

Isto ministrstvo je oblikovalo tudi delovno skupino, ki naj bi razpravljala o obremenjenosti uslužbencev, poenotenju standardov glede plačil in možnostih kolektivnih dopustov. Pod ta "kup neumnosti", kakor se je izrazil Lotrič, sta se podpisala tedanji minister za javno upravo Gregor Virant in Mate.

Tudi kasneje so zahtevali preverjanje učiteljev vožnje in izenačenje pogojev, ki jih morajo izpolnjevati izpitni centri, a se iz tega ni izcimilo nič, je še pojasnil Lotrič.

"Lahko zamenjajmo vlade in ministre, odstopijo lahko vsi po vrsti, rezultatov pa ne bo," je našteval Lotrič. Po njegovem mnenju so povsod podpisani "isti uradniki, ponavadi pa niso, ampak dajo dokument podpisati ministru". Vprašal se je, koliko so ti uradniki, ki prav tako pripravljajo predpise, dejansko usposobljeni in poznajo prakso.

In kot pravijo v združenju, so uradniki, ki vodijo področje šol vožnje, z manjšimi izjemami že leta isti, zato tudi ni nobenih rezultatov.

Za policijsko preiskavo nepravilnosti v avtošolah bi po mnenju združenja sedanji minister za infrastrukturo in prostor Samo Omrzel, ki je pristojen tudi za promet, lahko vedel le neuradno. "Da bi uradno to vedel, je skoraj nemogoče", je dejal predsednik združenja Martin Miklavc.