Policisti so do konca oktobra ovadili 26 ljudi, osumljenih 483 kaznivih dejanj, ki naj bi med drugim prodajali vozniške izpite. Ugotovili so tudi, da se je pri dodatnih programih varne vožnje mladih voznikov v najmanj 1200 primerih izdalo potrdilo o opravljeni vožnji, čeprav je ni bilo.
Da kriminalisti preiskujejo omenjene sume zlorab, so na Javni agenciji RS za varnost prometa vedeli že v letu 2011, ministrstvo, pristojno za promet, pa od začetka 2012. Ker pa so presodili, da bi s svojimi akcijami in ukrepi lahko rušili postopke zbiranja dokazov, se zanje niso odločili, je v ponedeljek pojasnil v. d. generalnega direktorja direktorata za promet na ministrstvu za infrastrukturo in prostor Bojan Žlender.
Štaba je na današnji novinarski konferenci Avto moto zveze Slovenije (AMZS) o omenjenem dogajanju dejal, da je takšna izjava prvega človeka, ki mora skrbeti za zavezo o varnosti na cestah na nacionalni ravni, izjava, ki je ljudje in država ne smejo sprejeti. "Gre za človeka, ki zaradi sleherne žrtve prometnih nesreč v Sloveniji ponoči ne bi smel spati, če je kot prvi skrbnik vedel, da se to dogaja že dve leti," je povedal Štaba.
Pojasnil je, da si na AMZS želijo ureditve sistema ter da se jasno pove, kdo ni odigral svoje vloge. "Ministra za infrastrukturo in prostor pozivamo k prevzemu odgovornosti; naj pove, zakaj se je dve leti to nemo opazovalo," je dejal in dodal, da se odgovornosti ne sme prelagati na druge.
"Slovenski parlament je določil, da je treba odgovornost za večjo prometno varnost graditi na politični in strateški ravni ter na ravni vladnih in nevladnih organizacij," je še povedal Štaba. Zato mora po njegovem prepričanju na strateški in politični ravni nekdo prevzeti odgovornost. "In ta nekdo ima ime, to je ministrstvo za infrastrukturo ali ministrstvo za notranje zadeve," je pojasnil.
Direktor AMZS Matjaž Logar pa je poudaril, da v okviru njihove šole vožnje in centra varne vožnje delajo v skladu s pravili. Pregledi in nadzori, ki so potekali tudi pri njih, niso pokazali nepravilnosti, je dejal. "Zelo težko prevzemamo soodgovornost za varnost na cestah, če drugi deležniki ne opravijo svojega dela na način, kot bi morali," je dejal.
Da vseh avtošol ne gre metati v isti koš, se je strinjal tudi predsednik Združenja šol vožnje pri Gospodarski zbornici Slovenije Martin Miklavc in ugotovljene nepravilnosti označil za poraz stroke.