Slovenija

Janša pravi, da bomo spet tankali na bone

STA / A.M.
12. 9. 2013, 20.43
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Odločitev vlade, da letno vinjeto za osebna vozila podraži s 95 evrov na 110 evrov ter z letom 2014 uvede tudi vinjeto za lahka gospodarska vozila, je po besedah poslanca SDS in nekdanjega infrastrukturnega ministra Zvonka Černača slaba in napačna odločitev. V največji meri namreč obdavči domače davkoplačevalce in male podjetnike.

Reuters
"Spet dražje vinjete," se je prek omrežja Twitter odzval tudi predsednik SDS Janez Janša.

Černač je v današnji izjavi za medije obžaloval, da je vlada po žepu spet udarila domače državljane in davkoplačevalce, ki so v največji meri kupci letnih vinjet.

Napačna se zdi največji opozicijski stranki tudi odločitev za dodatno vinjeto za lahka gospodarska vozila, ki bo stala 220 evrov za celo leto, 80 evrov za mesec dni in 40 evrov za en teden. Černač je opozoril, da se bo na ta način spet dodatno obremenilo male podjetnike in obrtnike, ki so v veliki meri lastniki tovrstnih vozil.

Napačen je po njegovih besedah tudi selektivni pristop, ki ga je ubrala vlada. Cene tedenskih in mesečnih vinjet, po katerih največ posegajo tranzitni potniki, ostajajo namreč nespremenjene. V SDS tudi opozarjajo, da so slovenske letne vinjete s tem najdražje v EU.

Kljub javnim obljubam vlada tako z vsakim dnevom znova obremenjuje domače državljane, je zatrdil nekdanji minister, ki potezo označuje za popolnoma nepotreben nov davek.

"Spet dražje vinjete," se je prek omrežja Twitter odzval tudi predsednik SDS Janez Janša. Po njegovem mnenju potrebujejo denar za nov spomenik diktatorju. Še eno leto te vlade, pa bo spet bencin na bone in sistem par-nepar, je dodal.

Černač je še opozoril, da se z današnjim ukrepom v ničemer ne rešuje finančne vzdržnosti Družbe za avtoceste v RS (Dars) v letih do 2020, čemur naj bi bila odločitev tudi namenjena. Finančni učinek bo namreč po njegovem prepričanju premajhen za zapolnitev te vrzeli.

Ne glede na današnjo podražitev bo morala vlada, tako Černač, v sorazmerno kratkem času v DZ priti s konkretnim predlogom krovnega poroštvenega zakona, na podlagi katerega se bo Dars z upniki lahko dogovoril za ustrezno prestrukturiranje svojega dolga. Ti dogovori bi bili po njegovem prepričanju bolj ugodni, če bi do njih prišlo pred nekaj meseci.

Černač je sicer pojasnil, da je za Dars kritično le obdobje do leta 2020, medtem ko je družba na dolgi rok finančno popolnoma vzdržna, če bo pobrala več cestnin od tovornega prometa.

Osnovni predpogoj za to pa je po Černačevih besedah uvedba cestninjenja v prostem toku. V SDS zato obžalujejo, da koraka ne spremlja odločitev, kdaj po nedavni razveljavitvi razpisa bo dejansko vpeljano elektronsko cestninjenje za tovorna vozila. Poslanec ocenjuje, da bi bil finančni učinek od elektronskega cestninjenja vsaj petkrat večji od učinka podražitve letne vinjete.