Soteska, ki se vije med Godovičem in Idrijo, predstavlja glavno prometno vpadnico za ta konec države, ki Idrijo povezuje z osrednjo Slovenijo in drugimi predeli države. Konec julija in v začetku avgusta naj bi Zalo, kot domačini imenujejo ta odsek, za najmanj 22 dni popolnoma zaprli za ves promet, saj morajo opraviti dela na cestišču in pobočju, ki s skalami in kamenjem predstavlja nevarnost. Trenutno je na najnevarnejšem odseku, približno 10 kilometrov na cesti Idrija–Godovič proti Ljubljani, že zaprt en vozni pas, promet poteka izmenično enosmerno. Ob vožnji na tej relaciji lahko vozniki na cestišču opazijo veliko kamenja in tudi kakšno večjo skalo.
Delo na cesti med Idrijo in Godovičem bo povzročilo prometni šok. Sanacija pobočja, s katerega pada kamenje, je nujna.
Vožnja je nevarna
»Podori so stalni, ogrožena je varnost. Včasih prav s strahom ob vožnji na delo v Ljubljano prečkam ta del,« nam je zaupala Idrijčanka Andreja. Dodala je, da so že tako v odročni regiji in potovanje kamorkoli predstavlja izziv, da je povrhu še nevarno, pa je nesprejemljivo, zato podpira prenovo in tudi popolno zaporo. Pojasnil je, da bo ta čas za vožnjo na delo v prestolnico uporabljala sicer tudi nič kaj prijetno cesto, ki vodi čez Spodnjo Idrijo in Medvedje Brdo do Logatca. Povedala je, da obstaja še ena alternativa, čez Žiri in Šentjošt nad Horjulom do Vrhnike. »Ko bo to mimo, si bo marsikateri voznik, ki prečka ta odsek, oddahnil,« je še dodala naša sogovornica, ki upa, da ne bo prihajalo do zamud ali podaljševanja časa pri izvajanju del.
Zapora bo terjala škodo
Ti obvozi pa ne bodo primerni za tovorna vozila, kar stvar še nekoliko zaplete. Dva glavna zaposlovalca v rudarskem mestu, Kolektor in Hidria, imata vsak dan velik pretok dostave in odvoza. Zaposleni se bodo morali znajti z obvozi. Firmi sicer sporočata, da bosta popolno zaporo lažje prenesli, ker sta se z občino dogovorili, da se dela začnejo v času kolektivnih dopustov, ko je proizvodnja na minimumu. Tovorni promet bo prizadet, saj bo moral opraviti kar šest ur daljšo pot za dosego cilja. Obvoz za tovornjake bo namreč urejen prek Nove Gorice in Tolmina. Iz Hidrie, ki je poleg Kolektorja največji zaposlovalec v mestu, so sporočili, da bodo zaradi tega imeli precej več stroškov, vendar o njihovi višini ne želijo govoriti. Se pa zavedajo, da je obnova prepotrebna, zato je izbran termin še najboljši kompromis.
»To skalo bo treba minirati, kar bi lahko sprostilo tudi do 10.000 kubikov materiala, ki bo padel na cesto. Poseg bo zelo delikaten.« Bojan Sever
Tudi iz Vipavske doline se bodo morali tisti, ki se na delo vozijo v Idrijo, znajti po svoje. Iz Cola do Godoviča bo pot sproščena, iz Godoviča v smeri Idrije pa ne več. V Idrijo se na delo po Zali vozi tudi veliko ljudi s črnovrške planote, ki bodo zdaj primorani uporabljati makadamsko, dobesedno v skalo izklesano in precej ovinkasto cesto med Idrijskim Logom in idrijsko kotlino, ki ni zaman dobila imena Kluče.
Minirali bodo nevarno skalo
Župan Idrije Bojan Sever je dejal, da točen datum začetka del še ni znan, je pa postavljen v obdobje, ko so kolektivni dopusti, na konec julija, začetek avgusta, saj so ocenili, da bo takrat najmanj škode zaradi zapore. Nekoliko bosta na njen račun gotovo trpela tudi turizem in avtobusni promet, a je poseg nujen, saj predstavlja splošno nevarnost za ljudi, pojasnjujejo na občini. Župan je dodal, da se s skalnih previsov na cesto usipa kamenje, tudi večje skale, zato je nujno treba sanirati nevarna pobočja. Problematični del bodo razdelili na tri odseke. Najbolj kritičen je drugi, kjer nad cestiščem grozi previsna skala, za katero je razpoka, kar predstavlja dodaten zaplet. »To skalo bo treba minirati, kar bi lahko sprostilo tudi do 10.000 kubikov materiala, ki bo padel na cesto. Poseg bo zelo delikaten,« je pojasnil župan in dodal, da bodo dela stala okoli dva milijona evrov.