Trenutno se osredotočajo na testiranje in certificiranje tehnologije ter vzpostavitev velikoserijske proizvodnje, s tem pa želijo postati glavni dobavitelj kolesnih pogonskih sistemov na svetu.
Podjetje je pričelo z aktivnostmi leta 2003, uradno pa je bilo ustanovljeno leta 2006. V dobrem desetletju so tako v podjetju razvili več kot 15 različnih tipov kolesnih motorjev, ki so jih vgradili v več kot 11 vozil.
"Najprej smo tehnologijo testirali v manjših motorjih za električna kolesa in skuterje, sedaj pa smo blizu konca dolgoletnega procesa, da na trg pripeljemo najbolj zmogljiv kompakten motor za uporabo v platiščih vozil."
Podjetje Elaphe se obenem ukvarja tudi s strateškimi študijami na področju energetike in pri odpiranju trga za električna vozila.
Inovativni elektromotorji v kolesih vozil, ki omogočajo nadzor nad vsakim kolesom posebej
Z mlado ekipo, ki jo redno širijo, ustvarjajo nove kolesne motorje in pogonske sisteme za naslednjo generacijo električnih avtomobilov in drugih vozil. Njihovi kolesni elektromotorji, ki jih odlikujejo visok energijski izkoristek, navor in moč ter nizka teža, omogočajo uporabo nove, t.i. in-wheel pogonske arhitekture v vozilih.
"Gre za enega izmed najatraktivnejših konceptov v avtomobilski industriji, saj vozilo tako ne potrebuje nobenih transmisij ali prestav. To pa omogoča manjšo porabo energije ter več prostora za voznika in potnike," so zapisali v podjetju.
Čeprav je njihove motorje možno vgraditi v večino že obstoječih vozil, s svojo tehnologijo gledajo predvsem v prihodnost, kjer bodo vozila razvita okrog zasnove te inovativne pogonske arhitekture, so pojasnili. Vsa vozila po mnenju podjetja ne bodo takoj prešla na kolesne pogone, a jih bo z nadaljnjim in vztrajnim razvojem vedno več.
"Naš cilj je na trg spraviti čimbolj energijsko učinkovite kolesne motorje z izjemno visokim navorom, pri tem pa jih razviti tako, da bodo čimbolj kompaktni in lahki."
V Elaphe orjejo ledino na področju visokih tehnologij električnih vozil v Sloveniji in globalno. Že leta 2006 je bilo podjetje zmagovalec najpodjetniške ideje leta 2007, do leta 2010 pa izbrano med najbolj inovativna podjetja (Forum inovacij). V letu 2010 so zasedli tretje mesto na evropskem prvenstvu visokotehnoloških startupov v Barceloni, nato pa so se kalili tudi v Silicijevi dolini. Leta 2014 je podjetje svoje uspehe kronalo z uvrstitvijo med tri najboljša evropska tehnološka podjetja na tekmovanju European Venture Contest.
Projekt Prodrive
V preteklih letih so uspešno zaključili več tujih industrijskih in prva dva večja evropska projekta, trenutno pa nadaljujejo z novimi tekočimi projekti v sklopu evropskega programa za raziskave in inovacije Obzorje 2020, v partnerstvu s podjetji, kot so Peugeot, PSA, Magna/Samsung, Continental, Infineon idr.
V letošnjem letu so prejeli tudi dober milijon evropskih sredstev za projekt Prodrive, ki je usmerjen v razvoj inovativnega elektromotorja za vgradnjo v platišča avtomobilov višjega cenovnega razreda. V okviru dvoletnega projekta nameravajo svojo pogonsko rešitev komercializirati oz. jo pripeljali do faze, ko bo izdelek pripravljen na množično proizvodnjo.
Prototipno proizvodno linijo imajo postavljeno v prostorih v Ljubljani, kjer poleg rešitev pogonskega sklopa razvijajo tudi naprave in postopke za velikoserijsko proizvodnjo motorjev.
"Do leta 2020 pričakujemo, da bodo vsaj ključni, morda pa tudi vsi deli tega motorja sestavljeni v Sloveniji. Gre za produkt z najvišjo dodano vrednostjo in tudi za najnaprednejšo tehnologijo. Pri mnogo večjih količinah pa načrtujemo selitev vsaj dela končnega proizvodnega procesa v bližino strank, tako kot je to običajno," so dejali.
Kot pravijo v podjetju, se zavedajo, da je trg šele v nastajanju, "ga pa pomagamo ustvarjati," poudarjajo.
"Končna, tržna rešitev je industrializiran produkt, torej pripravljen na trg. To je nujen korak k premiku pogonskih sistemov iz koncepta centralnih motorjev k motorjem v kolesih. Če bomo delo opravili dobro, lahko močno spremenimo trg električnih vozil."
Lani dobrih 1,4 milijona evrov prihodkov
V letu 2015 je imelo podjetje dobrih 1,4 milijona evrov prihodkov. Zabeležili so 20-odstotno rast, pri čemer so se s prodajo aktivno ukvarjali le v prvi polovici leta. Več kot tri četrtine prihodkov ustvarijo preko neposrednih industrijskih razvojnih projektov z avtomobilsko industrijo v Evropi, Aziji in ZDA, pri tem okoli 99 odstotkov prodaje predstavlja izvoz.
Vse, kar lahko, investirajo v razvoj. V zadnjih petih letih so za razvoj podjetja in tehnologij vložili več kot pet milijonov evrov. Rast investicij pa bo letos in v naslednjih letih še posebej visoka, so izpostavili.
Investicija kitajskega partnerja
V lanskem letu je v podjetje investirala kitajska družba Zhejiang Asia-Pacific Mechanical & Electronic Co. (APG), ki je postala 20-odstotni lastnik slovenske družbe in jo okrepila z 10 milijoni evrov kapitala.
Kot so dejali v Elaphe, so rezultati sodelovanja s kitajskim partnerjem jasno vidni. Ekipa je v zadnjem letu zrasla s približno 20 na preko 50 članov. Močno so razširili in posodobili raziskovalno opremo ter najeli dodatne prostore. Privoščijo si lahko tudi kvalitetnejše komponente pri vozilih za testiranja in na drugih področjih.
Trenutno vse motorje proizvedejo v Ljubljani, kjer izpopolnjujejo tudi pilotno proizvodno linijo za velikoserijsko proizvodnjo. Za potrebe kitajskega trga pripravljajo proizvodnjo s kitajskim partnerjem.
"V Elaphe podpiramo napredne raziskave, ki imajo zelo trdne znanstvene in strokovne temelje."
Do znanosti gojijo zelo spoštljiv odnos, saj največje inovacije izhajajo prav iz znanstvenih raziskav, pravijo v podjetju. V sklopu razvoja tako močno podpirajo napredne raziskave, kar nekaj članov ekipe pa v sklopu svojega dela pripravlja tudi doktorat.
Podjetje občasno sodeluje tudi z znanstvenikom Andrejem Detelo, ki je leta 2012 s pomočjo Elaphe izdal knjigo Sintropija, v kateri Detela preseže zakon entropije. Sintropija je po besedah avtorja "negativna entropija in je hkrati sposobnost narave, da se spontano in brez škode za okolico samoorganizira k vse višji stopnji notranje urejenosti".
Kot so zapisali v podjetju Elaphe, se bo Detelova hipoteza v primeru eksperimentalnih potrditev izjemno lepo vključila v celotno zakladnico znanja človeštva. Obenem pa se zavedajo, da je matematični model, ki jo opisuje, še relativno kompleksen in za razumevanje zahteva od raziskovalcev ogromno znanja in nekaj časa. Menijo, da je odgovornost vseh, da Andreju Deteli na poti njegovih znanstvenih prizadevanj na tem področju pomagajo.
Slovensko podjetje spreminja trg električnih vozil
Visokotehnološko razvojno podjetje Elaphe Pogonske Tehnologije razvija pogonske elektromotorje za neposredno vgradnjo v kolo električnega avtomobila ali drugih vozil.