V bližini mesta Wuzhou v kitajski regiji Guangxi je danes strmoglavilo letalo Boeing 737 kitajskega prevoznika China Eastern Airlines, na krovu katerega se je nahajalo 132 ljudi. Državni mediji so sprva poročali o 133 ljudeh na krovu, a je kitajska uprava za civilno letalstvo (CAAC) pozneje sporočila, da se je na letalo nahajalo 123 potnikov in devet članov posadke. Ob strmoglavljenju letala je izbruhnil požar. Na prizorišče nesreče so nemudoma poslali reševalne ekipe. Letalo se je po pričevanju reševalcev, ki so prvi prispeli na kraj, popolnoma razletelo. Po prvih podatkih nesreče ni preživel nihče.
Letalska družba China Eastern je pozneje potrdila, da je strmoglavljenje terjalo smrtne žrtve, podrobnejših podatkov pa niso podali. "Družba izraža globoko sožalje za potnike in člane posadke, ki so umrli v strmoglavljenju letala," so sporočili v izjavi.
Letalo je po poročanju lokalnih medijev vzletelo v mestu Kunming na jugozahodu in je bilo namenjeno v 1300 kilometrov oddaljen Guangzhou na jugu Kitajske, ko so nad mestom Wuzhou z njim nenadoma izgubili stik. S kraja nesreče - šlo naj bi za gozdnato in hribovito območje - je glede na posnetke videti plamene in gost dim, a pristnosti posnetkov še niso potrdili. Vzrok za nesrečo po poročanju tiskovne agencije Reuters še ni znan, šlo pa naj bi za šest let staro letalo.
Letalo je po podatkih spletišča Flightradar24 letelo na nadmorski višini slabih 8900 metrov, ko se je nenadoma začelo spuščati. Po 15 sekundah se je spustilo na dobrih 2700 metrov, po nadaljnjih 20 sekundah pa je bilo že na višini manj kot 1000 metrov, kar je bila zadnja zabeležena višina. V času nesreče naj bi bilo po podatkih meteoroloških služb vreme nad Wuzhoujem delno oblačno, a naj bi bila vidljivost dobra. Kitajski predsednik Ši Džinping je že pozval k čim prejšnji preiskavi. Tiskovni predstavnik Boeinga je medtem sporočil, da so s prvimi poročili seznanjeni in da zbirajo dodatne informacije.
Letalske nesreče, ki se zgodijo med samim letom, čeprav ta predstavlja večino potovalnega časa, so razmeroma redke, še posebej ob ne pretirano slabih vremenskih razmerah. Večina nesreč se namreč zgodi med vzletom ali pristankom. Glede na podatke iz lanskoletnega poročila Boeinga se je med letoma 2011 in 2020 samo 13 odstotkov smrtnih letalskih nesreč zgodilo med fazo leta, poroča Reuters. "Letalo med fazo leta običajno upravlja avtomatski pilot. Zato je težko dojeti, kaj se je zgodilo. S tehničnega vidika se nekaj takega ne bi smelo zgoditi," je glede tragedije dejal kitajski strokovnjak za civilno letalstvo Li Šaodžin.
Varnost se je precej izboljšala
To bi se lahko izkazala za eno najhujših letalskih nesreč na Kitajskem v zadnjih desetletjih. Po vrsti tragedij v devetdesetih letih prejšnjega stoletja so na Kitajskem floto precej pomladili in uvedli precej strožji nadzor. V zadnjem desetletju je bila na Kitajskem varnost v letalskem prometu med najvišjimi na svetu. Zadnja večja tragedija se je zgodila leta 2010, ko je letalo letalske družbe Henan Airlines zaradi slabe vidljivosti strmoglavilo med pristajanjem na letališču Yichun. V takratni nesreči je umrlo 44 od 96 ljudi na krovu.