»Slovenskemu občinstvu smo želeli ponuditi kvalitetno krimi dramsko nadaljevanko v domačem jeziku, ki bo sledila trendu evropskih nadaljevank,« o Jezeru pravi režiser Matevž Luzar. Zanimanje za serijo je veliko, obe projekciji na Liffu sta praktično že polni, pravi Simon Popek, programski direktor festivala. »Seveda sem na to računal, ker je bil hit že roman in ker take stvari ne nastanejo vsako leto.« Gre namreč za »prvo sodobno ambiciozno zastavljeno in s konkretnejšim proračunom podprto serijo, ki je hkrati tudi zelo vizualna«, pravi Popek, zato se mu je zdelo prav, da jo uvrsti na festival. »Kar se tiče naše TV-produkcije, ki je po navadi zelo podhranjena, Jezero zelo štrli ven in se zna med gledalci lepo prijeti, sploh če bodo potem posneli še nadaljevanje po Golobovem drugem romanu Leninov park.«
Ena serija na leto
Kako je z nadaljevanjem, Jani Virk, urednik Igranega programa TVS, še noče preveč konkretno govoriti, potrdil pa je, da so »z avtorsko ekipo Jezera že dogovorjeni, da naredijo scenarij in sinopsis«. Poudarja pa, da želijo na TV Slovenija z Jezerom postaviti temelj za razvoj dramskih nadaljevank v Sloveniji. »Če se bo ta temelj še okrepil, bomo v prihodnjih letih naredili najmanj eno tako serijo na leto,« napoveduje. Popek to pozdravlja: »Lepo bi bilo, če bi vsako leto dobili prestižno nadaljevanko. Nazadnje je tako završala serija Življenja Tomaža Kajzerja, od tega pa je že kakih pet let. Slovenci, če je stvar dobra in produkcijsko kvalitetna, zelo podpiramo domačo produkcijo in je zelo priljubljena.«
Denar se pozna
Proračun serije je menda 100.000 evrov na epizodo, a izvršni producent Janez Pirc pravi, da to niti ni takšno razkošje. »Če primerjamo naš proračun s Hrvaško ali Srbijo, so za tovrstne serije tam proračuni znatno višji. Pravzaprav smo mi za proračun slovenskega celovečernega filma dobili 300-minutno serijo.« Vsekakor je za slovensko serijo to kar lep znesek, kar se, kot pravi Popek, v seriji tudi vidi. Vsebinsko in vizualno Jezero namreč zelo spominja na skandinavske temačne trilerje in je zelo filmsko posneto (kar je trenutno sicer trend serij po svetu). Ima tudi dva režiserja (Matevž Luzar in Klemen Dvornik) ter štiri scenariste (Luzar, Tadej Golob, Srdjan Koljević in Miha Hočevar), kar pri nas ni ravno stalna praksa, v tujini pa ni to nič nenavadnega. Snemanje, za katero so si celo izposodili vrhunsko tehniko (kamere in luči), je potekalo 55 dni na več kot petdesetih lokacijah (večinoma realnih v Ljubljani in Bohinju z okolico), sodelovalo je okoli 250 statistov.
Dobra igralska zasedba
Zgodba o inšpektorju Tarasu Birsi (Sebastian Cavazza), ki skupaj z novo sodelavko Tino Lanc (Nika Rozman) in kolegoma Brajcem (Gregor Čušin) in Ostercem (Matej Puc) preiskuje žensko truplo brez glave, ki ga je naplavilo Bohinjsko jezero, je seveda vsem dobro znana, saj je istoimenski roman Tadeja Goloba velik hit. »Tadej je napisal zelo filmičen roman, ko ga bereš, imaš občutek, da gledaš serijo ali film, zato je bila adaptacija knjige v serijo lažja,« pravi Luzar. Poleg tega je pisatelj tudi sam sodeloval pri pisanju scenarija. »Tadej dobro razume, kaj je knjiga, kaj pa film ali serija, zato je vse spremembe v seriji, ki so bile sicer v duhu knjige, dobro sprejel.« Ko se je razvedelo, da se po knjigi pripravlja serija, so seveda vsi takoj začeli ugibati predvsem o glavnem igralcu. »Vsak ki je prebral knjigo, ima svojega Tarasa, a ko smo pisali scenarij, si nekako nismo mogli predstavljati, kdo bi lahko bil Taras. Zato smo imeli malo širši krog spoznavnih in bralnih poskusov z različnimi igralci in na koncu je vloga pripadla Sebastianu, ki je naredil res super lik,« Luzar še pojasni izbiro. Pravzaprav so vsi igralci, od glavnih do stranskih, zelo dobro izbrani in tudi zato serija, vsaj po prvih dveh videnih epizodah, odlično deluje. Kot rečeno: sami boste lahko presodili 22. decembra in še naslednjih pet nedelj.