Črna kronika

Nočemo krvavih cest

Janja Ambrožič
30. 7. 2015, 20.16
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

»Do konca junija smo imeli celo izboljšanje stanja za 10 odstotkov, zdaj pa smo julija prišli na 26 umrlih,« je povedala Vesna Marinko iz javne agencije za varnost prometa.

J. A.

Po besedah Marinkove je stanje najbolj kritično v savinjski in jugovzhodni regiji, v slednji je letos do včeraj umrlo sedem oseb, zato se je v Novem mestu sestala na delovnem sestanku z vsemi službami iz regije, ki so povezane s prometno varnostjo. Skupaj so oblikovali ukrepe, s katerimi bodo skušali povečati varnost na cestah.

PET MRTVIH V JULIJU

»Na območju Policijske uprave Novo mesto se je v prvih šestih mesecih letošnjega leta zgodilo manj prometnih nesreč kot v prejšnjih letih, umrla je ena oseba, se je pa stanje prometne varnosti bistveno poslabšalo v prvih dneh julija, ko je v štirih prometnih nesrečah umrlo pet oseb, od tega so bili trije kolesarji, en voznik motornega kolesa in en voznik osebnega avtomobila,« je povedal Željko Zrilić s Policijske uprave Novo mesto. Omenil je, da bo policija kot doslej izvajala kontrolo cestnega prometa, napovedal pa tudi poostrene nadzore.

Zrilić je med vzroki nesreč, ki so jih obravnavali, izpostavil neprilagojeno hitrost, nepravilno stran in smer vožnje ter neupoštevanje prednosti, dodal je, da so se zgodile na različnih cestah, večina na regionalnih.

PO AVTOCESTI V NASPROTNO SMER

Vožnja v nasprotno smer je v zadnjih letih pri nas postala že skorajda vsakodnevni dogodek, samo včeraj dopoldne so na prometnoinformacijskem centru zapisali dva takšna primera, enega na dolenjski avtocesti, drugega na primorski. »Lani smo v zvezi s tem imeli 199 klicev, policija je ugotovila 23 kršiteljev. Dars zdaj pripravlja študijo, s katero bomo identificirali ciljne skupine, ki najpogosteje zapeljejo v nasprotno smer na avtocesto. Ugotavljamo, da je med njimi veliko starejših udeležencev, velikokrat so vozniki pod vplivom drog ali psihoaktivnih snovi, pa tudi mladi, ki to storijo zaradi stav ali objestnosti,« je povedala Marinkova in dodala, da njihova agencija skupaj z Darsom, policijo, Rdečim križem, ZDUS in drugimi pripravlja projekt Sožitje, ki je prednostno namenjen starejšim, da na preventivnih srečanjih lahko osvežijo znanje prometnih predpisov.

Zrilić je med vzroki, ki so jih na PU Novo mesto zaznali v primerih vožnje po avtocesti v nasprotno smer, izpostavil tudi visoko stopnjo alkohola. »Z našo prisotnostjo skušamo zagotoviti, da bi bilo teh primerov čim manj.«

KOLESARJEV VSE VEČ

Kako izboljšati varnost cestnega prometa, predvsem kolesarjev, je vprašanje, s katerim se veliko ukvarjajo na Mestni občini Novo mesto. »Podatki, ki nam jih sporoča statistika, so vedno odvisni od interpretacije, je pa zastrašujoče, da je med žrtvami nesreč toliko kolesarjev in motoristov. Kolesarstvo je ena od prioritet našega turističnega razvoja, zaznati je porast kolesarjev, treba pa je poskrbeti, da bodo na cestah varni,« je dejal novomeški podžupan Boštjan Grobler in dodal, da letos v njihovi občini ne načrtujejo večjih projektov izgradnje kolesarskih stez. Več pozornosti jim bodo namenili v prihodnjih letih, bodo pa zato več pozornosti posvetili ozaveščanju mladine.