Kot so sporočili s Policijske uprave Maribor, je največ koles ukradenih na ulicah, v kolesarnicah, kletnih prostorih in na dvoriščih večstanovanjskih hiš v mestu. Obe mestni policijski postaji obravnavata okoli 80 odstotkov vseh tatvin koles, na območjih ostalih policijskih postaj pa so te tatvine redkejše.
Mariborski policisti pred poletnim obdobjem, ko je uporaba koles, s tem pa tudi tatvine, najbolj pogosta, poudarjajo, da je zelo pomembno preventivno ravnanje lastnikov in uporabnikov koles. Ugotavljajo namreč, da je še vedno veliko koles odklenjenih, oškodovanci ne zaklepajo kolesarnic in hodnikov večstanovanjskih hiš in puščajo kolesa na odprtem.
Policisti ob tem opozarjajo, da tudi preproste in enostavne ključavnice ne odvrnejo storilcev od tatvin, zato je primerno zavarovanje kolesa zelo pomembno.
Tudi ko lastniki koles prijavijo tatvino, navadno znajo povedati le znamko in barvo svojega kolesa, drugih podatkov pa ne, kar policiji dodatno otežuje raziskovanje teh dejanj. Policisti zato priporočajo uporabo obrazca, na katerem so zapisani vsi najpomembnejši podatki o kolesu.
Ob tem kolesarjem priporočajo, da kolo, ki dlje časa ni v uporabi, hranijo v zaklenjenem prostoru, ob tem pa naj kolesarnice in hodnike blokov zaklepajo. Če morajo kolo pustiti na prostem, naj bo prostor obljuden in dobro razsvetljen.
Kolesarji naj kolesa zaklenejo z dobro ključavnico z jekleno pletenico, pri čemer je najbolje, da ga priklenejo k ograji ali stojalu za kolesa. Prav tako naj zapišejo podatke o kolesu, če ta nima serijske številke, naj jo dajo nanj vgravirati. Zaželeno je, da kolo tudi fotografirajo, še dodajajo policisti.
Če lastnikom kolesa slednjega ukradejo, je dobro pregledati tudi seznam najdenih predmetov na spletni strani policije. Storilci lahko namreč kolo uporabijo samo kot transportno sredstvo in ga pozneje zavržejo. Takšna kolesa so evidentirana kot najdena, če ni mogoče ugotoviti lastnika, pa so nato prodana na dražbi najdenih stvari.