Smrt dveh Slovencev na nemški avtocesti
Po tragični prometni nesreči dveh Slovencev v Nemčiji sredi julija so svojci preminulih za časnik Večer v sredo opozorili, da niso bili zadovoljni s pomočjo, ki jim jo je nudil generalni konzulat v Münchnu. A na zunanjem ministrstvu ocenjujejo, da je generalni konzulat ravnal primerno, so danes pojasnili.
Svojci so nato na predlog vicekonzulke na generalnem konzulatu Slovenije v Münchnu za prevzem in prevoz posmrtnih ostankov pooblastili nemško pogrebno podjetje Kipp. Kot zatrjujejo svojci, so imeli z omenjeno vicekonzulko komunikacijske težave že od začetka. Še posebej jih je razburilo, ko jih je diplomatka najprej obvestila, da sta žari že na poti v Slovenijo, pogrebno podjetje pa jim je nato samo sporočilo, da bodo žari poslali šele, ko bo poravnan račun v višini 2777 evrov.
Nato so morali svojci sami komunicirati s pogrebnim podjetjem. Za Večer so še dejali, da se sprašujejo, ali bi žari, ki sta v ponedeljek vendarle prispeli, sploh dočakali, če ne bi med njimi nekdo govoril nemško. Na zunanjem ministrstvu so danes pojasnili, da je generalni konzulat v zadevi "ravnal primerno in opravil vse potrebne naloge, ki jih je diplomatsko-konzularno predstavništvo dolžno opraviti v primeru prometne nesreče s smrtnim izidom ter prevoza posmrtnih ostankov v domovino". Kot pojasnjujejo, je bil MZZ o prometni nesreči s smrtnim izidom dveh slovenskih državljanov obveščen isti dan, ko je uradno obvestilo o tem prejel konzulat v Münchnu, to je 13. julija. Zatem so s pomočjo policije takoj obvestili svojce umrlih, kar je tudi sicer ena prvih nalog predstavništva v tujini v tovrstnih primerih.
Zatem so pomagali pri identifikaciji, posredovanju informacij svojcem glede prevoza posmrtnih ostankov in pri pridobivanju potrebnih dokumentov. Predstavništvo nato svojcem posreduje tudi podatek o pogrebnih podjetjih, ki izvajajo tovrstne prevoze. "Odločitev o tem, ali prepeljati posmrtne ostanke v domovino ali pa se za pokop odločiti v državi, kjer je smrt nastopila, sprejmejo svojci. Prav tako so svojci odgovorni za organizacijo prevoza posmrtnih ostankov in finančne obveznosti, ki so povezane s tem," so pojasnili na MZZ.
Dodali so še, da je bila slovenska konzulka v Münchnu praktično dnevno v stiku tako s svojci kot s pristojnimi slovenskimi in nemškimi organi ter s pogrebnim podjetjem. "Zaradi spreminjajočih se informacij nemškega pogrebnega podjetja glede plačila storitev so se morali svojci neposredno dogovoriti, kako in kdaj bo plačilo izvedeno, kot je to tudi sicer običajno v takšnih primerih," so še zapisali.