Črna kronika

Smrt dveh Slovencev na nemški avtocesti

STA/M.J.
7. 8. 2014, 13.58
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.55
Deli članek:

Po tragični prometni nesreči dveh Slovencev v Nemčiji sredi julija so svojci preminulih za časnik Večer v sredo opozorili, da niso bili zadovoljni s pomočjo, ki jim jo je nudil generalni konzulat v Münchnu. A na zunanjem ministrstvu ocenjujejo, da je generalni konzulat ravnal primerno, so danes pojasnili.

Youtube
Časnik Večer je v sredo poročal, da so se morali svojci preminulih sami dogovarjati z nemškim pogrebnim podjetjem glede žar s posmrtnimi ostanki in da jih je konzulat pravzaprav prepustil same sebi. Gre za 60-letnega voznika tovornjaka in njegovega mladoletnega vnuka iz Maribora, ki sta se 11. julija smrtno ponesrečila na nemški avtocesti A6 severno od Stuttgarta.

Svojci so nato na predlog vicekonzulke na generalnem konzulatu Slovenije v Münchnu za prevzem in prevoz posmrtnih ostankov pooblastili nemško pogrebno podjetje Kipp. Kot zatrjujejo svojci, so imeli z omenjeno vicekonzulko komunikacijske težave že od začetka. Še posebej jih je razburilo, ko jih je diplomatka najprej obvestila, da sta žari že na poti v Slovenijo, pogrebno podjetje pa jim je nato samo sporočilo, da bodo žari poslali šele, ko bo poravnan račun v višini 2777 evrov.

Nato so morali svojci sami komunicirati s pogrebnim podjetjem. Za Večer so še dejali, da se sprašujejo, ali bi žari, ki sta v ponedeljek vendarle prispeli, sploh dočakali, če ne bi med njimi nekdo govoril nemško. Na zunanjem ministrstvu so danes pojasnili, da je generalni konzulat v zadevi "ravnal primerno in opravil vse potrebne naloge, ki jih je diplomatsko-konzularno predstavništvo dolžno opraviti v primeru prometne nesreče s smrtnim izidom ter prevoza posmrtnih ostankov v domovino". Kot pojasnjujejo, je bil MZZ o prometni nesreči s smrtnim izidom dveh slovenskih državljanov obveščen isti dan, ko je uradno obvestilo o tem prejel konzulat v Münchnu, to je 13. julija. Zatem so s pomočjo policije takoj obvestili svojce umrlih, kar je tudi sicer ena prvih nalog predstavništva v tujini v tovrstnih primerih.

Zatem so pomagali pri identifikaciji, posredovanju informacij svojcem glede prevoza posmrtnih ostankov in pri pridobivanju potrebnih dokumentov. Predstavništvo nato svojcem posreduje tudi podatek o pogrebnih podjetjih, ki izvajajo tovrstne prevoze. "Odločitev o tem, ali prepeljati posmrtne ostanke v domovino ali pa se za pokop odločiti v državi, kjer je smrt nastopila, sprejmejo svojci. Prav tako so svojci odgovorni za organizacijo prevoza posmrtnih ostankov in finančne obveznosti, ki so povezane s tem," so pojasnili na MZZ.

Dodali so še, da je bila slovenska konzulka v Münchnu praktično dnevno v stiku tako s svojci kot s pristojnimi slovenskimi in nemškimi organi ter s pogrebnim podjetjem. "Zaradi spreminjajočih se informacij nemškega pogrebnega podjetja glede plačila storitev so se morali svojci neposredno dogovoriti, kako in kdaj bo plačilo izvedeno, kot je to tudi sicer običajno v takšnih primerih," so še zapisali.