Zato pojasnjujemo, da se je v zadnjih petih letih na gorenjskih cestah zgodilo 8.388 prometnih nesreč, v katerih je bilo udeleženih 14.842 oseb, večina voznikov in potnikov v motornih vozilih. 82 udeležencev je umrlo, 443 je bilo hudo, še 2.685 pa lahko telesno poškodovanih. V istem času je bilo na Gorenjskem obravnavanih še 17.622 voznikov in potnikov, ki med vožnjo niso bili pripeti z varnostnim pasom, čeprav je ravno varnostni pas najbolj učinkovit pri reševanju življenj in preprečevanju telesnih poškodb v prometnih nesrečah.
Kako pomembno je pripenjanje z varnostnim pasom, nazorno pove več podatkov. Odrasel človek na primer z močjo rok in nog lahko zadrži težo svojega telesa ob trku do hitrosti 7 km/h, že ostro zaviranje pri majhni hitrosti pa je dovolj, da otroka, ki ni pripet in ne spremlja dogajanja v prometu, vrže iz sedeža v avtomobilu in ga hudo poškoduje. Prav zaskrbljujoče je še, da je lani v Sloveniji med 40 umrlimi vozniki osebnih avtomobilov le 15 voznikov uporabljalo varnostni pas, od 16 umrlih potnikov pa le 6. Še vedno je torej veliko ljudi pripravljenih tvegati svoje življenje ali življenje otrok, ker vozijo nepripeti.
Da se pripnemo, je potrebnih samo nekaj sekund. Če se ne pripnemo, ogrožamo svojo lastno varnost, potnik, zlasti na zadnjih sedežih, pa tudi varnost ostalih. Strokovnjaki so ugotovili, da bi bilo med vozniki in potniki v avtomobilih 40 % manj žrtev, če bi vsi uporabljali varnostne pasove. Vendar biti pripet samo po sebi še ne pomeni optimalne varnosti, še posebej, če varnostni pas pripnemo površno.
Če pa varnostni pas sploh ni uporabljen, v nesrečah pri preprečevanju telesnih poškodb ne bo pomagala niti sodobna tehnika v vozilih. Namreč, če pride do nesreče, so sile, ki delujejo na telo, prevelike, da bi se obdržali a sedežu, zato praktično vedno pride do poškodb – tudi pri manjših hitrostih. Pri trku vozila, ki vozi s hitrostjo samo 30 km/h, je udarec na naše telo enak padcu z višine 3 metrov, pri hitrosti 50 km/h pa je sila enaka 10 metrskemu padcu v globino. Pri večjih hitrostih ta sila skokovito narašča in je pri hitrosti 100 km/h že enaka padcu z višine 40 metrov, kar pomeni veliko verjetnost za hude poškodbe.
Uporaba varnostnega pasu je obvezna na vseh sedežih v vozilih. Otrok, manjši od 150 cm, pa mora biti zavarovan z zadrževalnim sistemom, ki je primeren njegovi telesni masi. Vendar pa otrok ni dovoljeno prevažati v nazaj obrnjenem zadrževalnem sistemu v sedežu za potnike, zaščitenem s prednjo zračno blazino, razen če je zračna blazina deaktivirana. Take prevoze otrok zaradi varnosti vseeno odsvetujemo. V motornem vozilu, ki ni opremljen z zadrževalnim sistemom, ni dovoljeno prevažati otrok, mlajših od treh let, otroke, starejše od treh let in manjše od 150 cm, pa je dovoljeno voziti le na sedežih, ki niso prednji sedeži.
Življenje je dragoceno in storiti moramo vse, da ga obvarujemo. Življenje, ki ugasne na cestah, je nesmiselna izguba, ki bi jo bilo marsikdaj mogoče preprečiti. Na to gorenjski policisti in svet za preventivno in vzgojo v cestnem prometu v kranjski občini želimo opozoriti tudi s plakatom Ne pozabi, pripni življenje. Plakati bodo razdeljeni med vzgojno-izobraževalne zavode, policijske postaje, občinske objekte ter na plakatna in druga javna mesta. Dva »jumbo« plakata bosta tudi na Primskovem in Planini v Kranju.
Tako sodelovanje je pomembno, saj smo pri osveščanju ljudi o pomenu njihovih dejanj lahko mnogo bolj uspešni, če se povezujemo in gradimo skupaj. Pomagajo lahko tudi drugi organi, institucije, civilna družba, ki jim ni vseeno za varnost cestnega prometa in od katerih mnenje nekaj šteje.
Glavna cilja opozorilnega plakata sta zmanjšanje števila mrtvih in hudo telesno poškodovanih v prometnih nesrečah ter povečanje uporabe varnostnega pasu v osebnih avtomobilih, tovornih vozilih in avtobusih. Vozniki in potniki, ne pozabite – varnostni pas vam lahko reši življenje!
Policisti uporabo varnostnega pasu v evropsko usklajeni akciji »seatbelt« poostreno nadzirajo od tega ponedeljka naprej, z naslednjim ponedeljkom pa se začne slovensko usklajena akcija, ki bo trajala do konca meseca.
Najpomembnejša naloga policije v obeh akcijah je izvajanje nadzora nad uporabo varnostnih pasov na sprednjih in zadnjih sedežih ter nad pravilno uporabo zadrževalnih sistemov v vseh vrstah motornih vozil. V Kranju bodo policisti sodelovali tudi s kranjskim mestnim redarstvom.
Policisti so in bodo več prisotni tudi v okolici šol in vrtcev, med otroke v Kranju, ki bodo v vozilih pravilno pripeti z zadrževalnim sistemom, pa bomo razdelili še balone z napisom Uporabljam varnostni pas. Balone je zagotovil svet za preventivno in vzgojo v cestnem prometu v kranjski občini.
Pred osnovno šolo Franceta Prešerna na Zlatem polju v Kranju bo za varnost otrok skrbel tudi član Zavoda Center Stonoga, ki bo zaradi boljše vidnosti oblečen v živo rumena oblačila. Uporabljal bo predpisan prometni znak, s katerim bo ustavljal promet in otrokom zagotovil varno prečkanje ceste.
Varovanje otrok bo potekalo v času prihoda otrok v šolo.