Pri kombijevskih prevoznikih za tovor ali potnike so načrtovalci oblikovno precej omejeni. Toyota (skupaj s Stellantisom) se je odločila za višjo linijo bokov, zato ima na videz bolj dinamično stransko podobo. Nos je visok in oblikovan v obliki črke V. Seveda je proace verso karseda oglat. Uporabnost je na prvem mestu. Notranjost ponuja udobno bivanje za sedem potnikov in voznika ter bistveno okrnjen vmesni prostor na ploski klopi v prvi vrsti. Ampak tako je samo v različici z največ sedeži. Drsna zadnja vrata so enostavna, če ne lahka za odpiranje, dovolj razsežna, da je ob pomoči preklopnih stranskih sedež druge klopi enostavno dostopati do tretje vrste. Tudi kakšna poslovna druščina se ne bo zmrdovala. Sedeži sploh niso pretirano ozki in potovanja na daljše razdalje niso nobena težava.
Prostorno in električno
Za tretjo vrsto je še precej prtljažnega prostora za nekako 601 liter, ki ga lahko močno povečate do 3061 litrov. Vsekakor ostaja dovolj prostora tudi za priključni kabel. Obenem podobno kot pri vse preostalih kombijih manjši, nepritrjeni predmeti iz prtljažnika zlezejo nekam pod zadnjo sedežno vrsto ali še bolj naprej. Druga posebnost tovrstnih avtobusov so velika prtljažna vrata, s katerimi imajo osebe nižji rasti lahko težave. Pri toyoti so se nam zdela še dovolj lahka, na račun dobre podpore plinskih vzmeti.
Toyotinega proace verso electric poganja sto kilovatni električni motor z 260 Nm navora. Pri uporabi zaradi velikosti in teže avtomobila ne boste čutili lahkotnosti ostalih električarjev, kar ni nepričakovano. Prav veliko več moči prevoznik potnikov tudi ne potrebuje. Bolj pomemben je podatek o bateriji, ki ima nazivno moč 75 kWh, neto moč pa malo pod 70 kWh. Na testu nas je razveseljevala s prijetnim maksimalnim dosegom okrog 300 kilometrov. Ob precej neprijaznih, skoraj zimskih temperaturah. Poraba je segala krepko nad 20 kWh na sto prevoženih kilometrov. Pri hitri vožnji po avtocesti, sploh v hladnem, se poraba poveča tudi čez 30 kWh. Ustrezno manjši je seveda doseg.
Za družine na kratkih razdaljah
Avtomobil omogoča hitro polnjenje do sto kilovatov, takrat bo baterija polna po slabi uri, morda malce prej. Pri standardni 11 kW polnilnici doma ali pri bližnjem sosedu pa v sedmih urah. Seveda si toyoto proace verso brez težav dopolnite tudi z 220V vtičnico, trajalo pa bo precej dolgo. Električni avtobus z okroglimi 300 kilometri dosega? Vsekakor opcija za večje družine, ki morda večkrat dnevno potujejo sem ter tja v polni zasedbi in niso doma predaleč od običajnih destinacij. Slovenija je lahko blizu morja ali blizu Alp. Z največjim dosegom pridete tja in nazaj, večinoma. Morda kot alternativa običajnemu hotelskemu kombiju, ki redko naenkrat prevozi daljše razdalje in se udobno polni na hotelskem pragu. Z malo domišljije je primerov uporabe precej.
***TEHNIČNI PODATKI Motor: število motorjev - 1; moč - 100 kW; navor 260 Nm; baterija: li-ion; kapaciteta (bruto) - 75,0 kWh; kapaciteta (neto) - 68,0 kWh; moč polnjenja (AC) - 11 kW; čas polnjenja (20%-80%, AC) - 4:30; moč polnjenja (DC) - 100 kW; čas polnjenja (20%-80%, DC) - 00:44; karoserija: potniški kombi; število sedežev - 8; mere (d/š/v) - 4956 mm x 1920 mm x 1895 mm; medosna razdalja - 3275 mm; pospešek - 12,1 s do 100 km/h; najvišja hitrost - 130 km/h; poraba WLTP - 24,4 kWh/100km; doseg - 330 km; zavore - hlajeni diski spredaj, diski zadaj; gume - 215/65R16; obračalni krog - 12,4 m; masa - 2158 kg; nosilnost - 942 kg; skupna dovoljena masa - 3100 kg; cena osnovnega - 63.000 evrov, cena testnega - 63.000 € PLUS IN MINUS + sodobna oblika, enostavna uporaba, spodoben doseg, dovolj veliko prostora, električni pogon zagotavlja tišino pri vožnji - velika poraba energije, tudi velik zalogovnik za elektriko zagotavlja samo spodoben doseg in nič več SLIKE: Uvodna) Proace verso je eden zadnjih predstavnikov minibusov, tokrat na električni pogon. 1) Voznikovo okolje ni oblikovni presežek, pozna pa se francoski oblikovni izvor. 2) Avto bo zanimiv za mala podjetja in družine z več kot tremi otroki. 3) Pod motornim pokrovom elektrika … Nič, kar bi lahko »šraufali« sami. 4) Osnovne oblikovne poteze si proace deli s francoskimi brati pri Peugeotu in Citroenu. 5) Eden od adutov tega razreda so vedno velika drsna vrata za vstop v zadnji dve vrsti.***