Izbor najboljšega med avtomobili izbirajo različni slovenski mediji. Spremenjena pravila izbora, v katerem smo novinarji iz nabora novih avtomobilov, ki so leta 2023 začeli prodajno pot na slovenskem trgu, izbrali pet finalistov, so se izkazala za dobro potezo. V enomesečnem glasovanju je svoj glas oddalo več kot 27 tisoč bralcev, poslušalcev in gledalcev, kar je največja številka zadnjih let. Njihovi glasovi so na prvo mesto ustoličili renaulta australa (6 točk), na drugo toyoto CH-R (4 točke), tretje mesto je pripadlo hyundaiju koni (3 točke), četrto jeepu avengerju (2 točki), zadnje peto mesto in ena točka pa sta bila rezervirana za kitajskega električarja MG 4.
Naslov slovenski avto leta je prepričljivo osvojil Renaultov križanec Austral. Zelo dostojen naslednik kadjarja, ki je v naboru finalistov v prvi vrsti družinski avtomobil, z zelo všečno zunanjo podobo, hkrati pa kupce prepriča s klasičnim bencinskim motorjem in zmogljivo hibridno kombinacijo. Za doplačilo ima na voljo štirikolesno krmiljenje, pri njem pa ni več možnosti izbire štirikolesnega pogona in tudi ne dizelskega motorja. Začetna cena znaša nekaj več kot 28 tisoč evrov. Mi smo ga pri glasovanju postavili na drugo mesto.
Še za odtenek nekoliko bolj nas je prepričala hyundai kona. Res je, da tudi ta v ponudbi nima več dizla, lahko pa kupci izbirajo klasičen bencinski motor in dva hibrida, veliko pa stavijo tudi na električno različico. Pri koni nam je všeč oblikovna preobrazba, s katerim je ta na cesti zares prepoznavna, hkrati pa se je okrepila pri dimenzijah, s čimer je postala dobra izbira za prvi avto v družini. Z vstopno ceno 23.500 evrov je za nas predstavljala najbolj optimalno izbiro za slovenskega voznika, zato smo jo postavili na prvo mesto.
Zelo dober nakup je tudi toyotin CH-R. Ima še nekoliko bolj drzne oblikovne poteze, na voljo so dva hibridna pogona (prihaja še različica PHEV) in štirikolesni pogon, zelo suveren je na cesti, prostorsko pa ni na takšni ravni kot prva dva. Cena zanj se začne pri 28 tisočakih.
Jeepa avengerja smo podrobno preskusili le v električni verziji, šele zadnji trenutek se je ponudbi pridružila bencinska različica s ceno 25.990 evrov. Po dimenzijah ne spada med klasične družinske avtomobile, je pa zato všečno oblikovan, vozniško prepričljiv, šibek baterijski sklop pa pomeni tudi razmeroma omejen doseg. Cena električne verzije je brez vključene subvencije za devet tisočakov višja.
Na zadnje mesto smo tako kot večina drugih kolegov uvrstili kitajskega električarja MG 4. Ima učinkovit električni pogon, na cesti se dobro drži, dovolj prostora v potniški kabini in sprejemljivo ceno z vključeno subvencijo, na drugi strani pa težave s počasnim multimedijskim vmesnikom in ne najbolj učinkovitim delovanjem varnostnih asistenc. Elektromobilnost se v Sloveniji razvija, a ne s takšno hitrostjo, da bi ta električar v naboru finalistov postal najboljša izbira za slovenskega voznika.