Poltovornjak

Nova generacija amaroka že na naših cestah

Peter Pirkovič
18. 6. 2023, 10.34
Posodobljeno: 18. 6. 2023, 10.36
Deli članek:

Vodilni pri Volkswagnu zelo odkrito priznavajo, da če ne bi bilo sodelovanja s Fordom, tudi amaroka nove generacije danes ne bi bilo na cesti.

Peter Pirkovič
Novi amarok bo pri nas na voljo samo z dvojno kabino, saj so pri uvozniku ocenili, da za enojno ni dovolj zanimanja.

Poltovornjaki z oznako Volkswagen segajo daleč v prejšnje stoletje, ko je prvi takšen delovni voz nastal na osnovi modela T1, kasneje se je pojavil model Rabbit pickup, desetletje kasneje pa še model Taro, ki so ga izdelovali na podlagi Toyotine licence. Prve konkretnejše korake v segmentu poltovornjakov so pri Volkswagnu naredili šele leta 2010, ko so v svojo ponudbo uvrstili amaroka prve generacije. V več kot desetletju aktivne prodaje so po vsem svetu prepričali kar 800 tisoč kupcev, za dodaten prodajni zagon pa so poskrbeli leta 2017 z vmesno prenovo in odločitvijo, da bodo imeli v ponudbi le zmogljiv šestvaljni dizelski motor. A vendar je bil amarok za tovarno stroškovno preobilen projekt, da bi ga samostojno nadaljevali, zato so izkoristili priložnost partnerske naveze s Fordom in se po dobrem letu prostega teka vrnili v segment vozil, ki v Sloveniji letno predstavlja okrog 400 vozil. 

Volkswagen amarok v svoji drugi generaciji nima nikakršne sorodnosti s predhodnikom. Izdelan je na novi platformi, v dolžino je daljši za 10 centimetrov (5,35 m), prav tako je za 17,3 centimetra povečana razdalja med sprednjo in zadnjo osjo (3,22 metra), kar prinaša nekaj več prostora v potniški kabini. Ker se ta izdeluje v isti tovarni kot Fordov model (Južna Afrika), so imeli pri Volkswagnu možnost, da svojim kupcem po državah ponudijo tudi različico z enojno kabino. Pri nas ta ni vključena v cenik, saj menijo, da ni dovolj velikega zanimanja s strani kupcev. 

Peter Pirkovič
Volkswagen Amarok

Prve kilometre z njim prevozim v smeri proti Gorenjski oziroma na Krvavec. Še preden sedem za volan, si ga pobliže ogledam in poskušam strniti prve občutke. Če kaj, potem sta zunanji videz in logotip pravzaprav edini Volkswagnovi točki, kjer ameriški avtomobilski proizvajalec ni sodeloval. Pri Volkswagnu sicer pravijo, da so njihovi inženirji tesno sodelovali pri razvoju tega poltovornjaka v Avstraliji in da ima v primerjavi z rangerjem nekoliko drugačne nastavitve podvozja. Kakorkoli, amarok se tudi v svoji drugi generaciji na cesti obnaša kot gospod z veliko začetnico. Zvok dizelskega šestvaljnika je balzam za ušesa, saj je teh čedalje manj, počutje za volanom pa nadvse udobno. Ta že v svoji prvi izdaji ni bil le delovni stroj, pač pa bolj potovalno naravnan, in to se v novi izdaji modela samo še stopnjuje.

Dizelski šestvaljnik bo tudi v prihodnje najpogostejša izbira slovenskih kupcev. Ta zmore razvijati 177 kilovatov moči in obilnih 600 Nm navora, medtem ko prenos moči na vsa štiri kolesa zagotavlja 10-stopenjski samodejni menjalnik. Tako menjalnik kot motor sta Fordova. Na slovenskem ceniku je vključena tudi različica amaroka z dvolitrskim štirivaljnim dizlom s 125 kilovati moči, ki je obenem edina verzija s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, medtem ko bo zmogljivejša 150-kilovatna enota štirivaljnika povezana s prej omenjenim 10-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom. Tudi ta tehnika je Fordova. Uvedbe drugih motornih različic pri Volkswagnu ta trenutek na načrtujejo. To seveda pomeni, da Nemci ne bodo imeli svojega mišičnjaka s trilitrskim bencinskim šestvaljnikom, je pa v zadnjih dneh v tujih medijih na obzorje prišla informacija, da se utegne velikan čez čas pojaviti kot priključni hibrid.

Peter Pirkovič
Volkswagen Amarok

Slaba ura umirjene vožnje iz Ljubljane do Krvavca je minila, kot bi mignil. Dizelskih šest v vrsto ne pozna nikakršne podhranjenosti, ko gre za vožnjo v klanec. Del poti do smučarskega središča smo opravili po brezpotju, z vključenim štirikolesnim pogonom. V osnovi je pogon speljan na zadnji kolesni par, a brezpotja, blato, pesek in podobna stanja na cesti zahtevajo bolj intenziven oprijem, zato vključimo program 4H. Vrhunec preizkusne vožnje je bil vzpon na Veliki Zvoh – najvišjo točko smučišča na Krvavcu (1952 metrov nadmorske višine). Do tam pelje urejena makadamska pot, ki se v zadnjem delu spremeni v zahteven vzpon z visokim odstotkom naklona. Vklop reduktorja in zapore diferenciala ni bil potreben, saj nalogo spet opravi brez težav. Takšne priložnosti so v današnjem času redke. Vreme se na najvišji točki smučišča na Krvavcu zelo hitro spreminja, a pogled v dolino in na Julijske Alpe je neprecenljiv. Na hitro si ogledam še umetno jezero, namenjeno umetnemu zasneževanju smučišča, in jo počasnem ritmu mahnem nekoliko nižje k hotelu Krvavec, kjer nam orjaka predstavniki nemške znamke v Sloveniji še podrobneje predstavijo. 

Pri njem velja omeniti nekaj posebnosti, ki utegnejo zanimati tiste, ki bodo z njim tu in tam opravljali nekoliko bolj težaška dela. Tako kot predhodnik tudi ta zmore vleči 3,5 tone težko prikolico z zavorami, v primerjavi s predhodnikom ima nekoliko večji keson, ki sprejme dve evro paleti, in je lahko tudi serijsko opremljen z električno pomičnim zaščitnim rolojem. Nosilnost kesona je povečana za dobrih 100 kilogramov in znaša 1125 kilogramov, streho je možno obremeniti s tovorom, ki ne bo težji od 350 kilogramov, obenem pa so razvojniki poskrbeli za boljšo odpornost v primeru brodenja v vodi (do največ 80 centimetrov). Posoda za gorivo je 80-litrska, tista za AdBlue pa ima prostornino dobrih 19 litrov. Velikan bo opremljen (odvisno od opreme) z okrog trideset varnostnimi asistencami, od katerih je dvajset povsem novih. V širokem naboru sistemov izstopa asistenca za menjavo voznega pasu s pokrivanjem prikolice, ki opozori voznika na vozilo v mrtvem kotu. Pred vožnjo je treba v sistem vnesti le širino in dolžino prikolice.

Peter Pirkovič
Volkswagen Amarok

Potniška kabina ponuja ustrezen izbor kakovostnih materialov, izboljšano ima zvočno izolacijo, napredek pa je opazen pri digitalizaciji voznikovega delovnega okolja. Amarok je serijsko opremljen z 8-palčnimi digitalnimi merilniki in 10,1-palčnim pokončnim osrednjim zaslonom na dotik (za doplačilo vgradijo tudi 12-palčnega). Infozabavni sistem so prispevali pri Fordu (Sync4), le da je ta odet v Volkswagnovo grafiko, prav tako Fordova sta vrtljivo stikalo za izbiro režimov vožnje ter ročica samodejnega menjalnika. Izjema je le volan. Kaj pa cena? Vrednost osnovnega amaroka je določena tik pod 49 tisočaki in je pri nekoliko drugačni sestavi serijske opreme malenkost dražji od najbližjega tekmeca. Različice s trilitrskim šestvaljnim motorjem so krepko dražje, cene se začnejo pri 64 tisočakih.

Peter Pirkovič
Volkswagen Amarok