Kia rio ni najmanjši avtomobil, ampak je nekakšen prehod med majhnimi in nekoliko večjimi avtomobili, ki so prava prevozna sredstva za mestne ulice, pa tudi daljših potovanj se ne ustrašijo. V njih se najbolje počutijo štiri odrasle osebe. Če so zadaj otroci, bodo zadovoljni tudi trije, a če potrebujete še varnostne otroške sedeže, potem smo zopet pri številki dve. Nekaj povsem razumljivega za avtomobile z dolžino do štiri metre in širino slabega 1,8 metra.
Četrta generacija tega priljubljenega modela je od predhodnika nekoliko daljša in širša, a tudi nižja. Izguba višine predvsem pomeni bolj dinamično obliko, prispevek k dolžini in širini pa dobro počutje potnikov v notranjosti.
Kia rio je skladno oblikovan avtomobil, ki ima značilni prednji del s tigrovo masko in lepo prisekan zadek znovimi lučmi, ki lahko sedaj svetijo tudi v popolni LED-tehnologiji. Kot zanimivost velja zapisati, da sta glavno besedo pri oblikovanju imela Kijina oblikovalska studia v ZDA in Nemčiji. Južni Korejci so želeli narediti avtomobil, ki bo globalen in všeč tako kupcem doma oz. predvsem v Evropi. Priznamo, da je oblikovalsko nova kia rio skladen avtomobil, ki mu težko očitaš dolgočasje. Prav nasprotno, pregibi in valovite linije na sprednjem in zadnjem delu ustvarijo videz, ki je simpatičen in na nek način unikaten.
Čeprav gre za bolj mestni kot potovalni avtomobil, je s svojimi štirimi vrati na bokih in relativno velikim (375 l) prtljažnikom močno pred konkurenco. Štiri odrasle osebe se bodo v notranjosti počutile dobrodošle, saj je prostora za noge nad pričakovanji. Če sta potnika spredaj nekoliko prijaznejša, je na zadnji klopi prostora tudi za osebe, višje od 190 cm. Seveda čudežev vendarle ni mogoče pričakovati. Potniki na zadnji klopi so nekoliko prikrajšani za udobje prednjih sedežev, a še vedno sedijo dokaj dobro ob ne preveč navpično postavljenem naslonu za hrbet. Klop je tudi tretjinsko deljiva, kar je v dobrobit prilagodljivosti prtljažnega prostora.
Notranje okolje je oblečeno v nove, na otip mehkejše in pogled prijetnejše materiale. Trda plastika je bolj ali manj le na mestih, ki se jih ne dotikamo. Nekaj je tudi zloščene in sijoče plastike.
Rio je po novem tudi zelo dobro opremljen avtomobil. Seveda je to nekoliko odvisno tudi od paketa opreme. Testni avtomobil je bil opremljen z najvišjim, z imenom Motion. Zaradi tega so bila vsa štiri stekla v bočnih vratih električno pomična. Za dobro počutje je skrbela samodejna klimatska naprava, za zabavni del pa nov velik zaslon na dotik na vrhu sredinskega dela armaturne plošče. Sredinska konzola je rahlo obrnjena proti vozniku.
Kia rio 1.25 EX motion
motor 4-valjni, spredaj prečno * delovna prostornina 1248 cm3 * moč 62 kW (84 KM) pri 6.000 vrt./min * največji navor 121 Nm pri 4.000 vrt./min * pogon 5-stopenjski, ročni menjalnik * D/Š/V 4.065/1.725/1.445 mm * medosna razdalja 2.580 mm * rezervoar za gorivo * 45 l * teža 1.110 kg * prtljažnik 325–980 l * najvišja hitrost 173 km/h * poraba 4,1/4,8/6,8 l/100 km * testna poraba 5,8 l/100 km * emisije CO2 109 g/km * cena od 13.490,00 EUR
Hvalimo na otip dober volan z dodatnimi funkcijami v obliki stikal. Ergonomijo dopolnjujejo obvolanski ročici in ročica menjalnika, ki lepo sede v roko. Počutje v tem avtomobilu nikakor ni utesnjeno. Ravne linije vizualno pričarajo občutek širine in prostornosti. Veliko je tudi odlagalnih površin. Pred sovoznikom je še zaprt in osvetljen predal.
Oblikovno nam je bil všeč tudi element samodejne klimatske naprave z lepo integriranima stikaloma na obeh straneh. Za krmiljenje nekaterih varnostnih sistemov so predvidena stikala pred prestavno ročico, ki so tudi oblikovno dovršena.
Zaslon na dotik podpira multimedijski sistem z navigacijsko napravo ter povezavo s pametnim telefonom. Preko menijev se je mogoče pomikati z dotikom zaslona ali gumbi, ki so razvrščeni na levem in desnem robu ekrana. Zelo uporabno, kadar želite hiter preskok iz enega menija v drugega, hvaležni pa so tudi vsi tisti, ki imajo še vedno raje gumbe kot pa dotikanje ekrana. Všečna je tudi njegova dvodelnost vsebine na zaslonu.
Navigacijska naprava TomTom svojo nalogo opravlja zanesljivo, razveseljuje pa je tudi grafika.
Notranjost novega ria je moderna in dodelana, zato bo všeč vsem generacijam.
Pri vožnji je rio nevtralen avtomobil, ki ima raje mirno vožnjo. 1,25-litrski bencinski atmosferski motor je dovolj zmogljiv za vsakdanje vožnje, s porabo malo pod šestimi litri pa tudi ni pretirano žejen. Manjka mu nekaj poskočnosti, a kot smo že zapisali, bo zadovoljeval dnevne potrebe. Počutje med vožnjo je na nivoju razreda. Manj prijetno je med vožnjo preko grbin, ki jih vzmetenje ne more povsem absorbirati in jih čutijo tudi potniki. Rio tudi ni narejen za skrajno vožnjo skozi zavoje. Namenjen je predvsem bolj umirjenim voznikom, ki bodo cenili njegovo uporabnost, prostornost in tudi okretnost. Rio je eden od avtomobilov, ki ga ne bo težko parkirati, saj mu bo zadostovalo že precej skopo odmerjeno parkirno mesto. Kamera za pomoč pri parkiranju pa tudi manj spretnega voznika naredi mojstra v parkiranju.
POD ČRTO
Dober avtomobil, prostoren in z bogatim paketom opreme. Zanimiva cena je adut v hudi konkurenci.
Cenovno kia rio ostaja dosegljiv avtomobil. Res pa je, da je konkurenca v tem razredu izredno močna in da ima rio konkurente tudi v lastni hiši. Med njimi je tudi picanto.
AUTO BILD Slovenija št. 139, januar 2018.