Ford je v drugi polovici lanskega leta tudi v Slovenijo pripeljal svojega malčka Ka+. Avto z modelom Ka, ki smo ga poznali, nima ničesar skupnega in ga niti ne nadomešča, čeprav vabi približno enake kupce.
Da je tudi ka+ ford, prepoznamo po prednjem delu, na katerem je značilna maska vseh novodobnih modelov te znamke. Oblikovno avto ni deležen niti pretiranih pohval niti kritik. Nevtralna zunanjost s klasičnim prednjim in zadnjim delom ter s po enim parom vrat na bokih. Ka+ sodi med malčke, kar je dobro, kadar boste iskali parkirni prostor ali se prebijali po ozkih mestnih ulicah. Avto se vam bo odkupil z okretnostjo in spretnim manevriranjem. Parkiranje je dokaj lahkotno opravilo, če ste še iz stare šole. Vozniki in voznice, ki ste pozabili na tečaje bočnega in vzvratnega parkiranja, pa boste hitro pogrešali kamero za vzvratno vožnjo ali vsaj parkirne senzorje zadaj. Ka+ sodi med nizkocenovne avtomobile, ki imajo toliko opreme, kolikor je voznik najbolj potrebuje. Ni pa dodatkov, ki jih danes srečamo že skoraj na vsakem koraku.
Ima volan, in to ne slab. Na njem so tudi stikala za uravnavanje mobilnega telefona preko bluetooth povezave, jakosti zvoka radijskega sprejemnika in tempomata. Slednji je odličen pripomoček pri vožnji po avtocesti in deluje od hitrosti 30 km/h. Za volanom je majhen informacijski center, ki ga sestavljajo trije okrogli merilniki, v sredinskem pa majhen pravokoten zaslon. Na njem se izpisujejo podatki osnovnega potovalnega računalnika ter v spodnjem delu grafični prikaz temperature motorja in številčni podatek o zunanji temperaturi.
Fordovo kri razkriva modra osvetlitev. Na sredini armaturne plošče je drugi informacijski center z radijskim sprejemnikom, samodejno klimatsko napravo in majhnim zaslonom, potisnjenim v globino plošče. Ta ni na dotik, saj prihaja še iz prejšnjega obdobja. Pa dotika niti ne boste pogrešali, takoj ko boste osvojili stikala, ki so potisnjena v sijočo plastiko. Ka+ je enostaven avtomobil, a to ni slabost. To pomeni, da z voznikom ali voznico hitro postaneta prijatelja. Je pa na začetku spoznavanja lahko malo hudomušen in igriv; skoraj kot t. i. escape roomu, iz katerega najhitreje najdeš pot, če si dober v ugibanju in logičnem mišljenju. Prva igra z našim testnim ka+ je bila odpreti oziroma zapreti vrata prtljažnika. Ob prevzemu vozila in zagonu motorja je posvetila opozorilna lučka za odprta prtljažna vrata. Prav, jih bomo zaprli. Stopili smo do zadka, na katerem smo zaman iskali stikalo, s katerim bi odprli in nato zaprli prtljažna vrata.
VŠEČ NAM JE
Prostornost vozila.
MANJKA
Sodobnejši in zmogljivejši motor.
TO NAS PRESENEČA
Postavitev stikala za odpiranje prtljažnik vrat.
Potisnili smo prste pod režo, na srečo je bil avto opran, v vsakdanjem življenju pa si boste ob tem opravilu marsikdaj umazali roke. A vrata se niso odprla. Ker nas je ključ čakal v notranji ključavnici, nismo takoj pomislili na to, da bi pogledali nanj in smo začeli iskati gumb v notranjosti vozila. Zelo hitro smo našli potezni vzvod za odpiranje pokrova rezervoarja za gorivo, še vedno pa smo bili neuspešni pri iskanju tistega, ki bi sprostil zadnja vrata. Naloga je bila še toliko težja, ker je bila zunaj še tema, avto pa nima ravno najboljše notranje osvetlitve. No, po nekaj minutah ogledovanja notranjosti le najdemo gumb, ki nas je odrešil. Gre pravzaprav za stikalo na levi strani armaturne plošče pod volanom, poleg stikala za vklop luči. Tako je bila igra končana, prtljažnik odprt in zaprt ter vožnja se je lahko začela. Pred vožnjo še nastavitev zunanjih ogledal. Zaradi teme smo tudi tu nekaj časa zgolj tipali in neuspešno iskali gumb na oblogi oziroma naslonu vrat in ga nato odkrili na notranjem robu okenskega okvira. Zanimiva postavitev, ki je snovalcem prihranila nekaj decimetrov električnega kabla. Še nastavitev sedeža, pomik volana, da smo sprostili pogled na merilnike, in vožnja se je lahko začela.
Ford ka+ 1,2 ti VCt
motor 4-valjni, spredaj prečno * delovna
prostornina 1197 cm3 * moč 63 kW (85 KM) pri
6.300 vrt./min * največji navor 112 Nm pri 4.000 vrt./
min * pogon prednji/5-stopenjski, ročni menjalnik * D/Š/V
3.929/1.695/1.524 mm * medosna razdalja 2.489
mm * rezervoar za gorivo 42 l * 0–100 km/h v
13,3 s * teža 1.055 kg * prtljažnik 270–849 l
* najvišja hitrost 169 km/h * poraba 4,0/5,0/6,6
l/100 km * testna poraba 5,9 l/100 km * emisije
CO2 114 g/km * cena od 10.840,00 EUR
Vžig motorja je klasičen z zasukom ključa v ključavnici. Motor se hitro in dokaj mirno odzove. Preden zapišemo nekaj o motorju, ki je zgodba zase, še nekaj o drugih občutkih. Pogled iz vozila je dober, nismo pa bili zadovoljni z velikostjo zunanjih ogledal. Saj se človek privadi, a za naš okus sta nekoliko premajhni. Sedeži so za ta razred primerno udobni in prostora za noge je dovolj. Notranja dolžina zadošča, da bosta zadovoljna tako potnika na prednjih sedežih kot tudi potnika na zadnjih. Voznikov sedež omogoča tudi nastavljanje po višini. Presenetila nas je višina notranjosti, kar v takem malčku poveča občutek prostornosti in zračnosti vozila. Dovolj je tudi širine, da se s svojim sopotnikom ne boste butala v ramena. Sivo notranjost v nočnem času popestri modra osvetlitev merilnikov in stikal. Pri Fordu so se dobro zavedali, da bo avto zaradi svojih mer všeč tudi marsikateri predstavnici nežnejšega spola. Tudi zato so se potrudili pri oblikovanju notranjosti in ji namenili obilo prostora za vsakdanje predmete in pripomočke. Iskreno hvalimo odlagalna mesta in predale, ki niso le številni, ampak oblikovani tako, da so kar najbolj uporabni in dostopni. Testni avtomobil je bil opremljen še z doplačilnim sistemom SYNC, ki poenostavi povezljivost s pametnim telefonom in omogoči nekaj dodatnih funkcij, med drugim tudi branje SMS-sporočil ter glasovno ukazovanje.
Dober je tudi avdiosistem z radijskim sprejemnikom, ki v notranjost prinaša glasbo vaše najljubše radijske postaje ali sodobnega nosilca zvoka. Od elektronskih pomagal omenimo še električni pomik stekel v prednjih vratih in dobro delujočo samodejno klimatsko napravo.
Ka+ je majhen mestni avtomobil, ki štirim odraslim potnikom ponuja udobno notranjost. Prtljažnik je na nivoju razreda. Osnovnih 270 litrov, ki povsem zadostujejo za vsakdanje nakupne potrebe, je mogoče z enostavnim podiranjem zadnje klopi povečati na 849 litrov. Poln prtljažnik in štirje odrasli potniki v vozilu pa so precejšen izziv za motor, ki poganja ta avto. Na voljo je le eden, in sicer 1,2-litrski bencinski motor, ki zmore 63 kW moči in 112 Nm navora. Prenešeno v prakso to pomeni, da je motor prepričljiv pri mestni vožnji in hitro upehan na daljših klancih. Cenil bo aktivnega voznika, ki mu prestavna ročica ni v breme, ampak v veselje. Ko smo si zaželeli bolj dinamičnega pospeševanja, je bilo treba kar nekaj časa vztrajati v četrti prestavi, čeprav nam je elektronski regulator že svetoval višjo prestavo. Motor se rad vrti in ni pretirano glasen. Zvočna izolacija ni najvišje kvalitete, a je vsaj po naših občutkih precej boljša kot pri nekaterih neposrednih konkurentih. Vzmetenje je nekoliko trše, kot smo ga vajeni pri ostalih Fordovih modelih, a se večina potnikov nad tem ne bo pritoževala. Le daljše neravnine lahko povzročijo nekaj nelagodja.
Ford ka+ je cenovno privlačen avtomobil. V osnovni verziji ga lahko domov odpeljete že za 10.840 evrov. Naš testni je bil dokaj dobro založen z dodatno opremo. Lita platišča, tempomat, avdiosistem Ford SYNC, samodejna klimatska naprava, dodatno zatemnjena stekla in kovinska barva avto podražijo za 1.650 evrov. Skupaj torej malo več kot 12.000 evrov. Ni pretirano za solidno opremljen avtomobil brez presežkov pri elektronskih pomočnikih za vožnjo in s prostorno notranjostjo.
POD ČRTO Majhen zunaj, velik znotraj. Ob solidni ceni in dobri opremi zanimivo drugo vozilo v družini.
Za konec pa še komentar naslova članka. Hej je bil črkovni zapis na registrski tablici testnega avtomobila. Priznamo, da nam je vsakič narisal nasmeh na obraz. Ford ka+ oblikovno res ne izstopa, zato je takšen dodatek dobrodošla popestritev. Nismo preverili, ali je bil nameren ali zgolj naključen.
AUTO BILD Slovenija št. 139, januar 2018.