AUTO BILD Slovenija, št. 108, junij 2015
Kadarkoli dobimo na preizkus dacio, smo nekako v dilemi, kako napisati vrstice, ki jih boste prebrali. Kot smo že omenili, gre za nizkocenovnik izredno uspešne tovarne, ki deluje pod okriljem giganta Renault. V zadnjih letih beležijo rekordno prodajo in zagotovo tega ne bi bilo, če avtomobili ne bi navduševali kupcev.
Lodgy je alternativa Renaultovemu scenicu. Namenjen je družinam z otroki in veliko potrebo po prtljagi. Naš testni lodgy je bil opremljen z dodatkom druge sedežne klopi, kar omogoča prevoz sedmih potnikov. Vseh sedem potnikov bo v tem avtomobilu imelo dovolj prostora, da bo vožnja zelo solidna.
Tudi na zadnji klopi bosta lahko sedela dva odrasla, pa še niti prav veliko telovadbe ne bo potrebno, da prideta tja. Poskrbljeno je tudi za razgled in zračnost. Potnika na zadnji klopi dobita veliko stransko okno, ki se tudi odpira, in sicer s potiskom navzven. Osnovna zadnja klop je dovolj široka za tri, seveda o kakšnem oprijemu in ergonomiji ne moremo pisati, a je sedenje solidno in tudi po daljši vožnji potniki ne bodo utrujeni.
Vendar pa lodgy nima marsičesa, kar imajo dražji avtomobili. Nima predvsem lahkotnega podiranja in zlaganja sedežev. Za premikanje in odmikanje klopi je potrebne kar nekaj moči, tako da majhni otroci sami tega podviga ne bodo zmogli. Kovinske ročice so trde in čeprav imajo rdeče oznake, je potrebno nekaj spretnosti, da se premaknejo in opravijo svojo funkcijo. Za dostop do zadnje klopi je potrebno v drugi vrsti najprej podreti naslon, potem pa vse skupaj dvigniti s sedalnim delom vred. Brez nekaj moči ne gre. Zadnja vrsta se ne zlaga v dno, ampak se zgolj prekucne.
Če je ne boste potrebovali, bi pa potrebovali večji prtljažni prostor, bo kar zadrega. Najprej jo boste morali mehansko odstraniti iz zadnjega dela, potem pa jo še nekam postaviti. Če nimate garaže, v katero poleg avta lahko spravite še kaj dodatnega, bo morala romati v stanovanje, če imate v njem sploh prostor za kar zajeten kos "pohištva".
Lodgyja s sedmimi sedeži res ne priporočamo tistim, ki bi zadnjo klop uporabljali le takrat, ko bi se vašim najmlajšim pridružili še prijatelji in sošolci, ki bi jih odpeljali na piknik. V takem primeru vam bo ta sedežna vrsta prevečkrat odveč, zato svetujemo nakup le, če je vaša družina več kot petčlanska. Seveda prostora za prtljago ob postavljeni zadnji vrsti skorajda ni. Ni čisto nič, a res ne veliko. Morda za potovalko ali dve, pa še ti bi morali stati pokonci. To zadrego lahko rešite s kakšnim strešnim kovčkom.
Notranjost avtomobila je res impozantna, kar se mer tiče. Kot smo že zapisali – izjemne mere v višino, dolžino in širino. To so resnično glavni aduti tega avtomobila. Kar se notranjosti tiče, je to vse o dobrih lastnostih. Ne bomo pa zapisali, da je vse ostalo slabo. Če bi, bi bili krivični. Vendar pa v teh časih povsem trda plastika, ki služi za obloge vrat in armaturno ploščo, res ne more navdušiti. Volanski obroč je res odet v usnje, tako da je oprijem zanesljiv in prijeten. Nekaj usnja je tudi okrog ročice menjalnika. Pa se vrnimo k dobremu ...
Ni samo dovolj prostora za potnike, veliko ga je tudi za razne drobnarije. Navdušil nas je predal s pokrovom na vrhu armaturne plošče, pa še eden na običajnem mestu pred sopotnikom. Tudi v vratih so predali, ki bodo pogoltnili marsikaj. Pa imamo dodaten razlog, zakaj bi na naše vprašanje v uvodu odgovorili pritrdilno. Stepway oprema je združena s paketom Prestige. Avto ima tako tempomat, s katerim lahko omejite najvišjo hitrost ali mu pač prepustite, da ohranja potovalno hitrost na avtocestnih odsekih. Ima ročno klimatsko napravo.
Ta je bila za nas pravi izziv, saj ima avto veliko prostornino. Priznamo pa, da je klimatska naprava svoje delo opravljala zelo solidno. Jutra so bila še hladna in notranjost se je dokaj hitro ogrela. Ko pa je bil avto nekoliko dlje na soncu, pa tudi ni bilo potrebno veliko, da se je notranjost ohladila na prijetno temperaturo.
Sistem MediaNav omogoča nekaj igrivosti, povezljivost s telefonom, podporo radijskemu sprejemniku in navigacijo, ki vas bo zanesljivo vodila do cilja. In vse to z velikim zaslonom na dotik. Lično je tudi posebno oblazinjenje z velikim napisom Stepway. Ta paket opreme zunaj prinaša obloge blatnikov v črni barvi ter kromane obloge spredaj in zadaj. Omenimo še potovalni računalnik. Njegovi podatki se izpisujejo v desnem okroglem merilniku (merilnike poznamo iz prejšnje generacije Reanultovega clia). S podatki je sicer skromen – prevoženi kilometri, poraba, število kilometrov od polnjenja in do polnjenja rezervoarja ter zunanja temperatura. Pohvalili bomo premik stikal za električno odpiranje stekel iz sredinskega dela na naslonjalo v stranskih vratih.
Avto ima tudi vso osnovno varnostno opremo. Konec koncev je tehnika v celoti francoska. Za varnost potnikov poskrbijo zračne blazine, za varnejšo vožnjo pa sistem za stabilizacijo ESP.
Motor je stari znanec, ki ga poznamo tudi iz Renaultovih vozil. V lodgyju je hladen izredno grob. Zagon je bučen in nič kaj uglajen. Toda že po nekaj minutah močno zniža glas in postane dovolj kultiviran, da se z njim lahko odpeljete tudi v mestno središče. 1,5-litrski dizelski motor zmore 79 kW (107 KM) moči in nudi 240 Nm navora. Prenos je speljan preko šeststopenjskega ročnega menjalnika. Motor je soliden tudi s stališča porabe. V našem primeru smo beležili povprečno porabo 5,9 litra na 100 prevoženih kilometrov.
Vzmetenje je nekoliko manj udobno, kot smo ga vajeni pri francoskih sorodnikih. Nekaj je tudi nagibanja karoserije, a lodgy tako ali tako ni namenjen hitri vožnji skozi ovinke.
No, na koncu smo vam dolžni odgovoriti na uvodno vprašanje. Dacia lodgy – DA ali NE? Če avto potrebujete za prevoz od točke A do točke B, če imate veliko družino in pogosto prevažate tudi veliko prtljage, če avto jemljete kot nujno potrošno dobrino, za katero niste pripravljeni zapraviti večinskega deleža družinskega premoženja ali odplačevati kredita z visokimi obroki, ste pa toliko razvajeni, da brez klime in tempomata ne morete, je odgovor absolutno DA. Če pa bi se radi postavili pred sosedi, uživali v vrhunskem zvoku, vožnjo v večini prepustili asistenčnim sistemom in se udobno zleknili v ergonomsko oblikovane sedeže, denar pa vam ni problem, potem morda raje obiščite avtomobilski salon s kakšno drugo znamko.
Za dacio lodgy stepway z opremo in motorjem, kot smo jo imeli na testu, boste odšteli zelo ugodnih 14.500 evrov. Če jo boste zapeljali v svojo garažo in vas kdaj razjezi zaradi nekaterih manj prestižnih elementov, se vedno spomnite na to, koliko ste zanjo odšteli. Še tako slaba volja bo hitro izpuhtela.
TEHNIČNI PODATKI
4-valjni vrstni, turbo dizel * delovna prostornina 1461 cm3 * moč 79 kW (107 KM) pri 4.000 vrt./min * največji navor 240 Nm pri 1.750 vrt./min * 6-stopenjski ročni * D/Š/V 4.498/1.751/1.679 mm * medosna razdalja 2.810 mm * teža 1.262 kg * prtljažnik 207–1.861 l * rezervoar za gorivo 50 l * 0–100 km/h v 11,6 s * končna hitrost 175 km/h * EU-kombinirano 4,4 l dizel/100 km * CO2 116 g/km * cena od 14.790,00 EUR