AUTO BILD Slovenija, št. 108, junij 2015
Druga generacija X6 je še povsem nova in je morda celo nekoliko neopazno prišla na trg. To verjetno tudi zato, ker četrt milijona prodanih primerkov prve generacije dokazuje, da so Bavarci naredili dober avtomobil in da razlogov za korenito prenovo zunanjosti še ni bilo. Kljub temu je druga generacija nov avtomobil, postavljen na novo platformo, a z videzom, ki se ne razlikuje veliko od predhodnika. Zunaj je opaziti nove žaromete z dnevnimi LED-lučmi v obliki kroga, ki mu je dodana črta na vrhu, kar daje vozilu nekoliko mačji in skrivnosten pogled. Taka zverina, kot je X6, mora nagnati nekaj strahu v kosti tudi z videzom.
Mere so nasploh izven standardov, tudi dvodelna maska s prepoznavnima, nekoliko preoblikovanima ledvičkama je impozantna. Osnovno bočno linijo so zadržali, tako da še vedno ohranja obliko kupeja "na visokih petah". Za prednjima kolesoma sta na stranskem delu odprtini za dovod zraka, ki povečujeta športnost tega avtomobila. Tudi zadek je prepoznaven; visok in od konca strehe precej poševno odrezan. Večino tega dela predstavljajo prtljažna vrata, ki so seveda električno pomična. Značilen športni pridih dajejo avtomobilu zadnja žarometa in dve pravokotni odprtini izpiha, po ena na vsaki strani zadka.
Zunanjost je specifična in do neke mere neobičajna. Zato pa notranjost ne skriva svojega porekla. Že odpiranje vrat daje občutek, da se podajaš v varno kletko, ki te bo varovala pred vsemi nevarnostmi iz zunanjosti. Poteg za kljuko in začutiš moč velikih vrat, ki res vzbudijo občutek varnosti. Testni X6 je bil vrhunsko opremljen. Navdušila nas je kombinacija rdečega in črnega usnja.
Rdeči pasovi se vijejo od oblog vrat preko armaturne plošče, kjer se razdelijo na vsako stran osrednjega dela armaturne plošče med sedežema. Vrhunski materiali in drobne pozornosti, kot so robovi, različni nivoji, ki popestrijo, in veliki okrasni šivi dvigajo premium občutek notranjosti. Priznam, ko prvič sedeš v vozilo, najprej uživaš in si ogleduješ. Šele nato sledi pritisk na gumb za zagon motorja.
Sedenje je vrhunsko, električno pomični sedeži pa omogočajo optimalen položaj za volanom. Česar ni mogoče urediti s sedežem, se uredi z volanskim obročem, električno pomičnim v vse smeri. Resnično so mislili na vse in dober položaj za volanom bodo našli tako nižje- kot višjerasli. Prijaznost tehnologije se kaže tudi v tem, da se volanski obroč ob izklopu motorja diskretno umakne v svoj najosnovnejši položaj in ob ponovnem zagonu motorja zopet v položaj, ki ga je izbral voznik.
Z novo generacijo je BMW spremenil tradicionalne merilnike na armaturni plošči. V osnovi sta tu še vedno dva okrogla merilnika le, da sta sedaj digitalna. V načinu vožnje confort delujeta kot prejšnji analogni, v primeru preklopa na eco postaneta modra s prikazom optimalne hitrosti, v načinu sport plus pa so prikazi povsem digitalni in rdeče obarvani.
Tako so oblikovalci poskrbeli še za dodatno vizualno zabavo. Da je vse na dosegu voznikove roke, verjetno ni treba posebej poudarjati. Vidnejša sprememba glede na prvo generacijo je na sredini armaturne plošče. Zaslon, ki je bil prej integriran v armaturo, je sedaj nasajen na vrh sredinskega dela, kot smo navajeni že v ostalih serijah te znamke. Vsekakor je prednost, da je zaslon sedaj večji, a je morda postavitev manj elegantna od predhodne. To je stvar okusa in gledanja. V tem BMW-ju ekran ni na dotik, saj se v tako prestižnem avtomobilu ne spodobi pritiskati na površino s prsti in puščati odtisov. Zato je tudi v tem avtu namenjen sistem iDrive z velikim okroglim gumbom in stikali okoli njega.
Vse je mogoče upravljati le z vrtljivim gumbom, a je prehajanje iz menija v meni nekoliko lažje z dodanimi stikali. Zaslon služi prikazu slike navigacije in podatkov potovalnega računalnika s kopico informacij, tudi o stilu vožnje, ter upravljanju odličnega radijskega sprejemnika s sistemom Harman Kardon surround,. Novi X6 je opremljen tudi z novo osvetlitvijo notranjosti, vključno z ambientalno. Pri slednji je mogoče izbirati kar nekaj kombinacij treh barv: bele, oranžne in modre. Vrhunsko udobje in oprema, za katero so morda nekoliko prikrajšani le potniki na zadnji klopi. Zaradi oblike vozila je zadaj nekaj občutka utesnjenosti. Sedenje je sicer dobro, a ne na tako visokem nivoju kot na prednjih sedežih. Sedalni del in naslon sta nekoliko preveč ravna in zato ni pravega oprijema telesa. Preostanek notranjosti predstavlja prtljažnik, dovolj velik, da ne bo zadreg s prtljago. Poleg tega je še modularno prilagodljiv.
Vožnja s tem vozilom je pravi užitek. Zaželeli smo si, da bi ga lahko pognali preko omejitev, ki velja na slovenskih cestah. Žal to ni dovoljeno, nas je pa zelo mikalo. Avto se odlično drži ceste, ovinke tudi pri višji hitrosti premaguje brez težav. V primeru voznikove napake asistenčni varnostni sistemi poskrbijo, da avto obdrži želeno smer. Med drugim tudi sistem prilagodljivega štirikolesnega pogona xDrive. Nagibanje karoserije je res minimalno, zvočna izolacija vrhunska. Odličnega zvoka iz zvočnikov ne kvarijo ne ropot motorja ne ropot s ceste ne piš vetra. Za ta del si ta avto zasluži najvišjo oceno. Avto je velik, težak, a je upravljanje peresno lahko. Drznemo si trditi, da bi se ga kljub njegovi velikosti tudi manj vešča voznica zelo kmalu upala parkirati na precej skopo odmerjeno mesto. S pomočjo kamer ter zvočnih in grafičnih opozoril je to sila lahkotno opravilo.
Novi X6 je v Sloveniji na voljo s tremi motorji. V testnem se je bohotil in razkazoval svoje konjičke 3-litrski dizelski motor z oznako 30d. Gre za šestvaljni vrstni dizelski motor, ki razvije 190 kW (258 KM) moči. Opremljen je z osemstopenjsko avtomatiko, voznik pa lahko z ročicama za volanskim obročem vse skupaj tudi ročno upravlja. Motorji imajo glede na predhodnika 22 odstotkov nižjo porabo goriva. Za to v glavnem poskrbi tehnologija BMW TwinPower Turbo. Povprečna poraba po tovarniških podatkih je 9,7 litra na 100 kilometrov in precej podobno smo dosegli tudi na našem testu.
BMW X6 je vrhunsko vozilo, ki ima svoje kvalitete, pa tudi kakšno manjšo pomanjkljivost. Slednje bodo občutili predvsem potniki na zadnji klopi. Temu primerna je tudi cena. Za osnovni X6 z dizelskim motorjem je potrebno imeti skoraj 75 tisoč evrov. Dodatna oprema po želji voznika ga lahko še izdatno podraži. Tako opremljen, kot je bil testni, stane dva tisočaka več kot 100.000 evrov. Koliko že stane stanovanje v Ljubljani? No, pravi ljubitelji te znamke se s tem vprašanjem ne bodo obremenjevali.
TEHNIČNI PODATKI
6-valjni vrstni, dizelski * delovna prostornina 2993 cm3 * moč 190 kW (258 KM) pri 4.000 vrt./min * največji navor 560 Nm pri 1.500 do 3.000 vrt./min * 8-stopenjski, samodejni * D/Š/V 4.909/1.989/1.702 mm * medosna razdalja 2.933 mm * teža 1.385 kg * prtljažnik 580–1.525 l * rezervoar za gorivo 85 l * 0–100 km/h v 6,7 s * končna hitrost 230 km/h * EU-kombinirano 9,7 l dizel/100 km * CO2 157 g/km * cena od 77.350,00 EUR