Poleg elektromotorja ima ampera vgrajen tudi klasični 1,4-litrski bencinski motor. A glede na dosedanje hibride je tukaj zgodba obrnjena. Pri ostalih je električni motor pomočnik, tu pa je glavna in edina gonilna sila. Bencinski motor služi zgolj za pogon generatorja, ki proizvaja električno energijo potrebno za delovanje elektromotorja. S polnimi baterije zmore ampera brez dodatnega zagona bencinskega motorja prevoziti od 40 do 80 km, točno razdaljo je težko določiti, saj je odvisna tudi od načina vožnje in konfiguracije terena. Tokratni preizkus je bil kratek, a nas je takoj navdušila že elegantna biserno bela barva vozila. Notranjost je bila sivo črna z dodatkom rdeče, kar je ustvarjalo športni tudi nekoliko erotični naboj. V preteklosti nam misel na električni gnani avto ni ravno pognala kri v žilah, ampera, vsaj v barvni kombinaciji, ki nam je bila na voljo pa vsekakor.
Če nam oblikovanje armature in dveh informacijskih ekranov, eden za volanom in drugi na sredinski konzoli, na fotografijah ni delovalo ravno prepričljivo ali skladno, pa je občutek izza volana povsem drugačen. Ne motijo ravne linije, saj te takoj prevzame sama vsebina, ki se prikazuje na ekranu. Tu velja opozorilo. Vsebina, in predvsem novosti, so takšne, da nehote umaknemo pogled s ceste in začnemo opazovati oba ekrana. Lahko je nevarno, res! Ampere se je potrebno navaditi in nagledati ob stoječem vozilu. Ne glede na to, da so vsi podatki, ki jih prikazujeta ekrana zarisani v barvni tehniki in sila zanimivi je prometna varnost na prvem mestu. Iz tega razloga bi človek dejal, da je vsega preveč.
Kakorkoli, če boste imeli denar in jo boste zapeljali v svojo garažo bo tudi prva radovednost kmalu potešena in bo vaš pogled usmerjen zopet več na cesto kot na lepote notranjosti in podatkov. Torej konvencionalne merilnike nadomešča voznikov informacijski center (DIC – Driver Information Center) pred voznikom, z možnostjo različnih izpisov in različne grafike. Zasnovan za kar se da preprosto uporabo, DIC barvni zaslon za upravljanje na dotik pa je nameščen na vrhu sredinske konzole. To je primarni zaslon za upravljanje informacijsko zabavnih sistemov, satelitske navigacije, klimatske naprave ter nadzor porabe energije in funkcijsko upravljanje polnjenja akumulatorjev. Na zaslonu DIC je ob podatku o hitrosti grafičen prikaz vrteče krogle, ki se premika navzgor ter navzdol in spreminja barve glede na hitrost vožnje, pospeševanje in zaviranje. Z ohranjanjem krogle v sredinski legi je dosežena optimalna poraba energije.
Sedeži so udobni in nemško trdi, nič moteče, a samo štirje. Opcija petih ne pride v poštev, saj sredinski del med sedežema zasedajo akumulatorji. Potniški prostor je prostoren, udoben in uporaben. Z zlaganjem zadnjih dveh sedežev je mogoče prtljažnik z osnovnih 310 litrov povečati na 1.005 litrov. Vžig motorja je brez ključa s pritiskom na gumb. Pa smo pritisnili. Nič!? O pač! Aktiviranje ekranov, kar je edini indikator. Elektromotorja ni slišati. Čudovito. V času testne vožnje akumulatorjev nismo izpraznili, da to mere, da bi se moral zagnati bencinski motor pa zato o tem kdaj drugič.
Ampera je tudi kar se tiče vožnje poskočen avtomobil. Moč elektromotorja znaša 111 kW in navorom 370 Nm, kar omogoča najvišjo hitrost 161 km/h in pospešek 0–100 km/h v 9 sekundah. Pri sistemu podaljšanega dosega za dodatno energijo poskrbi 1,4-litrski bencinski ECOTEC motor moči 63 kW. Z 32-litrsko posodo goriva vas bo avto brez postanka zaradi polnjenja akumulatorjev oziroma dolivanja bencina na bencinski črpalki popeljal 500 km daleč. Akumulatorje ampere je mogoče preprosto polniti kar v domači garaži. Za ta namen je opremljena s šestmetrskim kablom shranjenim v prtljažniku. S preprostim priključkom na standardno električno omrežje (230V/16A) lahko popolnoma napolnimo izpraznjene akumulatorje v manj kot štirih urah.
Oprema vozila je zelo bogata. Ob serijski elektronski klimatski napravi in avdio napravi s funkcijskimi stikali na volanskem obroču je za doplačilo na voljo tudi premijski avdio sistem znamke Bose®, ki vključuje tudi satelitsko navigacijo. Avdio sistem Bose® Energy Efficient Series zagotavlja izjemno kakovost zvoka ob 50 odstotkov manjši porabi energije, kot konvencionalni avdio sistem primerljivih zmogljivosti. Zabavno-informacijski sistem združuje šest zvočnikov in posebni nizkotonski zvočnik. Ima trdi disk spomina 60 GB, od katerih je 30 GB namenjenih shranjevanju glasbe. Za satelitsko navigacijo je značilno dinamično delovanje brez časovnega zamika, na volanskem obroču so funkcijska stikala, povezava bluetooth pa omogoča prostoročno uporabo telefona. Ob električnem sistemu ogrevanja, klimatski napravi in ogrevanih prednjih sedežih je v notranjosti zagotovljeno udobje v najbolj raznolikih vremenskih razmerah. Na voljo so tri različne nastavitve delovanja klimatskega sistema, izključno ventilator (Fan), delovanje z zmanjšano močjo (Eco) in delovanje za zagotavljanje najvišje možne ravni udobja (Comfort). Z njimi je poleg ostalega mogoče uravnavati vpliv sistema na doseg vozila z izključno električnim pogonom in gospodarnost porabe goriva. To je Ampera.
Morda še na kratko o zunanjosti. Tudi ta je dovolj atraktivna. Z vpadljivimi sprednjimi lučmi v obliki bumeranga, najnovejšim elementom Oplovega oblikovalskega jezika, je prepoznavna, tako kot veliki, izstopajoč Oplov logo na zajetni in vpadljivi maski motorja. Zadnja svetila so integrirana v pas, ki poteka od ene do druge strani zadka.
Cena, relativno visoka 42.900 €, ki pa jo za 4.000 € zniža subvencija eko sklada. Kot smo izvedeli se pri Oplu Slovenija trudijo pridobiti še dodatne ugodnosti, saj si želijo ampero približati širšemu krogu potencialnih kupcev. Jim bo uspelo?
OPEL | AMPERA |
Mere (dolžina/širina/višina) | 4.498/2.126/1.439 mm |
Medosna razdalja | 2.685 mm |
Motor |
-/1.398 cm3 |
Menjalnik |
avtomatski |
Moč |
111 kw (150 KS) - elektromotor* 63 kw (86 KS) – bencinski** |
Navor |
370 Nm* 130 Nm** pri 4.250 vrt./min. |
Poraba/CO2 |
manj kot 16 kWh/100 km* manj kot 1,6 l/100 km / 40g/km** |
Končna hitrost | 161 km/h |
Pospešek 0-100 km/h | 9,0 s |
Prtljažnik |
310 – 1.005 l |
Cena | 42.900,00 € |