Avto-moto

Družinski rio

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
15. 3. 2012, 16.48
Posodobljeno: 15. 3. 2012, 16.54
Deli članek:

Ni skrivnost, da limuzine vsaj v B razredu niso najbolj priljubljene pri kupcih. Zato kar manjše začudenje, da so se pri KMAG odločili na slovenski trg, kot eno redkih tržišč v okviru EU, pripeljati limuzinsko izvedenko ria, ki se imenuje sport sedan. Če vendarle malo bolj razmislimo pa je njihova poteza dokaj logična.

Dobra prodaja chevroleta cruz sedan in pred časom predstavljene hyundai elantre je kar klicala po tovrstni limuzini, ki se v ceniku umešča med dobrih 10 do 16 tisoč €. Rio sport sedan ne more konkurirati ne cruzu ne elantri, saj je od obeh krajši in ožji. To se pozna tudi v prtljaženm prostoru. Rio sport sedan ponuja 389, medtem, ko konkurenta 420 oziroma 450 litrov. A pozabimo na primerjavo in poglejmo kaj kiina limuzina prinaša.

Predvsem zadovoljivo dovolj prostora za 4 in njihovo prtljago in to za najmanj 11.290 € in največ 14.890 € (morebitna oprema iz seznama dodatne lahko avto še nekoliko podraži).

V dolžino avto meri 4.365 mm, širino 1.720 mm in višino 1.455 mm. Medosna razdalja znaša 2.570 mm. To seveda ugodno vpliva tudi na notranje mere. Sedenje na zadnji klopi tudi za povprečno visokega ne bo naporno, tako za noge kot glavo je prostora dovolj. Všeč nam je stranka linija, ki se proti zadnjemu delu lepo spušča, posledično pa so stekla v zadnjih vratih bistveno ožja od prednjih, a se kljub temu na zadnji klopi nismo počutili utesnjeno. Tudi zadek je všečen in nič limuzinsko dolgočasen.

Notranjost se ne razlikuje od tri oziroma pet vratne različice. Zdi se nam všečna in dovolj moderna, da se voznik in potniki v njej dobro počutijo. Značilni merilniki za volanskim obročem so belo osvetljeni, medtem, ko so ekrani potovalnega računalnika in radijskega sprejemnika rdeče-oranžni. Precej je plastike, ki pa na pogled deluje prestižnejše kot  na otip. Na otip je trda in to tako na armaturi, kakor na vratnih oblogah. Ni moteče, saj v povsem novem »čričkov« ni bilo slišati.

Če vam to vseeno ni všeč izberite tretji paket od spodaj. Ta med drugim dodaja vratne obloge iz Eko usnja. Opremski paketi so štirje: Ex, Ex plus, Sx in Tx.  Že z osnovnim ima avto vso prepotrebno varnostno opremo, zato višji paketi prinašajo le dodatke za lepši izgled, uporabnost in udobje.  Samodejna klimatska naprava in senzor za dež sta vključena že v drugi paket. Tretji doda sistem za prostoročno telefoniranje, električni pomik vseh stekel ter parkirne senzorje zadaj. Najvišji vas razvaja z ogrevanjem volanskega obroča in prednjih sedežev, odklepanjem in zaklepanjem ter zagonom motorja brez ključa in še nekaj drugimi dodatki. 

Sedenje v avtu je udobno. Žal smo na predstavitvi prevozili le nekaj deset kilometrov, pa še to v mestni gneči. Kljub vsemu se nam je 1,4 litrski bencinski motor zdel nekoliko len. Želeli bi si močnejšega. To bi seveda pomenilo višjo ceno in s tem manjšo dostopnost. KMAG želi ponuditi udobno limuzino vsem, ki si dražje ne morejo privoščiti, a si želijo udobja in razvajanja. Prepričani pa smo tudi, da rio sport sedan ni namenjen dirkanju, kljub besedi »sport« v imenu. Drugo manjše razočaranje ob začetku prodaje je, da ni na voljo dizelskega motorja, a kot obljubljajo je to le še vprašanje nekaj mesecev. Predno omenimo motorja še beseda o prtljažniku, kar je pravzaprav edina večja razlika med 3 in 5 vratno različico ter sedanom.

Luknja, ki jo omogočijo odprta prtljažna vrata je dokaj velika, a vsemogočna ni. Kljub temu bo 389 litrov zadostovalo za 4-člansko družino ( 3 na zadnji klopi so bolj ali manj znanstvena fantastika). Zadnjo klop je mogoče podreti v razmerju 60:40, kar je pripravno za morebiten prevoz daljših predmetov. Imamo pa eno zamero. Prtljažnik je sicer spodaj in ob straneh dobro obdelan in pločevine ni videti. Zato pa je na zgornjem delu pločevina, ki niti ni obarvana v barvo vozila. Poleg tega pa iz nje štrli kar nekaj vijakov, ki lahko poškodujejo prtljago ali roko. Torej nekaj previdnosti ne bo odveč.

Kupci lahko ta trenutek izbirajo med dvem abencinskima motorjema. Šibkejšim 1,25 litrskim moči 63 kw (85 KM), navorom 121 Nm pri 4.000 vrt./min ter tovarniško obljubljeno porabo od 4,3 do 6, 3 litra na 100 km. Pri tem ima avtu v »izdihanem zraku« do 119 g CO2 na km. S tem motorjem ne boste prehitevali vseh po vrsti. Do 100 km/h potrebuje 13,1 sekundo, še nekaj več pa potrebuje do maksimalne hitrosti 173 km/h.

Drugi motor, 1,4 litrski je precej bolj živahen pri tem pa je poraba zelo podobna šibkejšemu. Z močjo 80 kw (109 KM), ter navorom 137 Nm pri 4.200 vrt./ min bo vozilo do 100 km/h pospešilo v 11,5 sek in doseglo najvišjo hitrost 185 km/h. Poraba ne bo presegla 7 litrov na 100 km, v povprečju pa se bo ustavila pri 5,5 litra. Emisija CO2 znaša do 128 g/km.

Prenos moči je pri šibkejšem preko 5-stopenjskega ročnega menjalnika, medtem, ko je močnejši opremljen s 6-stopenjskim ročnim ali 4-stopenjskim avtomatskim menjalnikom. Tu je še kiin sistem ISG (start/stop), ki dodatno pripomore k ugodnejši porabi.

Tri, pet ali štiri vratni rio? Vprašanje na katerega si boste morali odgovoriti sami. Vsak im asvoja pričakovanja in zahteve. Pri KMAG napovedujejo, da bo rio sport sedan prepričal približno 20 % njihovih kupcev. Bo res? Vse je odvisno tudi od nove kie ce´ed, ki prihaja čez dober mesec. Res, da ne bo štirivratne, a vendar pri Kii večajo konkurenco v lastni garaži. Tako je tudi prav, večja izbira prinaša tudi več potencialnih kupcev. Ob 7-letni garanciji pa nakup kie ni zgrešen nakup.