Avto-moto

Gospa pri štiridesetih

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
17. 2. 2012, 12.31
Posodobljeno: 17. 2. 2012, 12.33
Deli članek:

Letos bo dopolnila 40 let. V štirih desetletjih se je podvrgla mnogim lepotnim operacijam in zato tudi danes ostaja mladostna in aktivna. Pa vendar je zaznati nekaj več zrelosti in spogledovanja z novimi kupci. Od leta 1972 je to že deveta prenova popularne honde civic. Do konca leta 2011 pa je bilo skupaj prodanih 20,3 milijone civicov.

AC-Mobil je na slovenski trg pripeljal deveto generacijo honde civic, 5-vratno kombilimuzino. Glede na prejšnjo generacije spremembe niso ravno revolucionarne, so pa dovolj izrazite, da jih že na prvi pogled opazimo. Na zunanjem delu je največ sprememb. Zadek je vključno z zadnjimi lučmi na novo oblikovan. Gledano od zadaj ima obliko trapeza z ozkim zgornjim in dokaj širokim spodnjim delom. Antena je skladno s časom v obliki plavuti. Pred pranjem v avtopralnici je tako ni potrebno sneti.

Nove zadnje luči, ki niso integrirane v pločevino lahko vsaj najbolj občutljivim opazovalcem pokvarijo izgled z boka. Integrirane  so z zadnjim spojlerjem in s strani delujejo kot tujek oziroma kot ne do konca izdelan detajl. Kot smo že zapisali bo to zmotilo le najbolj občutljive.

Na prednjem delu sta največja sprememba »samostojna« žarometa, ki sedaj nista več povezana s prozornim pasom. Žarometi in maska oblikujejo črko »Y«. Nova honda civic je dobila v vseh paketih opreme prednje dnevne LED luči. Pohvalimo še zaščito stranskih blatnikov s plastičnim okvirjem. Preprečuje poškodovanje in posledično korozijo. Kot posledica prenove zunanjosti je zmanjšan tudi količnik zračnega upora, ki sedaj znaša 0,27.

Spremembe v notranjosti niso tako izrazite, a vendar jih je kar nekaj. Armatura je sicer ohranila osnovno linijo, a je nekoliko drugače integrirana v stranska vrata. Lok nad tremi analogno-digitalnimi okroglimi merilniki je sedaj ožji in je poravnan z velikostjo volana. Zato sta se lahko radijski sprejemnik in uravnavanje klime vrnila na sredino sredinske konzole (v osmi generaciji sta bila zamaknjena nekoliko proti sopotniku).

Informacijski ekran ostaja v zgornjem desnem delu povsem digitalnega prikazovalnika za način vožnje in hitrost, ki se razteza od stranskega dela armature do sredinske armature. V kolikor je avto opremljen z navigacijo je ekran del sredinske konzole v kombinaciji z avdio sistemom. Tudi v deveti generaciji so zadržali t.i. »Magic Seats« sedeže. Oznaka se nanaša na sistem zlaganja zadnje klopi, ki omogoča postavitev le te v vertikalni položaj, s čimer pridobimo ogromno prostora za prednjima sedežema. Zakaj bi to potrebovali ni čisto jasno, ampak je zanimivo in tudi uporabno. Pogojno še posebej zato, ker ima nova honda civic prtljažnik, ki zmore skoraj neverjetnih 477 litrov (s tem za vsaj 100 litrov prekaša konkurenco), ob podrti zadnji klopi celo 1.210 l.

Pri nas bo civic na voljo s tremi paketi opreme comfort (le v kombinaciji z 1,4-litrskim bencinskim motorjem), sport in executive.  Že osnovni obsega kompletno varnostno opremo. V opremi sport, po kateri naj bi bilo tudi največje povpraševanje, so tudi meglenke, samodejni vklop žarometov, vzvratna parkirna kamera, dvopodročna klimatska naprava in še kar nekaj vozniku in sopotnikom prijazne opreme.  Bi-HID žarometi, parkirni senzorji spredaj in zadaj, pametni ključ, steklena streha, ambientalna osvetlitev pa so rezervirani za najvišji paket.

Na voljo so trije že znani motorji. Bencinska 1,4- (73 kW, povprečna poraba 5,1 l/100 km) in 1,8-litrska (104 kW, povprečna poraba 6,4 l/100 km) ter 2,2-litrski dizelski motor (110 kW in povprečna poraba 4,2 l/100 km). Prenos je preko 6-stopenjskega ročnega ali 5-stopenjskega avtomatskega menjalnika.

V drugi polovici leta prihaja novi 1,6-litrski dizelski motor, medtem ko bo na novo generacijo bencinskih motorjev potrebno počakati do prihodnjega leta. Emisije CO2 znašajo od 115 do 150 g/km, jih pa lahko s pritiskom na gumb ECON še nekoliko zmanjšate.

Letos kanijo v Sloveniji prodati 270 vozil v naslednjih letih pa naj bi se prodaja povečala za dobrih 30 %. Da so številke realne priča tudi cena vozila, ki je dokaj ugodna in za 10 do 15 % nižja kot v Italiji in Nemčiji. Honda civic z 1,4-litrskim motorjem in osnovnim paketom opreme stane 16.490 €, z opremo Sport pa 1.500 € več. Z 1,8-litrskim motorjem je na voljo s paketoma Sport in Executive in ceno 19.990 € oziroma 24.190 € (doplačilo za 5-stopenjsko avtomatiko 1.490 €). Dizelsko gnana honda civic z opremo sport 21.990 € in najvišjim paketom opreme 26.190 €.

Honda civic devete generacije ohranja model v dobri kondiciji in zagotavlja uspešno prodajo. Če niste nikjer opazili zapisa o trivratni različici niste nič spregledali. Zadnja generacija honde civic se bo izdelovala le s petimi vrati. Manj športa in več udobnosti.

Zanimivosti

jastreb, mreža
V mreži

(Foto) Lačni jastreb se je zataknil tik pred kokošnjakom

božična zvezda na oknu
Sobne rastline

Božično zvezdo zalivajte z vodo sobne temperature

cukrov podcast
Svetovne teme

Cukrov podcast z Borutom Pahorjem o podnebni krizi

noc2
Navdihujoča naveza

Boštjan in Anton Noč – sin in oče, ki sta rojena za čebele

rojstvo, otrok, dojenček
Severna Makedonija

Rodila je pri 61-letih, sinček Petar je zdrav

Rovaniemi
Rovaniemi

V Božičkovi vasi daleč na severu ostali brez snega