Danes v astro človek ne bi tlačil lestve in drugega orodja, saj je preveč prefinjena, da bi si to zaslužila. Nova astra sports tourer je skladno oblikovana in nudi pravo udobje. V svoji zadnji izdaji, ki je na naš trg prišla pred letom dni, ponuja 4.698 mm dolžine in 2.685 mm medosne razdalje. Iz podatkov takoj sklepamo, da gre za vozilo, kjer prostora ne manjka.
Zunanjost je skladna. Ker je bila oblikovana že pred časom, na prednjem delu še ni stiliziranih bumerangov, ki na primer krasijo novo ampero oziroma zafiro tourer in ki bosta verjetno v prihodnosti postala obraz vseh novih oplov. A zaradi tega astra ni nič slabša, prednji del je dokaj zašiljen, tudi zaradi rezanja zraka. Sem sodijo dvojna mrežasta maska, Oplov znak ter na vsakem koncu velika podolgovata žarometa. Tudi meglenki sta veliki v obliki nekoliko zvitega trapeza. Stranska linija je dolga. Dvojna vrata na vsaki strani in kar štiri stekla za dobro vidljivost.
Vidljivost izza volana je res ena boljših in vozniku omogoča zelo varen pregled nad dogajanjem na cesti. Zunanji ogledali sta veliki in v večini primerov ogrevani. Oblikovalsko nam je bil še najbolj všeč zadek. Pri karavanu pač pričakuješ velika peta vrata z dokaj odrezano linijo. Astrini oblikovalci so uspeli narediti sila privlačno zadnjo plat. Tudi na račun ožjega zadnjega stekla. Pa tega ne štejemo za slabost, saj je vidljivost zadovoljiva. Za pomoč pri parkiranju so tako ali tako na voljo parkirni senzorji. Testna astra jih je imela spredaj in zadaj, pa so se zato dostikrat oglašali. Dvojne zadnje luči, zavihane v stransko linijo, poskrbijo še za dodaten dober vtis.Za piko na i pa še s kromom ozaljšana in odebeljena izpušna cev.
Kljub svoji širini in dolžini je astra sports tourer lahko vodljiv avtomobil. Volan je odziven in mehak, ob že omenjenih parkirnih senzorjih je parkiranje enostavno opravilo. Vstopimo v notranjost. Značilno trdi »nemški« sedeži, ki pa dajejo dovolj oprijema. V testnem oplu so bili oblečeni v kombinacijo blaga in usnja ter dodatno ogrevani. To priporočam vsem. Zimska jutra in sedenje na ogrevanih sedežih – skoraj si ne moreš želeti več. Mimogrede, v testni astri je bil ogrevan tudi volan. Usnje je deloma najti tudi na nekaterih drugih oblogah in armaturni plošči. Le deli vratnih oblog in skoraj nedosegljivi del armaturne plošče so bili iz trde plastike. A glej ga zlomka. Skozi celoten test nas je spremljal neprijeten čriček. Njegovega domovanja in izvora pa do konca testa nismo odkrili.
Volan je trikraki z odebeljenim osrednjim krakom, na katerem je Oplov znak. Za njim pa instrumenti kot pri insignii. Dva velika okrogla na levi in desni (vrtljaji oziroma hitrost), nad njima vmes dva majhna za količino goriva in temperaturo, v sredini pa še velik informacijski zaslon. Na njem potovalni računalnik postreže z veliko mero informacij. Omenimo digitalni prikaz hitrosti, povprečno in trenutno porabo, stanje in kakovost olja, prevožene kilometre, povprečno hitrost in še nekaj drugih. Testni avto je bil opremljen s tempomatom – dvojnim, za nastavitev želene hitrosti ali najvišje hitrosti. Slednji je dobrodošel za vse, ki tudi v mestu niste pozorni na omejitev. Osrednji del armaturne plošče na začetku deluje kot vesoljsko vozilo. To pa zaradi količine gumbov. Priporočamo, da si pred vožnjo preberete navodila o uporabi. Potem to ne bo več znanstvena fantastika in se boste kmalu znašli. Prostora za drobnarije je dovolj.
Omenimo naslon za roko in odprtino za plastenki in drobnarije na sredini pod njim, osrednji predal pred sovoznikom, odprtine v vratih in še kar nekaj manjših pritiklin. Avtomatska dvopodročna klimatska naprava je delovala zanesljivo in je ustvarila prijetno klimo že po nekaj minutah vožnje. Hvalimo tudi Oplovo ambientalno osvetlitev v rdeči barvi, ki pričara prijetno vzdušje med nočno vožnjo. Samozatemnitveno ogledalo je poskrbelo za odpravo neprijetnega bleščanja, odlična osvetlitev v obeh senčnikih pa za zadovoljstvo predvsem nežnejšega spola, ki avto včasih zamenja za domačo kopalnico – kar se ličenja tiče, seveda. Hvalimo še avtomatiko žarometov in upravljanja z dolgimi lučmi.
Razen pritiskanja na pedala in upravljanja s prestavno ročico voznik lahko vse ostalo prepusti avtomatiki. Testno astro je poganjal 1,7-litrski CDTi ecotec motor. Ne gre za zadnji izum tehnike, a je kultiviran in teče dovolj mirno. S svojimi 92 kW (125 KM) poskrbi, da na cesti ne boste počasni in da bo zmogel prepeljati vseh pet potnikov in prtljago brez velikega priganjanja. Ni pa športnik. Pritisk na stopalko za plin vas ne bo prilepil na sedež, tudi za prehitevanje boste potrebovali več časa in prostora. Astra s tem motorjem doseže maksimalno hitrost 180 km/h, 280 Nm navora pa omogoča, da klanci ne predstavljajo prevelike ovire. Prenos je speljan preko 6-stopenjskega ročnega menjalnika. Nekoliko zatikajoč, a ne toliko, da bi bilo zelo moteče. Povprečna poraba, ki smo jo dosegli na testu, je znašala 5,6 litra na 100 km. S tem smo bili zadovoljni, saj smo avto bolj ali manj priganjali tudi na avtocesti.
Pod črto. Astra sports tourer je prava izbira za družino. V njej se bodo zelo udobno peljali dva odrasla in trije otroci. Za prtljago je poskrbljeno v najmanj 500-litrskem prtljažniku, ob podrtih zadnjih sedežih pa dobite ravno dno in 1.550 l prostorno luknjo. Pa seveda za tiste, ki vendarle želijo avtomobil normalne velikosti in višine, kar je prednost pri parkiranju, in ne vedno bolj želenih SUV-jev, ki so lahko včasih preveliki. Pa tudi za te so v Oplu poskrbeli z novo zafiro sports tourer, test o njej lahko prav tako preberete v tej številki. Cene astre sports tourer z dizelskim motorjem se začnejo pri dobrih 16 tisočakih, kar predstavlja sprejemljiv vstop v ta razred.
OPEL | Astra Sport Tourer 1.7 CDTi |
Mere (dolžina/širina/višina) | 4.698/1.814/1.535 mm |
Medosna razdalja | 2.685 mm |
Motor | 1686 cm3 |
Menjalnik | 6-stopenjski ročni |
Moč |
92 kW (125 KM) pri 4.000 vrt./min |
Navor | 280 Nm pri 2.700 vrt./min |
Poraba/CO2 |
3,9/4,5/5,5 l*/119 g/km |
Končna hitrost |
182 km/h |
Pospešek 0–100 km/h | 11,3/ s |
Prtljažnik |
500–1.550 l |
Cena |
23.000 € (testni avto) |
*izvenmestna/kombinirana/mestna