BMW serija 3 morda ni zastavonoša znamke, ko govorimo o prestižu, imidžu in s tem povezanih tisočakov. To vlogo opravljajo drugi modeli v hiši, kot je X6, v vsakem primeru pa BMW serija 7. BMW serija 3 je vstopna limuzina, ki pa je BMW-ju pomembna predvsem zaradi prodajnih številk. Ta ima globalno največji prodajni delež (32 %), dohiteva jo le serija 1 (pri nas je bila slednja celo bolje prodajana). Serija 3 je torej pomemben avtomobil, ki se ga po sedmih letih ne naveličamo, kljub temu pa komaj čakamo na novo generacijo modela.
Šesta generacija je na voljo v osnovni različici, sicer pa tudi sport liniji, modern liniji in luxury liniji. Kot omenjeno že nekoliko prej, smo imeli priložnost preizkusiti linijo modern, 320d, v dvolitrskim dizelskim motorjem (135 kW).
A sprva nekaj besed o zunanjosti vozila. Serija 3 je ohranila tipično športno-limuzinsko silhueto, le da se je vozilo povečalo v vse smeri. Prednji del vozila je zdaj dodatno znižan, tako da že stoječ avtomobil sporoča, da je pripravljen na akcijo. Končna podoba vozila nas zaradi kratkih previsov, ostrejših linij, širine in samih proporcev spominja na šprinterja v nizkem startu ali morda na kakšnega geparda. Takšen občutek bodo dobili predvsem drugi udeleženci prometa, ko vas bodo zagledali v vzvratnem ogledalu.
Prednji žarometi so podaljšani proti ledvičkam, ki imajo glede na linijo opremljenosti tudi različno število letvic. Zadnji žarometi so v novi generaciji veliko lepše integrirani in niso videti, kot da bi bili naknadno dodani. Zdaj je tudi serija 3 videti veliko bolj prestižna in se lahko neposredno naslanja na večje brate.
Skupaj z zunanjimi merami se je povečala tudi notranjost. Za noge bo zadaj 15 milimetrov več prostora, kar bodo spoštovali tudi vozniki z otroškimi sedeži, kaj šele tisti, ki bodo s seboj vozili prijatelje ali večje otroke. Voznikovo delovno mesto je v testnem vozilu 320d modern line vrhunsko zasnovano. Svetlo usnje povsod, tipična k vozniku nagnjena osrednja konzola (7°), boljši odlagalni prostori (tudi za litrske plastenke), pa tudi celotna armaturna plošča je tekoče, a izjemno okusno oblikovana. Novost je samostoječ zaslon iDrive sistema, ki bo serijski ne glede na stopnjo opremljenosti, sicer pa logika upravljanja ostaja enako intuitivna in enostavna.
Novi volan je oblečen v debelo usnje, občutek prijemanja tega pa nam daje vedeti, da vozimo vozilo višjega razreda. Ko smo že pri volanu - ta je električni servo, a o kakršnemkoli gumijastem občutku ali posrednosti tukaj ne bo govora. Krmiljenje vozila je namreč briljantno neposredno, a ne utrujajoče. Prednost tega volana je, da električna servo podpora deluje le, ko volan obračamo, to pa pomeni, da bomo prihranili dodatno kapljico ali dve goriva.
Osredotočili smo se tudi na sedeže, ki so v našem testnem vozilu bili ročno nastavljivi. Udobje, ki jih sedeži nudijo je na visokem nivoju, telo voznika pa zelo lepo objamejo in mu nudijo zelo veliko stranske opore. Seveda je nekoliko nesmiselno govoriti tudi o ročnem menjalniku, ta po pričakovanjih deluje odsekano, natančno in brez zatikanja - kot se to za BMW spodobi.
Vožnja v novi seriji 3 je v vsakem primeru posebna, saj vozilo daje vozniku občutek, da je vreden nekaj več. Ob sedanju se tako ponovno spomnimo, kaj je sploh smisel vozil višjega cenovnega razreda. In cene vozila, bodo zagotovo tudi visoke. Morda je res, da najosnovnejši model stane 31.600 evrov (316d), testni pa v osnovi 36.400 evrov, a pri BMW-jih je pač tako - brez dodatne opreme boste dobili le osnovo, kar pa si želi le redek ljubitelj znamke. Dodati še bo potrebno vsaj 15.000 evrov ali več, da bo vaš BMW res pravi BMW.
Več o vozilu, tehniki in dodatni opremi bomo spisali v sledečih člankih.
CENE | |||||||
320i | 328i | 335i | 316d | 318d | 320d | 320d EfficientDynamics Edition | |
Motor | 1997 cm3 | 1997 cm3 | 6-valjni, 2979 cm3 | 1995 cm3 | 1995 cm3 | 1995 cm3 | 1995 cm3 |
Moč | 135 kW | 180 kW | 225 kW | 85 kW | 105 kW | 135 kW | 120 kW |
Cena v EUR |
34.300,00 | 38.900,00 | 45.900,00 | 31.600,00 | 33.600,00 | 36.400,00 | 36.300,00 |