Euroservis

Kako dosežete manjšo obrabo gum in porabite manj goriva?

Promocijsko gradivo
27. 6. 2016, 09.44
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Podvozje je del avtomobila, ki je najbolj obremenjen, med vožnjo trpi na vsaki luknji, v vsakem zavoju.

Kadarkoli začutite, da vas avto ne uboga popolnoma (siljenje iz smeri), ali se v zavojih, na grbinah in luknjah oglaša z nezdravimi zvoki, pripeljite vozilo na najbližji EUROSERVIS. To so znaki okvar sklopov podvozja, ki poslabšajo varnost vas in vašega vozila na cestah.

Dobro nastavljeno podvozje pomeni manjšo obrabo gum in porabo goriva.


Strokovni pregled
Na EUROSERVISIH vam bomo strokovno opravili pregled in ponovno nastavili optiko podvozja in tako prispevali k pomembnim dejavnikom varne, udobne in varčne vožnje.

Kaj morate vedeti o podvozju?
Podvozje je s stališča varnosti najbolj pomemben del avtomobila. Podvozje sestavljajo roke, amortizerji (blažilniki), vzmeti, vilice, končniki, polosi in stabilizatorji.
Podvozje skrbi za udobje, varnost in obnašanje vozila, zmanjšuje nihanje ob pospeševanju, zaviranju ali ob zavijanju, zato preverite, če je tudi pri vašem vozilu vse tako, kot mora biti. To vam bodo povedali izkušeni serviserji na EUROSERVISIH.

Amortizerji imajo pri podvozju najpomembnejšo funkcijo, saj je od njih odvisno udobje in obnašanje avtomobila na cesti. Če zanihate avto in se ta še nekaj časa nagiba ali če ga težko kontrolirate ob normalni vožnji v ovinek ali pa je amortizer masten, je zelo velika verjetnost, da je amortizer iztrošen in je potrebna menjava ali pa vsaj obnova. 

Raziskave so pokazale, da ima ogromno vozil iztrošene amortizerje. Žal so amortizerji tisti del avtomobila, za katerega večini lastnikov ni mar, kljub temu, da so eden najpomembnejših delov vozila, ki skrbi za to, da avto ostane na cesti in se v ovinku pelje tja, kamor hoče voznik.

EUROSERVISERJI SVETUJEJO:
Zaradi varnosti naredite naslednje: sem ter tja malce zamajajte avto in preverite, če amortizerji kaj spuščajo.

Vzmeti:
Od kombinacije obojega je odvisna lega in višina avtomobila. Medtem ko amortizerji blažijo udarce v luknje in nagibanje (od tod tudi ime blažilniki), vzmeti povrnejo amortizer na prvotno višino.

Obstaja več vrst vzmeti:

Torzijske (vzvojne) palice, ki so bolj pogoste pri francoskih avtomobilih tipa Peugeot, Citroen, Renault (prvi Clio).
Vijačne vzmeti so vsem znane čisto navadne vzmeti in so najbolj pogoste. Vgrajene so okoli amortizerja ali samostojno (vzmeti Miniblock, ki izgledajo kot dvojni stožec, zato se ob stiskanju navoji ne dotikajo, ampak se prilegajo drug v drugega). S spremenljivim korakom vzmeti, stožčasto obliko ali uporabo posebnega jekla, dosežemo, da je ob manjših luknjah avto mehak, vendar ob težji obremenitvi (hitra vožnja v ovinke) postane avto trši.

Stabilizatorji:
Delujejo na podobnem principu kot torzijske vzmeti, saj prenašajo gibanje na drugo stran vozila. V ovinku prenese stabilizator gibanje iz zunanje strani na notranjo, zaradi česar se avto manj nagiba.

Listnate vzmeti
, ki so posebej primerne za težja vozila (kombije, tovornjake, terenska vozila). Njihova prednost je večja nosilnost.

Gumijaste puše: Vsi deli podvozja so ponavadi vpeti preko gumijastih puš. Te puše pobirajo direktne vibracije in sunke, ki jih amortizerji ne morejo. Puše trpijo ves čas, saj skrbijo za udobje in dolgo življenjsko dobo podvozja.

Končniki skrbijo za povezavo nekaterih elementov med sabo, na primer roke s stabilizatorjem. Sčasoma se obrabijo, Splača se preveriti njihovo zračnost vsakič, ko je avto na dvigalu. Gre za relativno poceni rezervni del, zaradi katerega je lahko na cesti velika razlika.

Na EUROSERVISIH vam bodo strokovno opravili pregled podvozja in ponovno nastavili optiko podvozja in tako prispevali k pomembnim dejavnikom varne, udobne in varčne vožnje. Dobro nastavljeno podvozje – manjša obraba gum in poraba goriva.