Čudežni proizvodi

Ste tudi vi morda že kdaj plačali davek na bedake?

Marjan Ogorevc, bioterapevt in pisatelj
11. 7. 2023, 06.14
Deli članek:

Živimo v času, ko nas mediji bombardirajo s proizvodi, ki naj bi nam izboljšali življenje oziroma lahko po njih pričakujemo popolno ozdravitev ter v nas ustvarijo program, da jih nujno potrebujemo.

Shutterstock
Oglaševalci so oblečeni v zdravniške halje in se, vsaj navidezno, predstavijo kot zdravniki specialisti.

Že pokojni Steve Jobs je nekoč, ko so ga vprašali kaj dobijo ljudje, ki bodo kupili njegovo najnovejšo različico telefona, povedal: »Kupili bodo nekaj, kar že do sedaj v starem telefonu niso rabili«.

V svoji knjigi Magija povezuje znanost in religijo sem napisal, da nas želijo spomniti, da moramo kupiti nek proizvod, da bi bili bolj srečni.

Če samo pogledamo reklame na televiziji, so le-te v veliki meri postale nevzdržne. Skoraj toliko jih je kot programa, pa večinoma so že na meji dobrega okusa. Vsi poskušajo s pomočjo magijskih vplivov vplivati na potrošnike, da kupijo njihove proizvode. Slabo za njih, ker je vsega v izobilju in neokusne reklame naredijo ravno nasprotno, saj večina v času reklam prestavi na drug program.
Einstein je nekoč izjavil, da ve, da sta dve stvari neskončne – vesolje in človeška neumnost.

Tokrat se bom zadržal na prodaji vseh vrst proizvodov za boljše zdravje, ki včasih ponujajo čudežne ozdravitve ali pa kar čiščenje oziroma odpravo črne magije in urokov.

PRIMER STAREJŠEGA PARA

Andrej Križ / Revija Zarja Jana
Marjan Ogorevc.

Starejši par mi potoži, da sta bila zlorabljena. Imata preko 80 let in kar nekaj zdravstvenih težav, saj pri večini v tej starosti vselej lahko naštejemo kar nekaj simptomov, ki so posledica življenja, vendar medicina ni odkrila nič konkretnega.

V ravno pravem trenutku pride mimo prodajalec. Ponudi jima čudežne blazine za pod ležalnik, ki naj bi jih zaščitila pred »škodljivimi energijami« in pozdravila, saj je prodajalec nemudoma »ugotovil«, da so energije v hiši slabe. Povpraša ju po zdravju in sta mu naštela simptome. Ker obvlada komunikacijo, ju prepriča, da sta kupila dve blazini za 1800 eur. Brez računa pa 1500 eur. Pustil je tudi telefonsko številko, da pokličeta, če ne bo delovalo in če bosta imela kakšno vprašanje.

Računa nista imela in ga nista mogla prijaviti ali zahtevati denar nazaj, kot je to možno po zakonu. Sram ju je bilo, da sta si dovolila plačati davek na bedake, kot je temu rekel moj oče. Tržna niša teh prodajalcev »čudežnih pripomočkov« so starejši, bolni, ki so sami doma. Ker so ti prodajalci mojstri prodaje, jim prodajo največkrat nedelujoče in nepotrebne pripomočke, ki seveda ne delujejo. Ker si obupno želijo pomoči, plačajo davek na bedake, kot je, kot sem že zgoraj omenil, temu rekel moj oče.

TIPIČNA PRIMERA

Navajam še en značilen primer zlorabe, ki se dogaja preko komercialnih televizijskih programov. Starejši moški je na televiziji zasledil, da lahko dobi pomoč, ki jo preko plačljive telefonske številke nudi »terapevt« strokovnjak za tovrstne pomoči. Pokliče na številko na ekranu in ga dobi. Številka je seveda plačljiva. Ko dobi tega »strokovnjaka« na TV, mu ta pove, da naj malo počaka, da ga pregleda, impulzi pa tečejo in tečejo.

Strokovnjak hitro ugotovi, da je na moškemu narejena magija. Potem ga sprašuje to in ono, pa človek čaka, da strokovnjak to pregleda in ga vleče naprej z obljubo, da mu bo odpravil magijo. V navedenem primeru nista končala, saj so ga iz centrale obvestili, da so mu izključili telefon, ker je porabil preveč impulzov. Ostalo je na tem, proces ni končan, edino kar je gotovo je, da bo račun za telefon ogromen. Običajno so žrtve starejši, ki ne vedo o tem nič, jim pa »strokovnjak« po telefonu pove, da bo rešil njihove težave. Modrost pravi, da se reveži in nevedni najbolj veselijo obljub.

Takšnih primerov poznam kar nekaj, ko ljudje nasedejo na lažne obljube ali da jih bodo pozdravili, ali pa da dobijo za vložen denar visoke obresti. Znanka je tako vložila 1000 eur, ki ji zagotavljajo 20 % obresti za en mesec. Ko je čez en mesec želela prejeti ta denar nazaj, so ji povedali, da mora vložiti še 1000 eur in ker ni vložila, so prekinili odnos z njo, niso bili več dosegljivi. Denar jim je ostal,… spet…, kot davek na bedake. Če je ne bi opozoril, bi vložila še 1000 eur.

RESEN PROBLEM

Zlorabe prodaje proizvodov in uslug za zdravljenje so resen problem, ki ogrožajo javno zdravje oziroma posameznike, ki temu nasedajo. Večina je prepričanih, da če je nekaj na televiziji, že mora biti res. Ne vedo, da tisti, ki predstavljajo svoje usluge in proizvode to oddajo plačajo, lahko tudi tisoč ali več evrov. Te zlorabe se pogosto nanašajo na izdelke, ki obljubljajo zdravljenje ali olajšanje določenih bolezni ali zdravstvenih težav, vendar nimajo znanstvenih dokazov ali regulativnih dovoljenj, ki bi podpirali takšne trditve. Takšni izdelki so lahko nevarni za potrošnike, saj lahko vsebujejo neznane ali škodljive sestavine, neustrezne odmerke ali pa preprosto ne delujejo. V nekaterih primerih pa celo ti prodajalci ljudem odsvetujejo, da gredo po pomoč k zdravniku ali izšolanem terapevtu.

Obstaja več načinov, kako se izvajajo zlorabe prodaje proizvodov za zdravljenje preko medijev. Največkrat so to lažne trditve v katerih prodajalci teh izdelkov pogosto dajejo neresnične ali pretirane trditve o njihovih zdravilnih lastnostih. Oglaševalci so oblečeni v zdravniške halje in se, vsaj navidezno, predstavijo kot zdravniki specialisti. Zdravnikom ljudje še vedno verjamejo. Trdijo lahko, da izdelek ozdravi resne bolezni, kot so rak, diabetes ali kaj drugega, kar pa ni podprto z znanstvenimi dokazi. Večinoma prodajalci nimajo nobenih dovoljenj, kot so dovoljenja za uporabo zdravila ali prehransko dopolnilo. To pomeni, da izdelek ni bil ustrezno preizkušen glede učinkovitosti, varnosti ali kakovosti.

Največkrat ne odkrijejo sestavine, saj so lahko v nekaterih primerih prepovedane snovi. To predstavlja veliko tveganje za potrošnike, saj lahko neznane snovi povzročijo neželene učinke ali interakcije z drugimi zdravili. Nekoč sem moškega, ki je kupil takšen proizvod vprašal, kako lahko zaupa prodajalcu po hišah. Pa je rekel, da je bil študent medicine in takšnim lahko zaupamo.

IZKORIŠČANJE POTROŠNIKOV

Velikokrat pa se ti izdelki prodajajo preko mrežnega marketinga ali prodaje po več nivojih. To pomeni, da posamezniki lahko zaslužijo provizije, ki so v nekaterih primerih tudi do 40 % in nagrade z vključevanjem drugih ljudi v prodajno omrežje. Ta model pogosto spominja na piramidno shemo in lahko vodi v izkoriščanje potrošnikov.

Da bi se izognili zlorabam prodaje proizvodov za zdravljenje, je pomembno, da se posvetujete s strokovnjaki, kot so zdravniki, farmacevti, preverjenimi in etičnimi terapevti ali drugimi zdravstvenimi institucijami. Včasih ne moremo verjeti niti zdravnikom, ki so se prodali farmaciji ali nekim drugim trgovskim organizacijam.

V času, ko sem bil še atletski trener, nam je na letnem srečanju trenerjev, predaval zdravnik strokovnjak za boljše zdravje in doseganje boljših rezultatov. Vse lepo in prav, lepo je govoril, skoraj bi mu verjel. Ko je bilo predavanja konec, pa je dal na mizo preparate za boljše rezultate, ki jih on ponuja. Bil je zastopnik nekega podjetja, ki prodaja preparate za doseganje boljših rezultatov pri športnikih. Vse je bilo hitro jasno.

Modrost pravi: »Vsak Rom svojega konja hvali«. Temu jaz rečem zdravniška prostitucija. Prav tako je priporočljivo preveriti zanesljivost podjetja, ki prodaja izdelek, ter preučiti znanstvene raziskave in regulativna dovoljenja, ki podpirajo njihove trditve. Vedno je treba biti previden in ne nasedati vsakemu, ki to ponuja. Če imajo srečo, proizvod ne bo deloval.

Pa kaj, ko to največkrat kupijo tisti, ki so bolni, ki so izrabili že vse možnosti zdravljenja, tisti, ki se slabo počutijo,… tisti, ki so ranljiva skupina. Ker se ne želijo spremeniti oziroma tega ne zmorejo, ne želijo poiskati vzroke za slabo počutje ali bolezen in prevzeti odgovornost za svoje zdravje, nasedejo različnim prodajalcem »megle«. Kaj lepšega kot obljuba, če kupiš naš proizvod, boš ozdravel.

Takih primerov sem v moji terapevtski praksi videl mnogo. Težave ljudi so vse večje, medicina ne more rešiti vsega, tu pa se ustvarja velik prostor za zlorabe. Žal v isti koš mečejo tudi izšolane terapevte, ki so opravili mnogo več od vikend tečajev, homeopate in druge alternativne ali komplementarne terapevte.

OSEBNA IZKUŠNJA

Navajam še en primer takšne »zlorabe«, ki sem jo sam doživel. Za darilo sem dobil zelo drago »kristalno kroglo«, lepo gravirano s podstavkom, ki ima vir električnega napajanja in poseben program, ki omogoča daleč navzven oddajati posebno energijo. Imenuje se diamantna krogla. Lep izgled, ko jo vključiš izredno lepe barve. Tu bom končal in ne bom navajal naprej, saj moj namen ni, da bi urejal to področje. Želim samo opozoriti, da nobena naprave, brez da bi ugotovili vzroke za težave ne deluje.

Ko sem to lepo napravico vključil v električni tok in se vnaprej veselil tega učinka, ki ga navajajo, sem začutil sunkovit padec energije. Ker se sam ukvarjam z raziskovanji na področju energij in jih lahko tudi merim, sem raziskoval naprej. Ko sem napravo izključil, se mi je raven energije povrnila na prejšnje stanje. Še nekajkrat sem ponovil in se je zgodilo enako. Potem pa sem na slepo ponovil test pri dveh kolegicah. Niso vedele za kaj gre, samo so večkrat ugotovile, da mi energija, ko sem napravo vključil naglo upade, ko sem jo izključil, pa ponovno zraste na prejšnjo vrednost.

Pa še moja ugotovitev je, da ta proizvod človeka pahne na nizke vibracije v astral. To pa je stanje ujetosti v različne odvisnosti, zaplankanosti. Vsaka tuja energija, še posebej, če je močna, vsiljuje svoje vibracije telesu, ki se v primeru, da se ne skladajo z njegovem upira ali prilagaja. Kot takšna je za telo škodljiva, podobno kot je škodljiva transformatorska postaja, daljnovod ali router, ki ga imamo v hiši blizu mesta kjer se zadržujemo.

Sami lahko naredite naslednji preizkus: »Postavite se blizu routarja, vključenega računalnika ali televizije, okrog pol metra od ekrana. Fokus naj bo na tem, da začutite energije na lestvici od 1 do 10. Pred zaslonom bo energija verjetno okrog 1 ali 2. Potem pa se odmaknete, na primer štiri metre in ponovite. Začutili boste, da vam energija zraste vsaj nekajkrat«.

ODLOČITEV JE NAŠA

Trdim, da je moč določenega oglaševanja odvisna od tega, koliko zreli smo kot osebnost, koliko ozaveščeni nasploh in izobraženi na področju ponujenega izdelka. Po drugi strani oglaševanje sovpada s cilji države, ki preko potrošniške logike uresničuje svojo materialno blaginjo.

Določen izdelek kupiti ali ne, je naša lastna odločitev, saj nas zakonodaja v primeru neumnega in neodgovornega delovanja ne more zaščititi. Zato, kadar smo v dilemi, zadostuje že zavedanje o tem, da nismo zmanipulirani. V prispevku ne navajam imen, saj to ni moja vloga. Vsak pa naj se sam odloči.